Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Opstappen op buitenrit

 
Profiel   

Avalanche schreef
Dan zou ik eerst in de baan gaan oefenen met opstappen. Daar zijn een aantal heel goede technieken voor :)

Zoek een goede instructeur die je hiermee kan helpen. Amable heeft er ook een mooie video over op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=2bOjXWnxNxs

Alsjeblieft, ik had hem hier al geplaatst.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:18 



 
Profiel   

koend schreef
Mijn jong paard liep ook altijd achteruit bij het opstijgen tot ik ontdekte hoe het kwam. Ze dacht dat ik het vroeg!

Ze leerde namelijk aan de hand om goed achteruit te gaan en daarbij stond ik altijd ongeveer de houding die ik aannam voor het opstappen ( ik keek richting haar staart) Vandaar de verwarring.
Dan ben ik bewust beginnen opstappen terwijl ik richting haar hoofd sta. Probleem grotendeels opgelost.


Ik had het met een pas voor de wagen beleerde 4 jarige... dacht dat hij achteruit moest, want voor de kar moest hij ook eerst achteruit (om tussen het lamoen te staan ivm inspannen). Ik keek ook naar voren, maar gaf, als hij nog steeds achteruit ging, met een vinger een klein tikje tegen zijn elleboog, daardoor stopte hij in een reflex. Al snel begreep hij de bedoeling: dat hij stil moest staan voordat een mens zich op zijn rug hees. *D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen