Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Met veel mensen in één bak; hoe het beste rijden?

 
Profiel   

Heyy mede-paarden-mensen!

Ik rijd in een manegeles met best veel mensen, stuk of 10-12 gok ik nu. De bak is opzich best groot en opzich wel voldoende, maar toch is het soms moeilijk een groter stukje lege bak te vinden. Met goede ruiters zou dit niet echt een probleem zijn, maar ik rijd in een halfgevorderden losrijd les en het niveau verschilt heel erg, sommige mensen kunnen nou eenmaal niet hun pony onder controle houden.

Ik ben bijna door naar het volgende niveau van mijn les en wil daarom even een 'toples' neerzetten morgenavond, dus k kom even hulp vragen voor één van de dingen waar ik het meeste mee struggle. DeeDee rijd van zichzelf al best snel dus moet ik vaak wenden, maar soms is de bak gewoon heel vol en heb ik moeite om uberhaupt te blijven lichtrijden, maar als ik doorzit gaat DeeDee soms automatisch in stap. Mensen die tips hebben hoe ik met veel mensen toch goed kan blijven doorrijden?

xx Am (en Diedel ofc)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 20:06 



 
Profiel   

Wanneer wij met de carrousel los reden, (16 combinaties) reden we allemaal op dezelfde hand. Wanneer er iemand riep "van hand veranderen", deed iedereen dit netjes. Misschien kan je dit met je mederuiters afspreken?
Als je aanrijdt op een voorganger, dan netjes oversteken, of een volte draaien. Wanneer je iemand richting hoefslag ziet komen, zelf van de hoefslag wegdraaien in een volte of recht oversteken. Dus veel gebruik maken van de binnenkanten en niet op de hoefslag blijven plakken. En om je heen blijven kijken, zodat je de ruimte op kunt zoeken.
t is niet optimaal om met zoveel te rijden, omdat je minder makkelijk op je paard kan letten en oefeningen kunt doen. Maar wat figuren rijden kan best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 20:46 



 
Profiel   

.... wat maakt, dat lichtrijden in een wending lastig is voor jou?
(Dat denk ik te begrijpen...)

Ken je het 'trucje' van het 'langzaam lichtrijden'...?
DeeDee draaft snel, maar als jij langzamer lichtrijdt (ook net wat 'slomer' en minder hoog uit het zadel komen) kun je je dier wat afremmen.

Het 'rekenwerk' om je weg te vinden tussen al die verschillende ruiters is knap lastig, vind ik zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 21:37 



 
Profiel   

Wat Janneke zegt is een goede. Je moet hem niet volgen in je lichtrijden, maar doordat jij langzamer gaat lichtrijden moet hij jou gaan volgen. Dus net ietsjes langzamer dan dat hij loopt, waardoor je hem afremt. En anders een schijnovergang, terugrijden en daarna weer door. Heel veel schakelen waardoor je hem beter op je zit kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 21:44 



 
Profiel   

Goeie tips, hier heb ik wat aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 01:21 



 
Profiel   

ik volg even mee, heb bij ons ook stal ook vaak mensen van verschillende niveaus die allemaal in een bak rijden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen