lang laag in de draf lukt niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Re: lang laag in de draf lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:15

Het doet suggereren dat hij in draf meteen zijn verticale balans verliest. Hij kan nl alleen de hals laten zakken als hij recht in de schouders blijft. Probeer het zelf maar eens, ga maar naar een kant hangen, 1 schouder lager en doe je hoofd naar beneden, je komt niet echt ver. Dat is met een paard precies hetzelfde. Dus denk dat je vooral even moet richten op rechtrichten en er hulp bij vragen als je niet precies weet hoe je dit correct doet.

Sky_As

Berichten: 4713
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: lang laag in de draf lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:16

https://www.byjill.eu/team-by-jill/

absoluut het geld waard. bij twijfel kun je beginnen met een abonnement op de basic, dan kun je voor 3,95 al een aantal filmpjes zien waarvan ik denk dat je er al veel baat bij hebt! Voor dat geld krijg je absoluut waar!

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:11

crow schreef:
Het doet suggereren dat hij in draf meteen zijn verticale balans verliest. Hij kan nl alleen de hals laten zakken als hij recht in de schouders blijft.


Klopt.
Het heeft weinig met leeftijd en 'hoe lang onder het zadel' te maken, ik ken paarden die Z lopen en dit niet kunnen.
Citaat:
Probeer het zelf maar eens, ga maar naar een kant hangen, 1 schouder lager en doe je hoofd naar beneden, je komt niet echt ver. Dat is met een paard precies hetzelfde. Dus denk dat je vooral even moet richten op rechtrichten en er hulp bij vragen als je niet precies weet hoe je dit correct doet.


Ik weet nog zo'n spelletje.
Dat is : je loopt rechtuit en kijkt even naar links terwijl je je linker(achter)been optilt, en daarna kijk je naar links terwijl je je rechter(achter) been optilt.

Naar links kijken terwijl ik rechts optil: 'dat kan ik heus', als dat de oefening is, accoord.
Naar links kijken terwijl ik links optil: :) dat swingt.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:50

crow schreef:
Het doet suggereren dat hij in draf meteen zijn verticale balans verliest. Hij kan nl alleen de hals laten zakken als hij recht in de schouders blijft. Probeer het zelf maar eens, ga maar naar een kant hangen, 1 schouder lager en doe je hoofd naar beneden, je komt niet echt ver. Dat is met een paard precies hetzelfde. Dus denk dat je vooral even moet richten op rechtrichten en er hulp bij vragen als je niet precies weet hoe je dit correct doet.



dus dit, vooral een goede instructeur hierbij halen, dit zelf even gaan proberen gaat m niet worden