Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er ervaring met ruiter pilates?

 
Profiel   

Ik ben nog steeds in shock van een filmpje dat ik 2 weken geleden zag van mezelf.
Ik wil wat extra energie gaan steken in mijn houding en ruiterfitheid.
Ik ben inmiddels ook al 41j.

Wie o wie heeft er ervaring met pilates online liefst voor en nadelen.
Ik ben zelf iemand die graag online dingen volgt dus die motivatie gaat er wel zijn. Maar ik ben iemand die een hekel heeft aan fitnes volgen.
Maar wie weet is pilates wel wat voor mij en maakt het veel verschil?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 19:22 



 
Profiel   

Niemand? Dat zegt ook genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 10:44 



 
Profiel   

Geen ervaring met specifieke pilates voor ruiterfitheid, maar wel met pilates in het algemeen. Er ligt veel focus of je core bij pilates, wat natuurlijk helpt bij balans en stabiliteit. Ik denk dat ik mede door pilates (en yoga) een redelijke houding en balans te paard heb gehouden, ondanks 2 jaar niet rijden.

Nadelen zijn er voor mij persoonlijk niet, buiten spierpijn, maar na een tijdje heb je dat ook veel minder.

Voordelen zijn dat het mij dus fit heeft gehouden en dat ik ondanks een tijd niet rijden nog steeds een redelijke houding en balans te paard heb nu ik het weer oppak. En dat het een uitdaging biedt zonder dat je equipment nodig hebt, en zonder dat je je gewrichten belast. Echt conditie heb ik er dan wel niet van gekregen, vooral kracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 10:59 



 
Profiel   

Ik heb het boek Pilates for Equestrian van Liza Randall:
https://www.bol.com/nl/f/pilates-for-eq ... /33562116/
Hele duidelijke uitleg, met foto's en beginnersniveau en meer gevorderd.

Ik heb dat gecombineerd met de DVD Pilates voor dummies
Verkijk je daar niet op, dat zijn nog best zware oefeningen. Zeker als je beginner bent. Je kan dan in ek geval niet gelijk de hele serie in 1x achter elkaar wil doen. Ik adviseer als je begint de afstandsbediening bij de hand te houden zodat je kan pauzeren :+ .

Ik vond ook nog dit boek:
https://www.bol.com/nl/f/pilates-for-riders/35638887/

Een poosje geleden was er een topic en daar stonden ook linkjes in naar YouTube video's en daar waren ook oefeningen op de yogabal bij.

I.v.m. thuiswerken staat nu mijn bureau op de plek waar mijn gymmatje lag :( . Maar ik had er zeker baat bij. Niet alleen doordat je corset-spieren sterker worden, maar ik heb er ook meer lichaamsbewustzijn door gekregen. Zo merkte ik al na een paar keer dat ik als ik gespannen word op het paard ik mijn schouders optrek en vast zet. Door de pilates heb ik geleerd mijn schouderbladen te laten zakken en weer te ontspannen.
Dat is trouwens ook het geheim van "rechtop zitten" heb ik door de pilates ontdekt. Door je schouderbladen te laten zakken hef je het borstbeen, en kom je automatisch mooier rechtop te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 11:48 



 
Profiel   

Ik volg wel eens wat Pilates lessen bij mijn sportschool en ik vind het echt leuk. De focus is meer op rustiger en gecontroleerder bewegen. Je hebt er daardoor niet perse conditie voor nodig zoals bij veel fitness achtige lessen zoals bootcamp lessen bijvoorbeeld maar het is best prima krachtraining. Maar ik zou er online/uit een boek/video niet zo gauw aan beginnen. Als je iemand bent die zich net zo als ik niet super bewust is van haar eigen houding is het zo makkelijk om de oefeningen verkeerd uit te voeren, een instructeur die ziet wat je doet en jouw specifiek tips geeft werkt voor mij echt veel beter. Misschien kan je het na een tijdje wel zelf maar ik zou echt beginnen met wat les.

Voordeel: leuke manier van trainen, je houding verbetert, je hebt alleen een matje nodig
Nadeel: het is veel moeilijker dan het lijkt op video

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 12:17 



 
Profiel   

Ik heb een lesje ruiterpilates gehad van Sara Ouwehand en dat was echt goed! Toen niet mee doorgegaan vanwege mijn zwangerschap en daarna verhuisd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 12:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen