Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

achterhand trainen (door balkjes/cavaletti)

 
Profiel   

Hey mijn nichtje (14 jaar) heeft mijn D-pony overgenomen en rijdt daar nu soms wedstrijden mee. Springen en dressuur. Ze heeft altijd op een manege gereden, waar alleen dressuur gereden wordt in een treintje. En soms geeft ik haar les/tips. Ik ben zelf geen instructrice, ze heeft ook 1x per week les van een echte instructrice. Maar soms help ik haar.

Mijn pony is een beetje een zenuwpees en valt daarom heel snel af. Nu met het gras heeft hij een mooie buik (niet te dik) maar nog steeds een zwakke achterhand. Ik heb met mijn nichtje al verschillende oefeningen gedaan met overgangen, tempowisselingen, op de achterhand proberen rijden. Maar dat vindt ze nog moeilijk. Nu vroeg ik mij af of er ook leuke cavaletti oefeningen zijn om de achterhand sterker te maken. We hebben wel maar een 20x40 bak met 8 balken.

Heeft iemand ideetjes?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-22 10:33 



 
Profiel   

cir_der schreef
Hey mijn nichtje (14 jaar) heeft mijn D-pony overgenomen en rijdt daar nu soms wedstrijden mee. Springen en dressuur. Ze heeft altijd op een manege gereden, waar alleen dressuur gereden wordt in een treintje. En soms geeft ik haar les/tips. Ik ben zelf geen instructrice, ze heeft ook 1x per week les van een echte instructrice. Maar soms help ik haar.

Mijn pony is een beetje een zenuwpees en valt daarom heel snel af. Nu met het gras heeft hij een mooie buik (niet te dik) maar nog steeds een zwakke achterhand. Ik heb met mijn nichtje al verschillende oefeningen gedaan met overgangen, tempowisselingen, op de achterhand proberen rijden. Maar dat vindt ze nog moeilijk. Nu vroeg ik mij af of er ook leuke cavaletti oefeningen zijn om de achterhand sterker te maken. We hebben wel maar een 20x40 bak met 8 balken.

Heeft iemand ideetjes?
stuk of zes balkjes pakken.
Op de hoefslag leggen en dan zo leggen dat de pony goed moet verruimen. Als ik het verruimen oefen blijf ik zelf ook doorzitten.

Als het is om te springen doe ik max twee balkjes en verlichte zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-22 10:45 



 
Profiel   

Waar ik zou beginnen is de pony eerst leren sturen op de schouders, als een pony/paard lichter is in de schouders kun je meer met het achterbeen, ook het moment van de hulpen geven is vaak erg handig, want iets wat op de grond staat kun je niks mee, dus als het been in de lucht is kun je een hulp geven , maar zul je ook controle over de schouders moeten hebben , want hoemeer druk van voren hoe meer duw in het achterbeen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen