Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Zacht bitje voor paard achter de teugel

 
Profiel   

Ik had ooit een dergelijk probleem met een merrie. Ze bleek ook een laaghangend rooster te hebben, en ik heb toen maar mylerbit voor haar gekocht en daar ging het al beter op.

Verder zou ik proberen het paard meer naar het bit te rijden, door overgangen te rijden en schijnovergangen. Dat zijn vaak momenten dat het paard tegen het bit komt en dat is in deze situatie wel gunstig. En cavaletti zou het paard ook kunnen uitnodigen om meer met de neus er uit te komen. Het is heel lastige materie.
een paard dat tegen de hand is, is rijtechnisch gemakkelijker om op te lossen dan dit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:20 



 
Profiel   

Mijn probleem, de bitkeuze, is opgelost hoor!

Ik gebruik de ongebroken busttrens van Harry's horse, ik ben niet zo voor kunststof. De 2 kunststof bitten die ik door de jaren een tijd gebruikt heb, daar werden stukjes van af gebeten; weg gladde vorm ... en plastiek eten is ook niet echt de bedoeling. Misschien zijn de huidige kunsstofbitten beter, maar ik las bij eentje toch dat ze geen garantie kunnen geven; voor mij een teken aan de wand.

Anyway, het bit is dus in gebruik. Ze loopt er 80 % beter op. De rest lossen we rijtechnisch wel op. Het paardje moet nu ook wat tijd krijgen, Komt helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:05 



 
Profiel   

Mooie update! Fijn dat dit zo werkt :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen