Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hele ... schuine? galop

 
Profiel   

Hey! Ongeveer 2 maanden ben ik van mijn lievelingspony afgevallen. DeeDee is volgensmij net 5 ofzo, en sinds die les doet ze heel puberachtig. Dat was niet de reden dat ik ervan af was gevallen, haar galop was heel anders geworden. Ik weet niet goed hoe je het moet uitleggen, maar ze gaat heel hard en galoppeert om een bepaalde manier dat ik bijna niet kan blijven zitten zonder het zadel vast te houden.
Bij een andere pony zou ik dit opzich wel kunnen hendelen, maar sinds die val ben ik een beetje angstig geworden tijden het rijden en op DeeDee is het tijdens de galop nogal extreem. Als ik dan steeds er bijna afval tijdens de galop doordat ik niet soepel kan blijven zitten helpt dat niet weer de oude te worden met op DeeDee rijden.

Mijn vraag dus, heeft iemand een tip hoe je op een pony met zo een galop goed blijft zitten? Qua houding etc.?

Groetjes Am!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 15:47 



 
Profiel   

Denk dat een filmpje veel duidelijkheid kan geven.

Alleen op basis van wat je zegt kan het zijn dat jouw pony een probleem heeft met haar evenwicht en dat vererger je door erop te gaan zitten, dan raakt zij en dus ook jij helemaal uit balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 15:55 



 

O jee, geen blessure van je val, hopelijk? Kan het zijn dat ze overkruist galoppeert? Voorbenen in de linkergalop, achterbenen in de rechtergalop (of andersom)? Dat voelt heel raar en hobbelig. Dat hard gaan is vaak een balansprobleem. Of ze heeft ergens last van, zeg het maar.

Wat het ook is, heb je je instructrice al om hulp/tips gevraagd? Eventueel eens een zitles nemen? Dat is altijd nuttig, of je nu net begint of al 15 jaar rijdt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 15:56 



 

Dit kun je beter aan je instructie vragen. Denk dat dit snel een balans probleem is. Je zegt dat de pony heel hard gaat. Dat gebeurt meestal als ze onbalans hebben, of jij onbalans waardoor je de pony dus in onbalans brengt. Hierdoor bal je ook makkelijker. Mijn paardje gaat ook als een idioot door de bocht, kwestie van terug nemen, recht blijven zitten en balans proberen terug te vinden van beide.

Maar het kan ook een ongemak zijn van de pony. Dat kunnen wij zo niet beoordelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 15:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen