Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Fris paard winter buitenrit

 
Profiel   

Ik zou voorzichtig zijn om met de micklem bitloos te rijden, de verbinding van het D-ringetje met de neusriem is maar een heel dun stukje leer, dat tevens over dwars gestikt is. Leer verliest zijn sterkte wanneer het over dwars gestikt is (ipv over de lengte). Je krijgt dan het idee van een postzegel, die kan je door de perforatie gemakkelijk afscheuren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 17:49 



 
Profiel   

... ik zou mij kunnen voorstellen dat leer (een natuurproduct) een vezelrichting heeft, en de meeste trekkracht hoort in de lengte van de vezels te zijn.

Maar als ik mij de Micklems goed voor ogen heb:
dwars stikken is prima, dat is juist waar (God verhoede) de trekkracht terecht komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 18:15 



 
Profiel   

Bedankt voor de micklem tips, we rijden er inmiddels al bijna 2 jaar bitloos mee en het heeft al heel wat overleefd. Ik check mn hoofdstel na (bijna) elke rit en heb nog geen reden om te denken dat dit een zwakke plek is. Ik hou het zeker in de gaten.

Ik heb al meerdere andere bitloze hoofdstellen uitgeprobeerd maar loopt hier verreweg het beste mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 18:22 



 
Profiel   

Eerst een flink stuk draven. Als ze dan in de galop nog zo “blij” zijn (mijn paard vaak wel), als je de ruimte hebt toch echt even lekker de benen laten strekken. Als ik een weekje niet buiten ben geweest heb ik zo binnen 10 min een fijn op de pinken te rijden paard (en t is echt een tank van 1:80m)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:16 



 
Profiel   

@Wberkhout, bedankt voor de tip. Maar dat durf ik juist niet als ze zo vlot is. Een flinke draf is dan een halve galop en het lukt me dan niet om haar fatsoenlijk terug te krijgen naar het tempo wat ik wil. Uiteindelijk lukt het altijd, maar als ze zo dwars reageert durf ik echt geen gas bij te geven.

We hebben inmiddels nog een paar ritjes gemaakt, zo ben ik op nieuwjaarsdag ( geen idee waar dat zelfvertrouwen vandaan kwam) alleen op pad geweest en deed ze het grotendeels mega goed. Op de terugweg was er een hele harde knal ver weg en toen schoot ze een paar passen weg en ben ik even afgestapt om wat er naast te lopen. Daar werd ze niet veel rustiger van, tot we van het ruiterpad af waren, daar ben ik weer op gestapt en ging de rest wel weer prima. De week erna gingen we weer en was het een drama, doodsbang voor een visser. Die heel lief al zijn spullen neerlegde en even afstand nam zodat ze kon kijken. Stuk verder reed er op 400 meter een vrachtwagentje in een pad tussen de weilanden, dat vond ze echt doodeng. We hebben een heel stuk in een soort zijwaartse draf gedaan en ben ik maar weer afgestapt om terug te lopen. Deze week ben ik met een stalgenoot 1,5 uur gaan stappen. Ik ben op het harde gebleven en ze deed het eigenlijk prima. Kortom, geen peil op te trekken. Maar we gaan nog steeds en het is al half januari :z
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 10:26 



 
Profiel   

Geef je magnesium bij? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 10:36 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Geef je magnesium bij? :)


Ja ze krijgt dagelijks magnesium. In de zomermaanden heb ik nog wel eens dat ze het een paar dagen niet krijgt, dan wordt ze ook wel wat riller. Dus dat lijkt haar goed te helpen.
Zou het nog kunnen helpen dat ik in de wintermaanden wellicht wat extra moet geven? Dat zou ik nog wel kunnen proberen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 10:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen