Oefening voor controle in galop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mylovies
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-10-19

Oefening voor controle in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 16:45

hoi bokkers,
ik heb een probleempje.
mijn pony wordt altijd heel heet en enthausiast als ze mag galopperen. Alleen is ze dan net iets té heet. Ik heb het gevoel alsof ze elk moment er van door kan gaan, dus moet ik altijd veel kracht zitten om haar onder mij te krijgen. Het gebeurt vooral op de lange zijde dat ze dan harder gaat. Hebben jullie tips/oefeningen voor mij om de controle te krijgen in galop? In draf en stap gaat alles prima trouwens.
Ik heb 1 keer in de week les. Mijn instructrice geeft mij goede tips en oefeningen, alleen zou ik graag meer oefeningen als voorbeeld willen hebben.

Het zou al helemaal fijn zijn als iemand een paar oefeningen weet met balkjes. Dat zijn we nu ook rustig aan het oppakken (blessure).

alvast bedankt :)

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Oefening voor controle in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:48

Volte rijden als je voelt dat ze te hard gaat

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:54

Is het echt enthousiasme of toch iets anders? En hoe harder jij knijpt, hoe meer je de pony motiveert om harder te gaan. Mijn advies is les nemen. Als is het maar een paar lessen.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Oefening voor controle in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:00

Horsephysio is een leuke voor balk oefeningen, hele uitgebreide en kleine varianten te vinden.

Voor het hard gaan, geen lange zijde meer uitrijden. Of je dan een volte rijdt, een vierkant, een diagonaal het maakt niet uit.

Ik zou wel nog even kijken of het hard gaan niet door onbalans of door jou houding wordt veroorzaakt. Anders moet je de oplossing in een andere hoek gaan zoeken.