Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Mijn pony wijkt wel opzij maar niet vooruit

 
Profiel   

Ik ben nu al een tijdje aan het werk met het wijken met mijn pony, maar merk dat ze in de stap en draf heel goed zijwaarts gaat maar ze gaat dan niet meer voorwaarts. Heb al meer been gegeven maar hierdoor gaat ze alleen maar sneller zijwaarts.
Weet iemand misschien hoe dit komt en hoe ik ervoor kan zorgen dat ze zijwaarts-voorwaarts gaat lopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:26 



 
Profiel   

Kleine stukjes, afwenden, stukje rechtuit en rechtrichten, buiten been en buitenschouder er netjes bij houden en dan elke keer 4 stappen opzij rechtrichten en weer 4 stappen opzij en zorgen dat je niet teveel stelling hebt maar wel mooie lengtebuiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:30 



 
Profiel   

Iemand laten meekijken die er verstand van heeft. Dit kan veel oorzaken hebben en een goede instructeur helpt je waarschijnlijk in een uurtje goed op weg. Zonder beeldmateriaal is het gissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:44 



 
Profiel   

Indi_Vito schreef
Kleine stukjes, afwenden, stukje rechtuit en rechtrichten, buiten been en buitenschouder er netjes bij houden en dan elke keer 4 stappen opzij rechtrichten en weer 4 stappen opzij en zorgen dat je niet teveel stelling hebt maar wel mooie lengtebuiging.

Bedankt! Zal dit inderdaad gaan proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:52 



 
Profiel   

De aanpak van indi_vito kan helpen, plus ik zou kijken naar je eigen hulp? Blijf je doorduwen? Misschien geef je te veel hulp en kan het helpen om te denken in een pas opzij, een pas vooruit. Dus niet je pony door blijven duwen met je been. Daarnaast kan het ook zijn dat je zelf te veel naar die zijkant denkt en dat ook aangeeft met je lichaam. Misschien kan dat subtieler en moet je zelf ook wat meer vooruit denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:12 



 
Profiel   

Gaabje schreef
De aanpak van indi_vito kan helpen, plus ik zou kijken naar je eigen hulp? Blijf je doorduwen? Misschien geef je te veel hulp en kan het helpen om te denken in een pas opzij, een pas vooruit. Dus niet je pony door blijven duwen met je been. Daarnaast kan het ook zijn dat je zelf te veel naar die zijkant denkt en dat ook aangeeft met je lichaam. Misschien kan dat subtieler en moet je zelf ook wat meer vooruit denken.

Dat is juist het probleem, ik geef heel weinig hulp met mijn been maar ze gaat al kilometers opzij. Meer vooruit denken is een goede tip, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:32 



 
Profiel   

raven15 schreef
Gaabje schreef
De aanpak van indi_vito kan helpen, plus ik zou kijken naar je eigen hulp? Blijf je doorduwen? Misschien geef je te veel hulp en kan het helpen om te denken in een pas opzij, een pas vooruit. Dus niet je pony door blijven duwen met je been. Daarnaast kan het ook zijn dat je zelf te veel naar die zijkant denkt en dat ook aangeeft met je lichaam. Misschien kan dat subtieler en moet je zelf ook wat meer vooruit denken.

Dat is juist het probleem, ik geef heel weinig hulp met mijn been maar ze gaat al kilometers opzij. Meer vooruit denken is een goede tip, bedankt!


Ik moest nog denken aan een andere oefening die je mee zou kunnen nemen, volte vergroten en verkleinen d.m.v. wijken. Daarbij heb je niet zo zeer de standaard lijn richting de bakrand en leer je dat het niet meer 1 kant op is. En nu we het hebben over richting de bakrand, doet ze dit ook als je vanaf de hoefslag of binnenhoefslag naar de middenlijn wijkt? Soms kan de bakrand een enorme aantrekkingskracht hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:38 



 
Profiel   

raven15 schreef
Gaabje schreef
Dat is juist het probleem, ik geef heel weinig hulp met mijn been maar ze gaat al kilometers opzij. Meer vooruit denken is een goede tip, bedankt!


Ik moest nog denken aan een andere oefening die je mee zou kunnen nemen, volte vergroten en verkleinen d.m.v. wijken. Daarbij heb je niet zo zeer de standaard lijn richting de bakrand en leer je dat het niet meer 1 kant op is. En nu we het hebben over richting de bakrand, doet ze dit ook als je vanaf de hoefslag of binnenhoefslag naar de middenlijn wijkt? Soms kan de bakrand een enorme aantrekkingskracht hebben.

Nog niet geprobeerd, zal deze oefeningen ook mee gaan nemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:43 



 
Profiel   

En ook echt spelen met het wijken.
In kleine stukjes.
2 passen naar rechts, 2 passen naar voor, 2 passen naar links.
Gaat dat goed, 5 passen naar links. middendraf, arbeidsdraf, 5 passen naar rechts.
Direct zigzaggen, dus zonder naar voor.

5 passen opzij, halthouden.
Stuk opzij, aan galopperen.

Echt van alles dat ze zelf niet kan bedenken wat er komt en heel goed op je hulpen moet gaan letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:48 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
En ook echt spelen met het wijken.
In kleine stukjes.
2 passen naar rechts, 2 passen naar voor, 2 passen naar links.
Gaat dat goed, 5 passen naar links. middendraf, arbeidsdraf, 5 passen naar rechts.
Direct zigzaggen, dus zonder naar voor.

5 passen opzij, halthouden.
Stuk opzij, aan galopperen.

Echt van alles dat ze zelf niet kan bedenken wat er komt en heel goed op je hulpen moet gaan letten.

Ook goede tips, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:52 



 
Profiel   

Snapt ze wel wat je vraagt? In de westernsport bijvoorbeeld wordt wijken niet zoveel gevraagd maar wel vaak sidepass, dus zijwaarts gaan in plaats van schuin voorwaarts.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen