Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard blijft bokken

 
Profiel   

Ik zou haar inderdaad eerst helemaal op de foto zetten (evt. ook nog echo van het SI gewricht), dan maagzweren uitsluiten en dan pas verder kijken. Zo'n extreme reactie lijkt op/is vaak een pijnreactie en dat zou ik eerst willen uitsluiten.

edit: zie dat dit al vaker genoemd is. Veel succes :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:21 



 
Profiel   

Als medisch is uitgesloten kan het ook nog zijn dat ze ontzettend scheef is en daardoor in protest komt.
Heb je aan een kant veel meet teugeldruk dan de andere kant? Valt ze aan een kant naar binnen in bochten/voltes? Staan de heupen gelijk? Zit er verschil in de hoeven?
Er kan zoveel mis zijn en dat is niet te bepalen vanachter een schermpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:30 



 
Profiel   

Hoe zijn zijn (voor)voeten?
De mijne begon een paar weken terug ook zulk gedrag te vertonen, narrig en vooral niet harder willen (en dan boos worden en uiteindelijk bokken).
Bleek uit zijn voeten te komen, hij liep iets op zijn zolen door nu nog ongezonde hoeven en te snelle slijtage voor wat zijn voeten nu aankunnen.

De mijne had niet de typische symptomen van op eieren lopen op het harde. De mijne liep vooral op het zachte/mulle niet goed.
Zacht draven ging nog wel, maar harder dan werd ie heel boos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:34 



 
Profiel   

Pumpkinbroes schreef
Hoe zijn zijn (voor)voeten?
De mijne begon een paar weken terug ook zulk gedrag te vertonen, narrig en vooral niet harder willen (en dan boos worden en uiteindelijk bokken).
Bleek uit zijn voeten te komen, hij liep iets op zijn zolen door nu nog ongezonde hoeven en te snelle slijtage voor wat zijn voeten nu aankunnen.

De mijne had niet de typische symptomen van op eieren lopen op het harde. De mijne liep vooral op het zachte/mulle niet goed.
Zacht draven ging nog wel, maar harder dan werd ie heel boos.


Dit is ook nog een goeie! Heeft de mijne ook goed op weg geholpen (nadat pijn e.d. was uitgesloten), staat nu voor op ijzers en dat is al een flink verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:37 



 

Ik lees ook even mee, heb hier een soortgelijke situatie.
In januari paard gekocht incl foto’s van rug en benen en goedgekeurd.
Die van mij bokt lichtjes in de draf en als ik doe alsof mijn neus bloed en doorga begint ze steeds iets hoger te bokken, aangaloperen lukt amper en als het al lukt begint ze echt met bokken.
Lichamelijk alles al uitgesloten, ik wacht nu op mijn nieuwe zadel en hoop dat het dan over gaat en daaraan gelegen heeft.
Aan de longe doet ze het trouwens totaal niet, enkel een keer bokken als ze wat fris is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:45 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk de rug en de hals eens op de foto laten zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:18 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Ik lees ook even mee, heb hier een soortgelijke situatie.
In januari paard gekocht incl foto’s van rug en benen en goedgekeurd.
Die van mij bokt lichtjes in de draf en als ik doe alsof mijn neus bloed en doorga begint ze steeds iets hoger te bokken, aangaloperen lukt amper en als het al lukt begint ze echt met bokken.
Lichamelijk alles al uitgesloten, ik wacht nu op mijn nieuwe zadel en hoop dat het dan over gaat en daaraan gelegen heeft.
Aan de longe doet ze het trouwens totaal niet, enkel een keer bokken als ze wat fris is.

Sommige dieren reageren heel sterk op een verkeerd zadel. En dan is er niets mis maar doet het zadel pijn. Dus wacht op je nieuwe zadel, dan merk je het snel genoeg( wanneer het goed past tenminste) Paard wat dochter reed moest ander zadel, voor de ruiter niet voor het paard . Vijf gepast en bij vier verzet . Vijfde was perfect en dit was een dier die echt nooit een stap verkeerd zette, zelfs niet bij het beleren .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 17:45 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Ik lees ook even mee, heb hier een soortgelijke situatie.
In januari paard gekocht incl foto’s van rug en benen en goedgekeurd.
Die van mij bokt lichtjes in de draf en als ik doe alsof mijn neus bloed en doorga begint ze steeds iets hoger te bokken, aangaloperen lukt amper en als het al lukt begint ze echt met bokken.
Lichamelijk alles al uitgesloten, ik wacht nu op mijn nieuwe zadel en hoop dat het dan over gaat en daaraan gelegen heeft.
Aan de longe doet ze het trouwens totaal niet, enkel een keer bokken als ze wat fris is.


Ook een rectale echo laten maken? Mijne was ook volledig goedgekeurd inclusief hals en rug. Toch liep ik al snel tegen problemen aan. Een rectale echo bracht helaas aan het licht dat hij artrose had op beide si gewrichten en bijna geen tussenwervelschijf in z’n lumbosacrale overgang. Dit paard kon niet meer gereden worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 17:59 



 
Profiel   

Inderdaad helemaal medisch uitpluizen. Ze probeerd je iets duidelijk te maken en dit is haar manier. Soms zijn dingen niet van buiten af te voelen maar moet je echt volledig op de foto zetten\na laten kijken. Het laatste wat je wil is haar letterlijk en figuurlijk door de pijn heen jagen\schoppen natuurlijk. Veel succes ts, erg moeilijk als je niet weet waar je dier last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:06 



 

Bigone en horseware, dank voor jullie reacties op mij, inmiddels een ander zadel en heb een heel ander paard.
Inderdaad erg gevoelig, in eerste instantie met dit nieuwe zadel hadden we er een anatomische singel onder, wou ze geen stap meer verzetten, schrok mij kapot. Neopreen singel erbij en toen was het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:36 



 
Profiel   

lastig probleem zeg.

Hoe oud is je paard, en hoe lang al onder het zadel?

Is er al eens bloedonderzoek gedaan? misschien heeft ze ergens een tekort.
Hormonaal kan er ook een disbalans zijn waardoor ze extreem reageert.
verder ga ik met de meeste adviezen mee, SI gewricht laten checken, en foto's van de rug.

veel succes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen