Hengst berijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BikkeldeKat1
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-01-22
Woonplaats: Noordoostpolder

Hengst berijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 10:21

Hoi!
Ik heb sinds kort 2 verzorgpaarden, een welshruin van 4 en een arabierenhengst van 6. Maar het probleen is, ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met hengsten. Heeft iemand tips of iets dergelijks?

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Hengst berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:23

Niks mee doen tot je degelijke begeleiding hebt, bijvoorbeeld in de vorm van (grond)les en diegene je alles kan bijbrengen.
Niet zelf gaan zitten aanmodderen.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:50

Als de eigenaar vindt dat je hem kan verzorgen, neem ik aan dat er geen problemen te verwachten zijn. Hoe meer je ze als anders gaat zien, hoe meer kans op problemen, want ze gaan uit van jouw gedrag. Het kan ook heel erg verschillen van paard tot paard, dus ik zou bij de eigenaar vragen hoe of wat.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar mensen moeten er rekening mee houden dat je voor het begeleiden van een hengst 18 moet zijn, hoewel je er wel op mag rijden voordat je 18 bent. (Op wedstrijd gelden eigen regels betreffende minimum leeftijd berijden.)
Dit is belangrijk om te weten in verband met aansprakelijkheid bij incidenten.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:56

De enige tip die ik kan geven heel erg consequent zijn en blijven en altijd op je hoede blijven. Zodra de hormonen het overnemen kan het een heel ander paard worden. Ik vind het een linke combinatie..maar goed, sluit me aan bij dat het verstandig is om hulp en begeleiding in te schakelen.

Lusitana

Berichten: 22438