Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Online cursus: je paard blessurevrij trainen. Wie nog meer?

 
Profiel   

Een paar jaar geleden kocht ik het boek van Karin Leibbrandt. Interessant, en gelukkig veel info die ik al toepaste.

Maar na een zitcursus van Tessa Roos ben ik nog weer een tandje enthousiaster en heb me opgegeven voor de online cursus via Horseinmind van Tessa Roos en Karin Leibbrandt; 'je paard blessurevrij trainen'.

Zijn er nog meer mensen die zich hebben opgegeven en/of die dit interessant vinden?


ps: ik begrijp dat er altijd mensen willen reageren die roepen dat iets een hype is, of het wiel opnieuw uitvinden, oude wijn in nieuwe kruiken, of zeggen dat het allemaal paarden zijn die op de voorhand lopen... maar daar wilde ik dit topic niet voor openen. Merci dus wanneer je die gedachten/ mening elders zou willen delen. _/-\o_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 10:20 



 
Profiel   

Karin Leibbrandt heeft mij destijds heel veel antwoorden gegeven op mijn ontbrekende puzzelstukjes! _/-\o_
Trainen ed is voor mij nu zoveel logischer. Ik ben bij haar in opleiding dus de online cursus is voor mij niet echt een meerwaarde maar ik hoor veel enthousiaste ervaringen, ook van deelnemers zonder enig ervaring met het 4dd systeem die na een aantal online onderdelen al veel zelf in de praktijk konden toepassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 20:05 



 
Profiel   

Niet opgegeven maar vind het wel interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 20:07 



 
Profiel   

Karin Leibbrandt heeft heel mooie dingen. Ik ben het niet in alles met haar eens, maar het idee van je paard te helpen met de balans voor je erop stapt, vind ik echt heel goed.
Ik denk dat de manier waarop we het nu veelal doen, soms blessures in de hand werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 20:46 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Karin Leibbrandt heeft heel mooie dingen. Ik ben het niet in alles met haar eens, maar het idee van je paard te helpen met de balans voor je erop stapt, vind ik echt heel goed.
Ik denk dat de manier waarop we het nu veelal doen, soms blessures in de hand werkt.


Jij bent misschien ook iemand met veel ruitergevoel en/of kennis....

Veel mensen, waaronder ik, zijn in de loop der jaren door onzekerheid of gebrek aan kennis soms teveel afgegaan op instructeurs die je lieten trainen op een manier die contraproductief werkt....
Ik vind hieraan vooral erg leuk dat je zelf beter leert observeren, systematisch werkt (dus een logische rustige opbouw) en vooral met veel ruimte voor het paard.

Er zijn natuurlijk meer mensen die op deze manier werken, maar ik vind het wel heel leuk dat ze het in deze vorm hebben gegoten.
Ik heb 2 jaar geleden het boek gekocht, en inmiddels ook een zitles en een gewone les gehad... smaakt naar meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 21:20 



 
Profiel   

Ik doe niet mee aan de cursus maar heb mijzelf het boek cadeau gegeven voor kerst. Ik moet er nog in beginnen naar kijk er erg naar uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 21:42 



 
Profiel   

Snap dat dit helpt maar denk dat management echt key is in het blessurevrij houden. Werken doe je 1 uurtje op een dag, ja daar kan veel mis gaan, maar de overige 23 uur nog veel meer. Zou juist daar graag ook wat meer over willen lezen en zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 22:34 



 
Profiel   

Ik ben tot nu toe erg tevreden.
Afgelopen jaar ook de opleiding myofasciaal release therapeut begonnen bij haar/hun en ze verstaan hun vak zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 22:59 



 
Profiel   

Succubi schreef
Ik ben tot nu toe erg tevreden.
Afgelopen jaar ook de opleiding myofasciaal release therapeut begonnen bij haar/hun en ze verstaan hun vak zeker!


He Marianne, jij ook hier =:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 23:09 



 
Profiel   

Ik heb me ook aangemeld.
Ik heb in het verleden veel bij tessa gelest. Laatste jaren meer bezig geweest met revalidatie training op een paardenkliniek en afgelopen jaar het programma van rien van der schaft gestart. Ik heb dat deels gevolgd maar ik rij niet vaak dus gaat langzaam.
Ik ben erg benieuwd naar het programma en denk dat ik ook een jaar horse in mind ga doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 04:45 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Snap dat dit helpt maar denk dat management echt key is in het blessurevrij houden. Werken doe je 1 uurtje op een dag, ja daar kan veel mis gaan, maar de overige 23 uur nog veel meer. Zou juist daar graag ook wat meer over willen lezen en zien


Zeker eens…. Hier loopt alles altijd buiten met elkaar…
Maar het begint ook al bij de fok en opfok, voeding, hoefonderhoud.

Ik begrijp echter dat je in zo’n training niet alles kunt meenemen. Het zou wel mooi zijn wanneer het met regelmaat benoemd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 09:33 



 
Profiel   

Ik heb me ook opgegeven. Ben heel erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 09:45 



 
Profiel   

Odetje92 schreef
Succubi schreef
Ik ben tot nu toe erg tevreden.
Afgelopen jaar ook de opleiding myofasciaal release therapeut begonnen bij haar/hun en ze verstaan hun vak zeker!


He Marianne, jij ook hier =:)



Whahaha! Hey! Ja, ik ben er zelden! Maar had even een momentje van studie ontwijkend gedrag O:) ... net als nu O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 23:46 



 
Profiel   

Ninx schreef
Horseloverl schreef
Snap dat dit helpt maar denk dat management echt key is in het blessurevrij houden. Werken doe je 1 uurtje op een dag, ja daar kan veel mis gaan, maar de overige 23 uur nog veel meer. Zou juist daar graag ook wat meer over willen lezen en zien


Zeker eens…. Hier loopt alles altijd buiten met elkaar…
Maar het begint ook al bij de fok en opfok, voeding, hoefonderhoud.

Ik begrijp echter dat je in zo’n training niet alles kunt meenemen. Het zou wel mooi zijn wanneer het met regelmaat benoemd wordt.

Management is wel echt key. En ook maatwerk durven uitvoeren. Niet alles werkt voor elk paard, maar elk paard moet wel maximaal in behoeftes voorzien worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 02:03 



 
Profiel   

Hoe bevalt de online training?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 11:33 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd hoe het bevalt! Ik heb er ook interesse in maar aangezien ik even niks heb om te rijden, dus ook nog niet aangemeld.\Wel het boek van Karin Leibbrandt voor mijn verjaardag gekregen, daar wil ik binnenkort in beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 17:41 



 
Profiel   

Het boek is in elk geval de moeite waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 20:34 



 
Profiel   

vierspan schreef
Het boek is in elk geval de moeite waard.

Hier sluit ik mij bij aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 21:14 



 
Profiel   

Ik moet eerst nog een paar online cursussen afronden en dan ga ik hier weer mee aan de slag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-22 10:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen