Paard voor beginners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alejandra132
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-04-21

Paard voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 16:49

Ik ga binnenkort een paard kopen, dit gaat mijn eerste paard zijn. Ik ben 13 jaar ik rij al 6 jaar en ik zoek een goed ras voor beginners. Kunnen jullie goede paardenrassen zeggen. Of kunnen jullie me laten weten welk ras jullie eerste paard was/is?
Bedankt! ☺️

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Paard voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:51

Een koudbloed! Mijn eerste pony was geen koudbloed en dat ging in het begin niet zo goed :')

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:53

Niet per se een ras, maar ga voor een brave die zijn werk al bewezen heeft :)
Zoek bvb een paardje van een jaar of 10 of ouder dat nu regelmatig bereden wordt.

De mijne is een haflinger. Rustig en koel, zou een perfect beginnerspaardje zijn. Maar dan wel met wat begeleiding want als je niet consequent bent profiteert hij heel hard met sloffen / stilvallen / ...

Ga je het stallen op een plek waar er genoeg mensen zijn om je te helpen?

Veel plezier met de zoektocht alvast :)

Koningskimd
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:54

Ik heb sinds een jaar mijn eerste eigen paard en ik ben 16. Ik heb m gekregen voor mijn 15e verjaardag.

Ik weet inmiddels wel dat zelf met je eigen paard rijden even iets anders is als les in de manege :+ Ik heb al les sinds mn 9e!