Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Uitgezette buik bij paard

 
Profiel   

Ze heeft een veulen gehad maar dat is ruim 5 jaar geleden, voeding krijgt ze op stal hetzelfde als de andere paarden
Weet iemand oefeningen om een hangbuik bij een paard te verminderen?

Het is echt paardje voor bosritten dus bakwerk word hem jammer genoeg niet altijd..
Wel eet ze haar hele stal leeg als er stro in ligt.. daar is niks aan te doen jammer genoeg


Staat hele dag op de wei met andere maar ook daar bijna alleen maar aan het grazen, zou niet ff een galopje doen door de wei

Wormen heeft ze niet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 19:30 



 
Profiel   

Om toe te voegen^^

Ik kan haar zeker 2/3 weken niet rijden ivm wond op de schoft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 19:31 



 
Profiel   

Lekker longeren! En wandelen, wandelen, wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 19:36 



 
Profiel   

Tja, om sterke buik en rugspieren te krijgen zal ze toch moeten trainen. Zo werkt dat bij mensen ook.

Van al het stro kan ze ook "buikig" zijn natuurlijk. Krijgt ze wel voldoende ruwvoer ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 19:39 



 
Profiel   

hier helpt het om ze balkjes te laten lopen.
paar pasjes achterwaarts doen ook :j

aan de longeerlijn kun je ze heel fijn trainen om ze over balkjes te laten lopen.
op youtube staan veel info filmpjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 19:40 



 
Profiel   

Matheno schreef
Tja, om sterke buik en rugspieren te krijgen zal ze toch moeten trainen. Zo werkt dat bij mensen ook.

Van al het stro kan ze ook "buikig" zijn natuurlijk. Krijgt ze wel voldoende ruwvoer ?


Ja! Ze krijgt 4x per dag hooi en de rest staat ze lekker op de wei

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 21:46 



 
Profiel   

ellepel schreef
hier helpt het om ze balkjes te laten lopen.
paar pasjes achterwaarts doen ook :j

aan de longeerlijn kun je ze heel fijn trainen om ze over balkjes te laten lopen.
op youtube staan veel info filmpjes



Dat ben ik vooral aan het doen! Met balkjes:) ik merk dat ze dit nog best moeilijk vind aangezien dat een beetje nieuw voor haar is maar volgensmij vind ze het wel leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 21:47 



 
Profiel   

Neus eens rond bij tteam/ TTouch.
Daar zijn leuke oefeningen mbt balken,
maar ook 'body wraps' (met een bandage) om het proces te ondersteunen.
En de 'touches', bijvoorbeeld de belly lift (heel zacht met je vlakke hand doen alsof je de buik optilt), de ruglift, cirkels met de staart en de benen. Grappig om te doen, maar het is een effectieve manier om je dier voor te bereiden op ''buik'spieren aanspannen, bekken kantelen, achterbenen komen beurtelings onder het zwaartepunt van de ruiter' (= zo loopt een goedgaand rijpaard).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 08:49 



 
Profiel   

Vier keer per dag hooi en hele dag grazen op de wei? Misschien komt daar die buik vandaan? Arm in de bespiering er ook nog bij en dus hangbuik. Maar ken het paard niet en dit zijn slechts mijn gedachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 10:33 



 
Profiel   

cissy schreef
Vier keer per dag hooi en hele dag grazen op de wei? Misschien komt daar die buik vandaan? Arm in de bespiering er ook nog bij en dus hangbuik. Maar ken het paard niet en dit zijn slechts mijn gedachten.


4x per dag ik niet een hele grote berg, net dat ze even wat de kauwen hebben, op de wei verder kan ik er niks aan doen, maar als we geen hooi zouden geven eet zij alsnog het stro op
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 12:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen