Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard op hol

 
Profiel   

Hallo allemaal, ik ziet ergens mee...

Ik was afgelopen zomer op ponykamp, het was super leuk maar op de laatste strandrit is er iets gebeurt. Door een hele grote trekker zijn onze paarden op hol geslapen, alle paarden van de hele groep!
Ze rende een veld op en er waren op dat moment al 2 kinderen gevallen uit. Eindelijk was er een sloot met daarvoor een weg. Ik wist dat mijn pony zou springen maar de sloot was veel te breed! Toen ik bijna bij de sloot was probeerde ik uit paniek nog 1 keer naar links te sturen omdat de begeleider daar ook heen ging lukte het. Toen ging mijn pony ook maar hij viel op het asfalt en ik lag onder hem. Gelukkig had ik enkel wt schaafjes en een licht gekneusde knie, heel veel geluk dus!! Er waren nog 3 ponys en ongeveer 8 kinderen.

Uit eindelijk zijn we met de auto naar huis gebracht en dat was fijn, de ponys waren ook weer terug.
Maar vandaag ging ik met me verzorgpony een stukje op buitenrit (eigelijk maar ongeveer 200m om het huis). Het ging geweldig en ze was zo braaf, in de stap draf en ook in het galop stukje, maar na 4 keer een klein stukje galoperen schoot ze weg.
Ik had 0 controle meer, ik heb gepraat, een volte proberen te maken, proberen in een veld te zetten, maar niks werkte.

Ik werd door mijn ervaring van de zomer best een beetje paniekerig, Maar ik kan goed rustig blijven. Ik was ook niet bang dat ze nooit meer rende ofzo want aan het einde van het maar 200 m pad stopt ze, dat weet ik. Maar het was op sommige stukken best gliberig, ik wilde daarom alleen op de goede stukken galoperen (wat de andere 4 keer super ging) maar ik was heel bang dat ze uitgleed.

Uiteindelijk stopte ze wel maar ik vond het zo jammer dat dit is gebeurd! De laatste tijd ging het zo goed met onze band en ik was zo trots dat ze zo braaf was geweest.
Toen ben ik nog een keer gegaan en dat ging oke, ik deed het 'galop pad' uit de draf en alleen het goede laatste stukje uit de galop, ze was wel druk maar het was te doen. Daarna en ik wat stil tegen haar geweest, boos worden erna heeft toch geen zin, maar toen ze op een ander stukje in de draf wilde versnellen heb ik me stem wel even verheft en "nee" gezegd, toen deed ze ook niks en zakte haar tempo weer. Ik heb toen we thuis waren haar nog wel een knuffel gegeven en een snoepje omdat ze braaf was aan het eind.

Wat moet ik doen? Ik wil graag de volgende keer met mijn vriendin en haar paard gaan maar ik weet dat ze dan braaf is, het is alleen als ik alleen ben? Wat moet ik eigenlijk doen als het nog eens gebeurt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 19:52 



 
Profiel   

Ik zou als eerste zeggen, misschien niet meer galopperen op het vaste galoppad? Ik heb ook een tijdje zo'n Fries gereden, zo gauw we ergens kwamen waar die normaal mocht, was er geen houden meer aan.

Als je het zelf spannend vind, is het juist misschien wel fijn om even wat vaker samen met anderen te gaan? En dan het alleen gaan rustig op te bouwen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen