Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard is scheef en ontspant niet

 
Profiel   

Het is al gezegd hier boven ga aan de slag met het rechtrichten , ik heb heel veel aan de academische rijkunst.
Heel jammer dat er geen hulp van buitenaf mag komen, erg ouderwets ook.
Kun je niet via je DA een verklaring krijgen dat het erg belangrijk is dat je het paard vanaf de grond moet gymnastiseren?
Zo ben ik ook les gaan geven op een stal waar een paard erg in de problemen zat met zijn lijf en de ruiter niet verder kwam met de methode die zo achterhaalt is in deze tijd.
Of het paard mee naar een andere bak nemen waar wel les gegeven mag worden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 10:51 



 
Profiel   

midgie schreef
Het is al gezegd hier boven ga aan de slag met het rechtrichten , ik heb heel veel aan de academische rijkunst.
Heel jammer dat er geen hulp van buitenaf mag komen, erg ouderwets ook.
Kun je niet via je DA een verklaring krijgen dat het erg belangrijk is dat je het paard vanaf de grond moet gymnastiseren?
Zo ben ik ook les gaan geven op een stal waar een paard erg in de problemen zat met zijn lijf en de ruiter niet verder kwam met de methode die zo achterhaalt is in deze tijd.
Of het paard mee naar een andere bak nemen waar wel les gegeven mag worden?
TS least het paard. Dierenarts verklaring is dan niet van toepassing.
Ik vraag me vooral af wie de eigenaar is... De stal of iemand die het paard op die stal gestald heeft?

Indien een persoon van buitenaf kan er met deze misschien gepraat worden. Wie weet loopt het paard onder de eigenlijke eigenaar wel beter, we hebben eigenlijk nog een paar gaten in de informatie.

Ik las ook in berichten dat TS blij zou zijn met dit paard en het paard alles zou kunnen? Wat is er dan mis gegaan de voorbije maanden, of is dit toch weer een ander lease paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:11 



 
Profiel   

Misschien eerst wat grondwerklessen nemen met dit paard, mag dat wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:14 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
TS least het paard. Dierenarts verklaring is dan niet van toepassing.

De dierenartsverklaring werd gesuggereerd OMDAT TS het paard least. Goed lezen is fijn. Niet met een probleem voor elke oplossing komen ook ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:30 



 
Profiel   

Nou mijn Nederlands is top, altijd boven 90% gehaald. Ik lees die verklaring juist omdat er geen hulp van buitenaf mag komen (wat idd nogal ouderwets is) . Niet omdat het een lease paard is.

Nou denk ik niet dat het veel zin heeft nog verder te discussiƫren.
TS is elke dag online maar reageert zelf niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:36 



 
Profiel   

Daar proberen mensen oplossingen voor te vinden. Dan helpt het dus niet als je met problemen voor al die oplossingen aankomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:39 



 
Profiel   

Ik had even wat tijd nodig om bij te lezen! Ik las tussendoor wel af en toe, maar naast een fulltime baan, studie en direct uit werk naar stal had ik even geen tijd om alles te lezen en te reageren.

Dank voor jullie tips allemaal. Het paard is van de stal zelf, er rijden ook nog twee anderen op haar en zij ervaren precies hetzelfde probleem. Ik kan wel naar een andere stal rijden, maar ivm het vroege donker worden is dat door de week geen optie nog. Ik ga even kijken of ik een bak kan huren ergens in de buurt waar ik dan een paar keer wat extra lessen ga volgen en voor nu ga ik kijken naar de opties om filmpjes op te nemen en online de lessen over rechtrichten te volgen.

Ik ben nog steeds ontzettend blij met haar, ze kan naar buiten en springt super fijn, maar ik wil wel vooral voor haarzelf dat ik haar rechter krijg en er meer ontspanning komt als we gewoon in de bak rijden.
Uiteindelijk is het wel de basis. Dat ik haar nu niet recht heb en we ontspanning missen betekent niet dat ik niet nog steeds blij met haar ben.

Ik wil op dit moment geen ander paard gaan leasen, maar zou zo goed als het lukt met hulp van buitenaf, voor haar welzijn het rechtrichten meer onder de knie krijgen.

In het voorjaar/zomer kan ik naar een externe bak gaan kijken om te rijden. Met de trailer is op dit moment geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 11:54 



 
Profiel   

... we hebben de allerdonkerste tijd van het jaar al weer gehad.
Begrijp ik nu dat je een bak kunt huren op loop/rijafstand...?

En in de tussentijd: lang leve het internet en de 'pivo' (of hoe heet dat ding dat jou volgt terwijl je in de bak rijdt).
In dit kader: op feestboek hebben we ook Ritter dressage, met enige regelmaat doen ze gratis challenges.
En het regent er van de nuttige tips en goede weetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:11 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
... we hebben de allerdonkerste tijd van het jaar al weer gehad.
Begrijp ik nu dat je een bak kunt huren op loop/rijafstand...?


Ik denk dat het nog wel heel februari en maart gaat duren voordat ik voor het donker terug kan zijn op stal, omdat ik door de week pas rond 6/7 na werk heen kan en ik op redelijke afstand rijden woon, dus vroeger gaat niet. Er zijn wat bakken in de omgeving, ik weet alleen niet zeker of zij anderen toestaan in de bak te rijden omdat het gewoon privestallen zijn, daar moet ik even bij langsgaan om te vragen. Er zijn ook wat stallen die af en toe een clinic geven, dus zij hebben misschien wel een optie, maar is wel zeker ongeveer 30-45 minuten rijden door het bos. Van een weet ik dat je de bak kan huren, maar je moet een volledig lidmaatschap aangaan dan en bij de betreffende club vrijwilligersuren draaien, dus dat is nogal een investering van tijd en geld waar ik wel even over moet nadenken aangezien ik van de rest van het lidmaatschap geen gebruik maak.

In de tussentijd ga ik met de tips die gegeven zijn hier eerst eens aan de slag inderdaad en zoek de genoemde (online) lessen en personen op.


littleroosie schreef
TS ik weet niet hoeveel rijervaring je hebt en hoe goed je ruitergevoel is. Kun je zelf goed haar scheefheid voelen? Als je er naast staat en met haar zou werken, zoals bijvoorbeeld de dubbele longe kun je het ook zien en dan corrigeren. Voor het paard kan het makkelijker zijn om dit eerst te leren zonder ruitergewicht. Ik train de paarden altijd eerst aan de dubbele longe zodat ze grotendeels recht zijn, kunnen ontspannen en dragen en dat maakt het daarna een stuk makkelijker als je er op zit.


Dubbele longe heb ik geen ervaring mee, maar ik wil zeker wel kijken naar optie om hiermee te gaan werken. Ik denk dat het paard zelf ook nog niet met de dubbele lijnen heeft gewerkt dus ik moet ook even kijken hoe zij zou reageren. De scheefheid als ik erop zit is goed te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:27 



 
Profiel   

jennglenn schreef
Ik had even wat tijd nodig om bij te lezen! Ik las tussendoor wel af en toe, maar naast een fulltime baan, studie en direct uit werk naar stal had ik even geen tijd om alles te lezen en te reageren.

Dank voor jullie tips allemaal. Het paard is van de stal zelf, er rijden ook nog twee anderen op haar en zij ervaren precies hetzelfde probleem. Ik kan wel naar een andere stal rijden, maar ivm het vroege donker worden is dat door de week geen optie nog. Ik ga even kijken of ik een bak kan huren ergens in de buurt waar ik dan een paar keer wat extra lessen ga volgen en voor nu ga ik kijken naar de opties om filmpjes op te nemen en online de lessen over rechtrichten te volgen.

Ik ben nog steeds ontzettend blij met haar, ze kan naar buiten en springt super fijn, maar ik wil wel vooral voor haarzelf dat ik haar rechter krijg en er meer ontspanning komt als we gewoon in de bak rijden.
Uiteindelijk is het wel de basis. Dat ik haar nu niet recht heb en we ontspanning missen betekent niet dat ik niet nog steeds blij met haar ben. Overigens was ze ook al scheef voordat ik haar reed, maar ik krijg het niet beter met de lessen die ik nu krijg, dus daarom wend ik me tot het internet.

Ik wil op dit moment geen ander paard gaan leasen, maar zou zo goed als het lukt met hulp van buitenaf, voor haar welzijn het rechtrichten meer onder de knie krijgen.

In het voorjaar/zomer kan ik naar een externe bak gaan kijken om te rijden. Met de trailer is op dit moment geen optie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen