Verbeteren zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:20

Zonder beugels rijden helpt soms.Het kan ook dat je paard wat schever geworden is ?

Carowlina
Berichten: 42
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:34

karin1994 schreef:
Carowlina schreef:
Zeker eerst beginnen met kinesist/osteo (zo noemen wij dat hier in BE).
Eens dat verbetering geeft kan ik je aanraden om onder begeleiding te werken met Franklin ballen. Heeft voor mijn bekkeninstabiliteit ook al veel wonderen gedaan :)


Franklin heb ik inderdaad tijdens zitles gedaan, dat werkt super!

Een kleine update:
Gisteren bij de osteo geweest, deze constateerde een megaknoop op de aanhechting van mijn rechter heup, deze heeft hij ge dry needled

Ik heb oefeningen mee gekregen en moet volgende week terugkomen.

Hij verwijt dit niet aan mijn zwangerschap maar aan overbelasting, dit was overigens de enigste knoop, wat dus erg meevalt.

Ik ben erg benieuwd of dit het gewenste effect gaat geven.

Volgende stappen:
Afspraak zadelmaker, is nu bijna een jaar geleden
Een clinic op Otto
Nog meer zitlessen


Oef, dry needling kan pijn doen. Viel het mee bij jou?
Gelukkig is het niets te ernstig!

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Verbeteren zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 15:40

@carowlina

Het viel gelukkig ontzettend mee, vond het niet pijnlijk, wel heel bijzonder om je spier zo te voelen!
Heb jij dit ook gehad?

@office
Dat is een goede tip, dit kan ik wel in stap doen. Draf vind ik te belastend voor mijn jonge paard. Goede tip.
Het paard is van nature niet heel erg scheef, en tijdens mijn zwangerschap professioneel doorgereden. Wel is zijn lichaam meer linksgebogen, dit is door mijn zwakke been rechts wel lastiger

@jetm

Ja echt een hele opluchting!
Ik heb nog niks gepland, maar wil op aanraden van een collega contact opnemen met dressuur in balans?

Ik wil idd ook wat met Franklin doen, daar merkte ik ook veel verschil mee

Marije_jiplover

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Verbeteren zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:09

Mocht je er straks nog niet vanaf zijn, kan ik een bezoek aan Jannet van Wijk ook echt van harte aanbevelen.
Mijn enkel stond niet goed, waardoor ik in mijn hele lijf gecompenseerd had en daarmee mezelf in de weg zat.
Enkel los en ik kon weer recht zitten. Echt bizar hoe eenvoudig Jannet te werk gaat en wat het resultaat is.

Mijn instructrice liep regelmatig bij een osteo die een en ander in haar rug losmaakte, is oa door mijn enthousiasme en die van haar eigen trainer, die ook fysiotherapeut is, eens bij Jannet geweest en daar bleek dus dat wat de osteo losmaakte een secundaire blokkade was. Die dus steeds terug bleef komen, omdat t primaire probleem ergens anders in haar lijf nog niet was verholpen.

Kan dus echt niet anders, dan met klachten die jij in de openingspost benoemd, Jannet aanraden.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:11

Out of the box: is je paard wel recht? Mijn paard kan me ontzettend naar links gooien, waardoor ik geen druk meer op mijn rechter beugel krijg, mijn benen naar voren schuiven en rechts mijn tenen naar buiten draaien. Ik kan dan in algemene zin voor geen meter meer zitten op mijn paard en na een half uur slaapt mijn hele rechter been.

Uiteindelijk bleek mijn paard met haar rechter schouder het zadel opzij te duwen, omdat zij rechts achterop een wat pijnlijke plek in haar rug had (niets ernstigs, maar voor haar genoeg om me naar links te schuiven). Ik heb toen mijn paard laten behandelen door de fysio en ze loopt weer als een zonnetje! ;-)

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 11:13

Marije_jiplover schreef:
Mocht je er straks nog niet vanaf zijn, kan ik een bezoek aan Jannet van Wijk ook echt van harte aanbevelen.
Mijn enkel stond niet goed, waardoor ik in mijn hele lijf gecompenseerd had en daarmee mezelf in de weg zat.
Enkel los en ik kon weer recht zitten. Echt bizar hoe eenvoudig Jannet te werk gaat en wat het resultaat is.

Mijn instructrice liep regelmatig bij een osteo die een en ander in haar rug losmaakte, is oa door mijn enthousiasme en die van haar eigen trainer, die ook fysiotherapeut is, eens bij Jannet geweest en daar bleek dus dat wat de osteo losmaakte een secundaire blokkade was. Die dus steeds terug bleef komen, omdat t primaire probleem ergens anders in haar lijf nog niet was verholpen.

Kan dus echt niet anders, dan met klachten die jij in de openingspost benoemd, Jannet aanraden.


Jannet was al eerder benoemd, en heb ik al in mijn achterhoofd! Dankjewel voor de tip


_Bianca schreef:
Out of the box: is je paard wel recht? Mijn paard kan me ontzettend naar links gooien, waardoor ik geen druk meer op mijn rechter beugel krijg, mijn benen naar voren schuiven en rechts mijn tenen naar buiten draaien. Ik kan dan in algemene zin voor geen meter meer zitten op mijn paard en na een half uur slaapt mijn hele rechter been.

Uiteindelijk bleek mijn paard met haar rechter schouder het zadel opzij te duwen, omdat zij rechts achterop een wat pijnlijke plek in haar rug had (niets ernstigs, maar voor haar genoeg om me naar links te schuiven). Ik heb toen mijn paard laten behandelen door de fysio en ze loopt weer als een zonnetje! ;-)


Mijn paard zal ongetwijfeld mijn zit compenseren en hierdoor scheef worden, tot zover ik kan beoordelen niet heel erg, maar ik vind een behandeling wel een goede tip! Dan beginnen we allebei weer vers. Dankjewel

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:17

jetm schreef:
Fijn dat de osteopaat een lichamelijke oorzaak, die te verhelpen is, gevonden heeft.
Waar ga jij die clinic op Otto doen ? Ik heb zelf dus een Joker en wil ook eens op een robotpaard zitten om te kunnen vergelijken.
Op Joker gebruik ik ook Franklin ballen, die geven echt snel effect.


Ik ben nu 2x bij het ruiterbalans centrum geweest en ik heb daar veel aan gehad. Ook wat oefeningen meegekregen waar ik zelf mee kan oefenen thuis, en een oefening te paard.
Echte aanrader wat mij betreft.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 15:26

Matheno schreef:
jetm schreef:
Fijn dat de osteopaat een lichamelijke oorzaak, die te verhelpen is, gevonden heeft.
Waar ga jij die clinic op Otto doen ? Ik heb zelf dus een Joker en wil ook eens op een robotpaard zitten om te kunnen vergelijken.
Op Joker gebruik ik ook Franklin ballen, die geven echt snel effect.


Ik ben nu 2x bij het ruiterbalans centrum geweest en ik heb daar veel aan gehad. Ook wat oefeningen meegekregen waar ik zelf mee kan oefenen thuis, en een oefening te paard.
Echte aanrader wat mij betreft.


Ja, die bedoel ik inderdaad! Wat leuk om te horen dat dat zo goed geholpen heeft.

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:34

o0eefje0o schreef:
Gepaard met een lach komt in heel nl en be! En begeleid zelfs mensen als laurens van lier. Kijkt na het totaal plaatje! En denk dat ze zelfs joker mee kan nemen


En dit weekend is er nog plek in Ysselsteijn! Zij kan je echt helpen met hele praktische oefeningen en handvatten en op een manier dat je ook verder kan oefenen. Kan zowel met als zonder paard.