Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

voeten te ver in de stijgbeugels

 
Profiel   

heeft er iemand tips zodat mijn voeten niet heel de tijd te ver in mijn stijgbeugels zitten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 11:07 



 
Profiel   

Kan het zijn dat je niet de juiste stijgbeugellengte hebt? Dat kan namelijk een oorzaak zijn. Vooral als ze te lang zijn kan je soms je hakken niet goed laag houden en moet je als het ware moeite doen om de beugels niet te verliezen. Dan kunnen je voeten te ver in de beugels komen. Een andere oorzaak kan zijn, hele smalle voeten in hele brede beugel of een onrustig onderbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 14:24 



 
Profiel   

Korfjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-22 14:31 



 
Profiel   

Vaak gebeurd dat omdat je je knieƫn wat optrekt in de draf en galop, in stap blijf je met je benen lang.
Meer gaan werken met je zit , dus een onafhankelijk zit gaan krijgen , veel zonder zadel of beugels rijden .
En niet je hakken omlaag duwen maar juist je tenen omhoog , want met hakken uit drukken zet je je enkels op slot en dus ook je lijf en met tenen omhoog blijven je enkels meer ontspannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 11:42 



 
Profiel   

In mijn ervaring ligt dit vaak juist meer aan de hoek die je bovenbeen maakt vanuit je heup. Als je je bovenbeen meer naar achteren kan leggen, zal je voet automatisch stabieler liggen in de stijgbeugels. Ook draai je dan je bovenbeen iets. Er komt zo continu dezelfde druk te liggen in de stijgbeugels, zodat je er stevig in kan blijven staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 12:19 



 
Profiel   

'De beugels horen aan de bal van de voet.' Hoorde ik toen ik 8 jaar oud was, en ik gokte maar dat dat was waar je een cirkel kon trekken met je teennagels als voorste rand...


Toen ik centered riding deed, liet mijn juf mij voelen wat de bedoeling is: je zit in het zadel, maar zonder beugels - en zij duwde mijn voeten op verschillende plaatsen een beetje omhoog.

Voor mij en veel anderen is het goede punt
iets achter het breedste punt van de voet,
in acupunctuur: nier 1, 'bruisende bron'
met blote voeten : voel/ schuif vanaf je voetzool naar de plek waar er twee kussentjes zijn (grote teen aan de binnenkant, de andere vier aan de buitenkant).

Anyway: bij lichte druk onder de voetzool op de GOEDE plek -
please experiment!!! -
voel je je stevig.

En combineer dit met 'zitten in de lijn van het zwaartepunt' :
oor, schouder, harapunt, heup en de bal van de voet.
(En om in evenwicht te blijven heb je sterke buikspieren nodig.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 20:58 



 
Profiel   

ik deed vaak gewoon goed letten op het uitdrukken van mijn hakken. doordat mijn hakken naar beneden wezen kon de beugel niet te ver naar achteren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen