Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Geen rem op pony en afbuigen!

 
Profiel   

Hey,
hier helaas al weer een topic,
ik heb het rijden weer opgepakt.
ik rij nu 2/3 rustig aan. maar met de galop en draf buigt hij telkens af naar de ingang. ik draai hem steeds geduldig maar daar heeft hij nu lak aan.
en hij gaat super hard telkens. ik probeer hem in de houden maar ik maak het geloof ik alleen maar erger. we doen veel bochtjes en 8-tjes. maar hij glipt er gewoon snel tussenuit.
iemand tips voor beide problemen?
:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 19:51 



 
Profiel   

Wat zegt je instructeur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:05 



 
Profiel   

;( Gewoon rondjes draaien. en met veel geduld maar dat werkt dus niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:14 



 
Profiel   

Ts, waarom zou je paard zo graag naar de uitgang willen? heb je daar al over nagedacht? Is het rijden wel leuk voor hem? Ligt het zadel goed? Ga die dingen eens na, misschien eens een paar passen terug doen en lekker gaan stappen met snoepjes bij de hand als hij eens wat goed doet (zoals de hoefslag een paar passen volgen). Een lang proces, maar beter dan een harde hand.
Rondjes draaien zet natuurlijk geen zode aan te dijk, je paard is het er niet mee eens, aan jou om het antwoord te vinden, dus misschien toch maar op de grond gaan beginnen en een goede instructeur gaan zoeken die jou in heel het proces helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:19 



 
Profiel   

Ik zou eens op zoek gaan naar de filmpjes van Warwick Schiller waarin hij praat over destination addiction en het principe van "Choose where you work, choose where you rest".

https://www.youtube.com/watch?v=nIClBhR3W1M Zoals deze.

Hij legt daarin precies uit hoe je dit probleem kunt oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:20 



 
Profiel   

Oke ik ga het morgen proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:27 



 
Profiel   

Ik denk dat je eens moet beginnen met tempocontrole. Door middel van een ophouding aan de teugel die de pony het minste aanneemt. Dus NIET aan de kant waar de pony sterker is in de mond.

En dus uitsluitend een ophouding maken aan één kant. Daarbij moet je zo hard inkomen als nodig is om een reactie te krijgen. Ben je te zacht, dan krijg je minder reactie, en dan gaat de ophouding bij gevolg langer duren, en dan heeft het voor de pony geen zin meer om uberhaupt nog te reageren.

En als je ophouding dan voldoet en de pony reageert, dan is het weer zaak om je hand razendsnel te ontspannen. En hier zijn veel mensen vaak te laat in, dus probeer daarop te letten.

dus op het moment dat jij voelt of weet dat de pony gaat versnellen, dan meteen ingrijpen. Ophouding maken, en terug rijden naar de stap. En dan proberen de ingang in de stap te passeren en dan weer aan te draven. Pas als dat goed gaat, dan ga je een klein en langzaam drafje proberen en zo bouw je dat uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen