Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Opstappen op buitenrit

 
Profiel   

@troi Situationeel leren kende ik niet maar ik vind het een heel leuk idee. Nog best een uitdaging eigenlijk, de aandacht krijgen als er overal gras en andere nieuwe dingen te zien zijn. Ik ga het een poging geven!
@pateeke inderdaad maar eens zonder krukje op proberen te stappen op stal.. dat is ook iets veiliger dan buiten op de weg. Ik zal wat research gaan doen naar hersenwerk dat lijkt me ook interessant

@daphaea Gelukkig ben ik niet de enige met het probleem, dankjewel voor het doorsturen van die video

@pol013 @daihyo Teugel aannemen naar de tegengestelde kant en met een snoepje het hoofd de andere kant op zal ik ook eens proberen, had daar nog niet overna gedacht maar slim dat hij dan zijn achterhand lastiger kan draaien
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 11:58 



 
Profiel   

mrie schreef
Mijn paard is net zo'n dondersteen als de jouwe. Hij ging ook bij elke schrik in zijn achteruit. Dat doet hij nu niet meer want ik heb hem een keer echt op zijn kop gegeven. Achteruit is nu geen optie meer. Helaas vind hij helaas nog steeds een optie bij het opstijgen.
Thuis is dat niet zo'n probleem, maar buiten weet ik ook nog niet hoe het precies aan te pakken. Ik ben gewend om vanalles de gebruiken bij het opstijgen, bankjes, stoepranden, omgevallen bomen noen maar op. Het hoeft niet moeilijk te zijn buiten als je maar creatief bent en een paard hebt wat blijft staan (Grrr)
Ik blijf oefenen en blijf bezig met het vertrouwen winnen (hij is nog niet zo lang van mij) Ik denk dat het wel goed komt als ik er maar geen DING van maak.
Blijf ontspannen, hij mag keuzes maken tot een zekere grens.


Dondersteen en schrikken komt niet overeen. Je paard straffen voor iets wat hij uit angst doet is oneerlijk. Tevens werkt het ook niet goed want het achteruit gaan is er duidelijk nog niet uit.

@koend
Opstappen vanaf de grond is slecht voor de rug van het paard. Zeker geen aanrader dus om dat altijd te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 11:59 



 
Profiel   

pateeke schreef
Kan je niet een andere, niet elastische singel gebruiken? Ik reed eerst ook met elastische singel, maar was daar eigenlijk niet tevreden van. Het hinderde mijn paard ook wel denk ik.


De singel die ik nu heb is van leer, en het is een soort ‘kussenachtig’ ook. De zadelpasser had die mij aangeraden en meeverkocht met het zadel. Hij past wel super mooi en loopt heel anatomisch mee met zijn bouw, maar ik begin nu inderdaad wel aan die elastiek te twijfelen. Oorspronkelijk is het idee erachter dat je nooit te strak aan kan singelen, maar als die het zadel niet recht kan houden met een opstapje kom ik natuurlijk ook niet veel verder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 12:01 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
mrie schreef
Mijn paard is net zo'n dondersteen als de jouwe. Hij ging ook bij elke schrik in zijn achteruit. Dat doet hij nu niet meer want ik heb hem een keer echt op zijn kop gegeven. Achteruit is nu geen optie meer. Helaas vind hij helaas nog steeds een optie bij het opstijgen.
Thuis is dat niet zo'n probleem, maar buiten weet ik ook nog niet hoe het precies aan te pakken. Ik ben gewend om vanalles de gebruiken bij het opstijgen, bankjes, stoepranden, omgevallen bomen noen maar op. Het hoeft niet moeilijk te zijn buiten als je maar creatief bent en een paard hebt wat blijft staan (Grrr)
Ik blijf oefenen en blijf bezig met het vertrouwen winnen (hij is nog niet zo lang van mij) Ik denk dat het wel goed komt als ik er maar geen DING van maak.
Blijf ontspannen, hij mag keuzes maken tot een zekere grens.


Dondersteen en schrikken komt niet overeen. Je paard straffen voor iets wat hij uit angst doet is oneerlijk. Tevens werkt het ook niet goed want het achteruit gaan is er duidelijk nog niet uit.

@koend
Opstappen vanaf de grond is slecht voor de rug van het paard. Zeker geen aanrader dus om dat altijd te doen


Straffen is ook niet de juiste mindset. Uitleggen* dat been altijd voorwaarts is kan wel de juiste mindset zijn. Bij beide kan een schopje/tikje de uitwerking zijn. Maar je eigen houding en intentie is anders. En dat zal een paard snappen.

*als onderdeel van de hele opleiding waarbij je paard uitlegt dat been altijd voorwaarts is op een zo klein mogelijke hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 12:04 



 
Profiel   

Maritjuhhh schreef
pateeke schreef
Kan je niet een andere, niet elastische singel gebruiken? Ik reed eerst ook met elastische singel, maar was daar eigenlijk niet tevreden van. Het hinderde mijn paard ook wel denk ik.


De singel die ik nu heb is van leer, en het is een soort ‘kussenachtig’ ook. De zadelpasser had die mij aangeraden en meeverkocht met het zadel. Hij past wel super mooi en loopt heel anatomisch mee met zijn bouw, maar ik begin nu inderdaad wel aan die elastiek te twijfelen. Oorspronkelijk is het idee erachter dat je nooit te strak aan kan singelen, maar als die het zadel niet recht kan houden met een opstapje kom ik natuurlijk ook niet veel verder..


Goh, niet te strak kunnen singelen met elastiek… ik weet het niet. Ik denk dat je wel te strak kan singelen en dat die elastiek dan net gaat schuren / pijnlijk kan zijn. En zoals je zegt: een zadel dat te los op het paard ligt en verschuift is evenmin goed voor je paard (en voor jou).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 12:19 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
mrie schreef
Mijn paard is net zo'n dondersteen als de jouwe. Hij ging ook bij elke schrik in zijn achteruit. Dat doet hij nu niet meer want ik heb hem een keer echt op zijn kop gegeven. Achteruit is nu geen optie meer. Helaas vind hij helaas nog steeds een optie bij het opstijgen.
Thuis is dat niet zo'n probleem, maar buiten weet ik ook nog niet hoe het precies aan te pakken. Ik ben gewend om vanalles de gebruiken bij het opstijgen, bankjes, stoepranden, omgevallen bomen noen maar op. Het hoeft niet moeilijk te zijn buiten als je maar creatief bent en een paard hebt wat blijft staan (Grrr)
Ik blijf oefenen en blijf bezig met het vertrouwen winnen (hij is nog niet zo lang van mij) Ik denk dat het wel goed komt als ik er maar geen DING van maak.
Blijf ontspannen, hij mag keuzes maken tot een zekere grens.


Dondersteen en schrikken komt niet overeen. Je paard straffen voor iets wat hij uit angst doet is oneerlijk. Tevens werkt het ook niet goed want het achteruit gaan is er duidelijk nog niet uit.

@koend
Opstappen vanaf de grond is slecht voor de rug van het paard. Zeker geen aanrader dus om dat altijd te doen


Jee heb je soms last van mening??

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 12:33 



 
Profiel   

Mijn idee over opstappen is: Altijd een krukje of opstapje gebruiken en snel opstappen zodat het paard niet uit balans getrokken wordt. Als je snel op stapt glijd het zadel ook niet zo snel weg. Ik ben het dus ook niet zo eens met Koend omdat ik denk dat je het voor het paard moet doen. Als jij leniger wilt worden dan ga je maar op turnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 12:36 



 
Profiel   

@pateeke de elastiek zit wel onder het zadel bij de singelstoten (veelzijdigheidszadel) dus de elastiek raakt de huid niet. Tijdens het rijden verschuift het zadel niet, bij sommige dekjes heb ik echter wel dat deze na een stuk galop bij de schouder wat meer richting onder het zadel zijn gegaan. Ik gebruik dus wel altijd die klittebandjes die je aan de singelstoten vastmaakt om het dekje daar te houden.
Maar zo hoor ik van veel mensen, die hebben dan wel een dressuurzadel ik weet niet of dat scheelt.. Dat zij die klittebandjes eraf knippen. Bij mij ligt het dekje zonder dan niet meer op zijn plek als hij zijn vreugde galopje achter de rug heeft.

Ik ben altijd een beetje voorzichtig met strak aansingelen, wanneer ik met een gaatje extra ‘strak’ ga voor mijn idee, dan vertoont hij wel singelnijd. Ik singel wel gelijkmatig en sloom aan.


Laatst bijgewerkt door Rensje21 op 06-05-22 12:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 12:38 



 
Profiel   

mrie schreef
Mijn idee over opstappen is: Altijd een krukje of opstapje gebruiken en snel opstappen zodat het paard niet uit balans getrokken wordt. Als je snel op stapt glijd het zadel ook niet zo snel weg. Ik ben het dus ook niet zo eens met Koend omdat ik denk dat je het voor het paard moet doen. Als jij leniger wilt worden dan ga je maar op turnen.


Ik ben het zeker eens ik gebruik veel liever een krukje. Op buitenrit heb je alleen niet altijd een keuze.. Soms moet ik er het midden van de rit af als we nog een half uur van huis vandaan zijn, op een weg zonder bankjes en boomstammen. Dan moet ik mezelf er maar op zien te wurmen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 12:40 



 
Profiel   

Maritjuhhh schreef
mrie schreef
Mijn idee over opstappen is: Altijd een krukje of opstapje gebruiken en snel opstappen zodat het paard niet uit balans getrokken wordt. Als je snel op stapt glijd het zadel ook niet zo snel weg. Ik ben het dus ook niet zo eens met Koend omdat ik denk dat je het voor het paard moet doen. Als jij leniger wilt worden dan ga je maar op turnen.


Ik ben het zeker eens ik gebruik veel liever een krukje. Op buitenrit heb je alleen niet altijd een keuze.. Soms moet ik er het midden van de rit af als we nog een half uur van huis vandaan zijn, op een weg zonder bankjes en boomstammen. Dan moet ik mezelf er maar op zien te wurmen


Het begin is echt een paard leren in te parkeren, eerst bij een opstapkruk en als dat goed gaat oefenen met andere objecten zoals; muurtjes, elektriciteit huisjes, grote kei, stapeltje bakstenen, aanhangwagen, boomstammetje, paaltje, wegwijs champion (voor fietsers), bankje, paaltje, balkje enz. gewoon alles waarop je al een paar centimeter tot nog hoger van de grond af bent.

In het begin, toen hij net het inparkeren had geleerd, stapte ik ook bij vreemde "opstapjes" af om hem daar in te parkeren en weer op te stappen, alleen al zodat hij er aan zou wennen. Zoals bijvoorbeeld een laag paaltje, waar ik maar met 1 voet op kon staan: Eerst in laten parkeren terwijl ik achter het paaltje stond, dan zadel vastpakken en met rechter voet op het paaltje en dan meteen door met linker voet in de beugel en er op.

Als je paard gewoon stil staat op precies de goede plek en wacht, dan maakt het minder uit hoe laag het opstapje is, alle beetjes helpen, zelfs een baksteen van maar 10 cm. Zelfs als er geen opstapje voor handen is, heb je dan wel dat je paard netjes wacht en niet zenuwachtig wordt, zodat je zelf alle tijd hebt om op z'n rug te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 13:02 



 
Profiel   

Ik denk dat je twee verschillende “problemen” hebt hier: omgaan met spannende dingen en opstappen.

Ik stapte eerder ook altijd af wanneer mijn paard veel spanning had (zij kan heeel gespannen worden en zich flink opblazen), maar sinds ik weet hoe ik haar kan helpen, hoef ik niet meer af te stappen. Hierdoor ook lekker ontspannen buitenritten ipv buitenritten met regelmatig spanning. Ik heb veel gehad aan de (2 daagse) trainingsdagen van Featherlight horsemanship hierbij.
Daarnaast het opstappen. Sowieso is inparkeren super handig en goed om te leren. Daarnaast leren opstappen met buiging. Opstappen met buiging heb ik dan ook weer van de trainingsdagen :+ (aanrader dus). Ik heb zelf ook veel moeite met opstappen, want ik ben 1.65 en paard 1.70+. Stap zelf dus ook bijna altijd op met krukje of andere verhoging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 13:26 



 

1m64 met een paard van 1m52 moet in principe echt probleemloos lukken hoor :o

Heb je altijd met krukje opgestapt of ben je nog uit de tijd dat het zonder krukje opstappen gebruikelijk was?

Ik denk namelijk wel dat je het gewoon kan leren, mits oefening én een rijbroek die soepel is.

En je paard gaat er heus niet dood aan, als je dit enkel tijdens buitenritten doet.

Je kan altijd op zoek naar een verhoogde berm, een bankje, etc., maar dit kom je nu eenmaal niet overal tegen. Dus ik zou gaan voor de oldskool methode en het jezelf gewoon aanleren :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 13:31 



 
Profiel   

Eileen_ schreef
Ik denk dat je twee verschillende “problemen” hebt hier: omgaan met spannende dingen en opstappen.

Ik stapte eerder ook altijd af wanneer mijn paard veel spanning had (zij kan heeel gespannen worden en zich flink opblazen), maar sinds ik weet hoe ik haar kan helpen, hoef ik niet meer af te stappen. Hierdoor ook lekker ontspannen buitenritten ipv buitenritten met regelmatig spanning. Ik heb veel gehad aan de (2 daagse) trainingsdagen van Featherlight horsemanship hierbij.
Daarnaast het opstappen. Sowieso is inparkeren super handig en goed om te leren. Daarnaast leren opstappen met buiging. Opstappen met buiging heb ik dan ook weer van de trainingsdagen :+ (aanrader dus). Ik heb zelf ook veel moeite met opstappen, want ik ben 1.65 en paard 1.70+. Stap zelf dus ook bijna altijd op met krukje of andere verhoging.


Jes ik kan zeker nog wat beter leren hem te helpen in spannende situaties! Ik heb hem zondag precies 1 jaar, en als ik terugkijk kon hij eerst niet eens in zijn eentje het terrein afrijden met mij. Nu hebben we al een aantal succesvolle buitenritten met zijn 2e gedaan waar ik super blij mee ben.
Als hij bang is en achteruit gaat probeer ik het eerst rijdend op te lossen, maar zodra het niet snel genoeg lukt ben ik al bij de koeiensloten. Best een nadeel van de omgeving vind ik.
Hoe help jij jou paard rijtechnisch meestal wanneer ze iets eng vind? Wat doe je met de teugels, je benen en je houding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:26 



 
Profiel   

Laten kijken :) en er dan achterkomen dat er niks is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:31 



 
Profiel   

AMCM schreef
1m64 met een paard van 1m52 moet in principe echt probleemloos lukken hoor :o

Heb je altijd met krukje opgestapt of ben je nog uit de tijd dat het zonder krukje opstappen gebruikelijk was?

Ik denk namelijk wel dat je het gewoon kan leren, mits oefening én een rijbroek die soepel is.

En je paard gaat er heus niet dood aan, als je dit enkel tijdens buitenritten doet.

Je kan altijd op zoek naar een verhoogde berm, een bankje, etc., maar dit kom je nu eenmaal niet overal tegen. Dus ik zou gaan voor de oldskool methode en het jezelf gewoon aanleren :o


Ik ben altijd met een krukje opgestapt vroeger, maar dat waren allemaal D maatjes. Dit is mijn eerste E maat en groter moet ik ook maar niet gaan.
Fysiek is het mogelijk voor mij mijn voet op buik hoogte te houden en dan in de beugel te zetten, maar het gewicht wat dan aan 1 kant van het zadel komt te hangen van mij is niet fijn voor het paard en en zadel komt gewoon een stuk naar me toe.
Na wat reacties van mede bokkers denk ik dat het de singel is met elastiek aan een kant, die het zadel niet op zijn plek houd als ik opstap. Ik zie het maar als opstappen zonder krukje, met geen of een losse singel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:32 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Laten kijken :) en er dan achterkomen dat er niks is :)

In sommige situaties als hij dingen hoort en ziet die er niet zijn werkt dat, maar hij kan zo bang worden dat hij bijna op zijn eigen kont valt zo snel loopt hij achteruit. Dan zit ik buiten de optie afstappen echt met mijn handen in het haar als er sloten langs de weg zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:34 



 
Profiel   

https://www.uhg-shop.nl/nl/easy-mount-opstapje.html Iemand ervaring met deze leuke krukjes? Weet niet hoe je die aan een klassiek zadel vast maakt, maar wel een handig ding om bij te hebben lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:36 



 
Profiel   

Eerder afstappen. Ze gaan zo door het lint omdat wij been blijven geven. Dus al voor er spanning is eraf, en er samen heen lopen en gaan kijken

En als je blijft zitten, echt, relax, benen lekker laten bungelen, zelf gewoon heel rustig blijven ademhalen en dan is de reactie veel kleiner.

Maar als je been blijft geven en ze gaat dwingen erlangs te lopen en de druk blijft opvoeren, gaan ze door het lint en dan is de kans wel groot dat je in de sloot belandt. Gewoon niet doen dus.

En verder moet jij met 1.64 makkelijk op een pony van 1.52 kunnen stappen, ook zonder krukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:39 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Laten kijken :) en er dan achterkomen dat er niks is :)


Hahahahaha, dan dacht die van mij: Niks? oh dan kan ik nog wel verder achteruit rennen jjjiiiiihaaaaa

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:52 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Eerder afstappen. Ze gaan zo door het lint omdat wij been blijven geven. Dus al voor er spanning is eraf, en er samen heen lopen en gaan kijken

En als je blijft zitten, echt, relax, benen lekker laten bungelen, zelf gewoon heel rustig blijven ademhalen en dan is de reactie veel kleiner.

Maar als je been blijft geven en ze gaat dwingen erlangs te lopen en de druk blijft opvoeren, gaan ze door het lint en dan is de kans wel groot dat je in de sloot belandt. Gewoon niet doen dus.

En verder moet jij met 1.64 makkelijk op een pony van 1.52 kunnen stappen, ook zonder krukje.


Hij mag nee zeggen, ik trap hem niet erlangs met mijn benen. Dat achteruit flippen is vaak van shetlanders, honden, ezels die op hem af komen. Als die achteruit loopt is het meestal al telaat en moet ik er inderdaad af.
Het is inderdaad de bedoeling dat ik er af kan en dan weer makkelijk op kan stappen voor een soepel verlopende buitenrit. Zit nu alleen nog met het probleem hoe ik er op kan komen vanaf de grond omdat het zadel dan schuift. Het antwoord daarop gaat waarschijnlijk een andere singel zijn. En dan leren inparkeren zodat ik verhoogde stukken kan gebruiken om er op te stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:54 



 
Profiel   

mrie schreef
Avalanche schreef
Laten kijken :) en er dan achterkomen dat er niks is :)


Hahahahaha, dan dacht die van mij: Niks? oh dan kan ik nog wel verder achteruit rennen jjjiiiiihaaaaa

hihihi herkenbaar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:55 



 
Profiel   

Misschien dat als hij in z'n achteruit gaat de spanning hem al zo hoog zit? Dan zal ik eerder afstappen of proberen de spanning af te laten vloeien. Dat je voordat de grens bereikt is er weer rust is :)

Voor het opstappen; ik kan ook niet op mijn paard komen zonder kruk (ik ben 1.58 , paard is 1.50). Ik vind het onzin dat er gezegd wordt dat je het maar zou moeten kunnen :+ Ik heb echt korte benen, korte spieren, weinig kracht en dan hang ik minuten aan m'n paard te bungelen (als ik al bij de beugel kom) niet iedereen is hetzelfde en heeft niet dezelfde bouw :)

Ik ben bezig met het leren inparkeren, zodat ik het buiten ook kan gebruiken! Begonnen bij de kruk in de bak, die ik nu steeds verplaats. Dit ga ik uiteindelijk naar buiten verplaatsen met andere voorwerpen (boom, steen, bankje etc).

Schuiven van een zadel hoort indd niet, lees dat het zadel gecheckt was dus dan zou ik indd ook een nieuwe singel proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 15:18 



 
Profiel   

Luusje_Kviek schreef
Misschien dat als hij in z'n achteruit gaat de spanning hem al zo hoog zit? Dan zal ik eerder afstappen of proberen de spanning af te laten vloeien. Dat je voordat de grens bereikt is er weer rust is :)

Voor het opstappen; ik kan ook niet op mijn paard komen zonder kruk (ik ben 1.58 , paard is 1.50). Ik vind het onzin dat er gezegd wordt dat je het maar zou moeten kunnen :+ Ik heb echt korte benen, korte spieren, weinig kracht en dan hang ik minuten aan m'n paard te bungelen (als ik al bij de beugel kom) niet iedereen is hetzelfde en heeft niet dezelfde bouw :)

Ik ben bezig met het leren inparkeren, zodat ik het buiten ook kan gebruiken! Begonnen bij de kruk in de bak, die ik nu steeds verplaats. Dit ga ik uiteindelijk naar buiten verplaatsen met andere voorwerpen (boom, steen, bankje etc).

Schuiven van een zadel hoort indd niet, lees dat het zadel gecheckt was dus dan zou ik indd ook een nieuwe singel proberen :)


Waarschijnlijk wel ja! Maar zonder zijn kudde genoten buiten lopen met autos en fietsers is natuurlijk ook niet niks en vrij nieuw dus ik neem het hem niet kwalijk:)

Hahaha gelukkig ben ik toch niet de enige, ik vroeg me al af of ik nou zo’n kluns was dat ik er niet op kan klimmen. :o Ik heb echt korte benen.

Wel dacht ik dat het best normaal was als ik lomp aan het zadel zit de bungelen dat hij dan een beetje naar mij toe komt maar dit heeft me dan weer een nieuw inzicht gegeven dat dat niet de bedoeling is.

Leuk dat je ook bezig bent met inparkeren succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 15:26 



 
Profiel   

Maritjuhhh schreef
Avalanche schreef
Eerder afstappen. Ze gaan zo door het lint omdat wij been blijven geven. Dus al voor er spanning is eraf, en er samen heen lopen en gaan kijken

En als je blijft zitten, echt, relax, benen lekker laten bungelen, zelf gewoon heel rustig blijven ademhalen en dan is de reactie veel kleiner.

Maar als je been blijft geven en ze gaat dwingen erlangs te lopen en de druk blijft opvoeren, gaan ze door het lint en dan is de kans wel groot dat je in de sloot belandt. Gewoon niet doen dus.

En verder moet jij met 1.64 makkelijk op een pony van 1.52 kunnen stappen, ook zonder krukje.


Hij mag nee zeggen, ik trap hem niet erlangs met mijn benen. Dat achteruit flippen is vaak van shetlanders, honden, ezels die op hem af komen. Als die achteruit loopt is het meestal al telaat en moet ik er inderdaad af.
Het is inderdaad de bedoeling dat ik er af kan en dan weer makkelijk op kan stappen voor een soepel verlopende buitenrit. Zit nu alleen nog met het probleem hoe ik er op kan komen vanaf de grond omdat het zadel dan schuift. Het antwoord daarop gaat waarschijnlijk een andere singel zijn. En dan leren inparkeren zodat ik verhoogde stukken kan gebruiken om er op te stappen.

Nee, het antwoord is een andere techniek.

Dicht naast je paard staan, gezicht naar het hoofd, linker voet in de beugel, hop omhoog terwijl je op de andere kant van het zadel steunt.

Als je die onder de knie hebt (zie de eerder gelinkte video van Amable) kun je zonder singel ook opstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 15:29 



 
Profiel   

@avalanche
Weet je toevallig of hier videos van zijn? Ik heb dat wel ooit voorbij zien komen dat iemand zonder singel opstapte. Als ik dat zou kunnen leren zou dat echt ideaal zijn. Het zou heel goed kunnen dat ik het op de verkeerde manier doe waardoor ik heel erg aan het zadel hang.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen