Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Staakt bij alleen buitenrijden

 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Met alle respect, maar begin eens met vertrouwen opbouwen met je nieuwe paard.. Je geeft aan haar net een paar week te hebben en in je OP schrijf je dat ze bij de vorige eigenaren waar ze tot nu toe haar hele leven stond wel alleen naar buiten wou maar bij jou nu dus niet, wanneer iemand tegen je zegt geduld zeg je dat je veel geduld hebt? Blijkbaar niet anders zou je dit topic niet openen :')
Geef die merrie wat tijd, begin eens met wandelen of grondwerk ipv gelijk van haar te verwachten dat ze alles hetzelfde doet als bij de vorige eigenaren. Jij zou toch ook moeten wennen als je je hele leven op dezelfde plek woont en in dezelfde omgeving en als je ineens moet verhuizen naar een totaal andere plek? Gun je merrie die tijd ook, ze geeft overduidelijk bij je aan dat je te snel wil en dat ze het nog te spannend vind en jou niet vertrouwd..

Vind dit beetje aanvallend. Er staat nergens maar dan ook nergens dat ze direct of binnen een week alleen mee op buitenrit hoeft?!
Bij ons hier staat rijden op de allerlaatste plaats voor al mijn paarden.
Doordat alles heel vlot ging hadden we dit geprobeerd maar ging dus niet goed. Geen probleem, nemen we een stapje terug. Maar het openen van dit topic is voornamelijk voor tips om dit geleidelijk want dat staat in mijn OP, niet op een 'ik ben de baas jij moet luisteren' manier. Zoals de boer in onze straat mij zei dat ik moest doen. Wat ik absoluut niet de manier vind.
Maar als het vragen om tips al betekend dat ik haar geen tijd geef of dergelijke vraag ik me inderdaad af waarom ik het heb geopend.

Aan alle andere met tips en dergelijke super bedankt! Deze week hebben we eigenlijk niet veel gedaan buiten wat kleine wandelingen aan de hand en lange poetsbeurten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 15:47 



 
Profiel   

Het is zeker niet aanvallend bedoelt,
maar een probleem zoals jij het hier beschrijft, lijkt het me duidelijk dat het iets is wat jij eigenlijk bij jouw paard stimuleerd, en dus zo het bestaande probleem eigenlijk bevestigd.
Ik vrees dat het probleem eerder bij jou zit en niet bij je paard.
Bekijk het dus vanuit een heel andere hoek, en eventueel met begeleiding.
.
EvaArt schreef
Annet_Dottie schreef
Met alle respect, maar begin eens met vertrouwen opbouwen met je nieuwe paard.. Je geeft aan haar net een paar week te hebben en in je OP schrijf je dat ze bij de vorige eigenaren waar ze tot nu toe haar hele leven stond wel alleen naar buiten wou maar bij jou nu dus niet, wanneer iemand tegen je zegt geduld zeg je dat je veel geduld hebt? Blijkbaar niet anders zou je dit topic niet openen :')
Geef die merrie wat tijd, begin eens met wandelen of grondwerk ipv gelijk van haar te verwachten dat ze alles hetzelfde doet als bij de vorige eigenaren. Jij zou toch ook moeten wennen als je je hele leven op dezelfde plek woont en in dezelfde omgeving en als je ineens moet verhuizen naar een totaal andere plek? Gun je merrie die tijd ook, ze geeft overduidelijk bij je aan dat je te snel wil en dat ze het nog te spannend vind en jou niet vertrouwd..

Vind dit beetje aanvallend. Er staat nergens maar dan ook nergens dat ze direct of binnen een week alleen mee op buitenrit hoeft?!
Bij ons hier staat rijden op de allerlaatste plaats voor al mijn paarden.
Doordat alles heel vlot ging hadden we dit geprobeerd maar ging dus niet goed. Geen probleem, nemen we een stapje terug. Maar het openen van dit topic is voornamelijk voor tips om dit geleidelijk want dat staat in mijn OP, niet op een 'ik ben de baas jij moet luisteren' manier. Zoals de boer in onze straat mij zei dat ik moest doen. Wat ik absoluut niet de manier vind.
Maar als het vragen om tips al betekend dat ik haar geen tijd geef of dergelijke vraag ik me inderdaad af waarom ik het heb geopend.

Aan alle andere met tips en dergelijke super bedankt! Deze week hebben we eigenlijk niet veel gedaan buiten wat kleine wandelingen aan de hand en lange poetsbeurten

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 22:56 



 
Profiel   

aeolusnr1 schreef
Het is zeker niet aanvallend bedoelt,
maar een probleem zoals jij het hier beschrijft, lijkt het me duidelijk dat het iets is wat jij eigenlijk bij jouw paard stimuleerd, en dus zo het bestaande probleem eigenlijk bevestigd.
Ik vrees dat het probleem eerder bij jou zit en niet bij je paard.
Bekijk het dus vanuit een heel andere hoek, en eventueel met begeleiding.
.


Ondertussen rijden we zonder problemen buiten. Ze heeft er ook enorm veel plezier en staat te springen als ze weet dat we op buitenrit gaan, ze vindt het nu leuker als werken in de piste.

En ik weet niet vanuit welke hoek jij denk dat ik dacht. Maar de hoek dat mijn merrie staakte vanuit angst? Want dat is wat ik de hele tijd zelf ook zei. We hebben dit dus opgelost door onze band te versterken over de afgelopen drie maanden wat al zeker zijn vruchten opleverde.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 06:39 



 
Profiel   

Super fijn! Goed gedaan en veel plezier toegewenst samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 06:45 



 
Profiel   

Proficiat EvaArt!
Ook ik wens je veel plezier met je paard.

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe je het concreet aangepakt hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 22:11 



 
Profiel   

koend schreef
Proficiat EvaArt!
Ook ik wens je veel plezier met je paard.

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe je het concreet aangepakt hebt.

Samen met mijn vriend die dan meeging met de fiets want dat vond ze altijd helemaal oke.

Verder deden we ook veel grondwerk, ze staan ook aan huis dus we hebben heel nauw contact met de paarden.
We probeerden vaak even alleen dan wachtte mijn vriend even en ging het niet reed hij mee. En een paar weken geleden ging ze gewoon vrolijk verder zonder aarzeling, sindsdien is ze elke keer enthousiaster. Als het langer had geduurd geen probleem, maar toch blij dat ze ons toch al wat vertrouwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 06:35 



 
Profiel   

Top!
:) :) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 13:20 



 
Profiel   

Ik denk ook geduld en consistentie, elke dag even wat grondwerk en steeds iets meer pushen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 15:39 



 
Profiel   

Super hoe jullie het opgelost hebben. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 08:21 



 
Profiel   

alexandradre schreef
Ik denk ook geduld en consistentie, elke dag even wat grondwerk en steeds iets meer pushen!

Ja dat dacht ik ook, en hier reageert ze ook super op!
Soms vind ze nog wel eens iets te spannend zoals gigantische landbouwmachines, dan stapte ik af als het haar echt te spannend werd.
Gisteren zijn we nog eens op wandeling geweest en heeft ze zichzelf echt overtroffen, langs een bouwwerf was helemaal geen probleem, langs de boer zijn gigantische sproeier. Ze vond het allemaal super spannend maar was zo dapper.
Ben super trots op haar. Normaal komen we niet zoveel tegen op wandeling maar deze keer hadden was het nogal druk in onze straat met het verbouwen van onze buurman zijn boerderij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 07:52 



 
Profiel   

Nog gefeliciteerd met je nieuwe paard!
Bekend probleem met mijn verzorgpaard. Wat ik vaker deed was aan de hand het erf af gaan en dan een stukje aan de hand wandelen en daad opstappen, dan was het geen probleem!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 21:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen