Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kort/stijf achterlopen

 
Profiel   

Ach jeetje, dat verkoopfilmpje :(:), is toch sneu om zo een dier
te adverteren :)

Ik zou ook een veewagen adviseren, waarbij hij via de zijkant erop en eraf kan, ga er gemakshalve vanuit dat achterwaarts ook niet zijn favoriete bezigheid zal zijn gezien zijn lopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 09:38 



 
Profiel   

:o verkoopfilmpje gekeken.
'Katskreupel' zou ik niet zeggen, wel heel erg slecht gereden.

In galop hangt de ruiter achterover, duwt het paard daarmee op de voorhand.
In draf stoelzit, ruiter kan niet lichtrijden en ploft bij elke pas op de rug.
En in stap, draf en galop die rare modegril van wegknikken tussen de tweede en derde halswervel.

Een criterium voor goed rijden is dat het dier in zijn vrije tijd ook beter en soepeler gaat bewegen. Dit is een doel van klassieke dressuur.
(Moderne dressuur is gewoon slecht voor een paard. De één kan er beter tegen dan de ander, maar het doet ze geen deugd.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 09:42 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
:o verkoopfilmpje gekeken.
'Katskreupel' zou ik niet zeggen, wel heel erg slecht gereden.

In galop hangt de ruiter achterover, duwt het paard daarmee op de voorhand.
In draf stoelzit, ruiter kan niet lichtrijden en ploft bij elke pas op de rug.
En in stap, draf en galop die rare modegril van wegknikken tussen de tweede en derde halswervel.

Een criterium voor goed rijden is dat het dier in zijn vrije tijd ook beter en soepeler gaat bewegen. Dit is een doel van klassieke dressuur.
(Moderne dressuur is gewoon slecht voor een paard. De één kan er beter tegen dan de ander, maar het doet ze geen deugd.)

Klopt ik vond haar wat achter de beweging lichtrijden. Ik ben het helemaal met je eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 09:52 



 
Profiel   

Zo slecht rijdt de ruiter niet, dat het paard daar nou kreupel van gaat lopen. Neem maar van mij aan dat het paard kreupel is, al op de verkoopfilmpjes. En niet zo'n beetje ook.
Als een paard kreupel is en niet door het lijf kun je als ruiter er ook niet fijn op zitten. Beetje kip/ei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 10:32 



 
Profiel   

De ruiter kan best mooie punten krijgen, want ze zit stil, mooi rechtop, etc.
:o Een deel van mijn stalgenoten rijdt zo.

En idd: kip ei.

Al ben ik véél te eigenwijs om dingen aan te nemen, de ervaring hier op stal leert dat paarden die zo gereden worden vaak kreupel zijn en zelden in de twintig nog in het werk staan.
Ik noem dit slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 10:39 



 
Profiel   

Paard heeft littekens op z’n tong !!!wat afschuwelijk dier moet enorm geleden hebben onder het zadel dus als er iets meer pijn heeft gedaan als je eigen tong kapot bijten.
Uiteraard is hij dan gespannen als je de teugels aanneemt.Probleem zit dus zeker absoluut in de mond of kaak en het verleden los van een mogelijke blessure .Rij dat arme dier dan bitloos en zie wat er gebeurd of minimaal met een losse teugel en losse neusriem zodat het leert ontspannen.Zonder ontspanning zal de blessure ook niet snel weg zijn.Zo erg dit ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 11:06 



 
Profiel   

office schreef
Paard heeft littekens op z’n tong !!!wat afschuwelijk dier moet enorm geleden hebben onder het zadel dus als er iets meer pijn heeft gedaan als je eigen tong kapot bijten.
Uiteraard is hij dan gespannen als je de teugels aanneemt.Probleem zit dus zeker absoluut in de mond of kaak en het verleden los van een mogelijke blessure .Rij dat arme dier dan bitloos en zie wat er gebeurd of minimaal met een losse teugel en losse neusriem zodat het leert ontspannen.Zonder ontspanning zal de blessure ook niet snel weg zijn.Zo erg dit ..


Nou nou kalm je borsten. Het hoeft juist niet in de mond te zitten, een paard met pijn in zijn lijf kan dit uiten door bijv onrustig te zijn met de tong. Als wij mensen pijn hebben, zijn we ook geneigd om op onze tong of lip te bijten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 11:27 



 
Profiel   

Paard is inderdaad op het filmpje al onregelmatig. Je ziet het vooral op de linkerhand. In stap is hij duidelijk korter op links.

Wat een rotsituatie voor je. Ik denk echter wel dat je écht even langs de kliniek zal moeten om dit goed uit te kunnen zoeken. Het bijten op zijn tong is een uiting van ongemak/pijn. Ken je toevallig niet iemand die een rustige pony/paard te 'leen' heeft voor een ritje mee op de trailer? Ik had vroeger een zogenoemd 'hulpshetje' op stal. Die stond op zijn dode gemak hooi te eten in de trailer en dat deed echt wonderen naast mijn zenuwpees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 12:03 



 
Profiel   

ual_95 schreef
Paard is inderdaad op het filmpje al onregelmatig. Je ziet het vooral op de linkerhand. In stap is hij duidelijk korter op links.

Wat een rotsituatie voor je. Ik denk echter wel dat je écht even langs de kliniek zal moeten om dit goed uit te kunnen zoeken. Het bijten op zijn tong is een uiting van ongemak/pijn. Ken je toevallig niet iemand die een rustige pony/paard te 'leen' heeft voor een ritje mee op de trailer? Ik had vroeger een zogenoemd 'hulpshetje' op stal. Die stond op zijn dode gemak hooi te eten in de trailer en dat deed echt wonderen naast mijn zenuwpees.

Nee ja geen idee of iemand daar op zit te wachten. 10 november komt de dierenarts langs om foto’s temaken. Op het filmpje zie ik zelf niet echt iets geks maar ik denk dat je daar ook wel oog voor moet hebben.

Het gekke is dat de rechterbuiging minder goed gaat dan zou je eerder denken aan het rechterachterbeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 14:51 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Nee ja geen idee of iemand daar op zit te wachten. 10 november komt de dierenarts langs om foto’s temaken. Op het filmpje zie ik zelf niet echt iets geks maar ik denk dat je daar ook wel oog voor moet hebben.

Het gekke is dat de rechterbuiging minder goed gaat dan zou je eerder denken aan het rechterachterbeen


Goed dat je in ieder geval foto's laat maken. Het kan ook best compensatiegedrag zijn, dus dat hij op een andere plek pijn heeft dan de plek die hij laat zien. Zoals Elisa al zei, je krijgt een soort en-en-en verhaal. Iemand opperde ook al de hals of inderdaad het SI. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, want ik weet uit persoonlijke ervaring dat het zoeken naar het probleem echt heel frustrerend kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 15:57 



 
Profiel   

Ik vind hem vooral linksachter op het filmpje heel slecht, hij trekt zijn been raar op, en zet hem
veel minder ver naar voren dan het rechterachterbeen.

Heel goed dat je de DA laat komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 15:58 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie inzichten. Ik ben volgens mij beetje kippig haha maar fijn dat andere het wel zien op de video.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 16:01 



 
Profiel   

michelle933 schreef
ual_95 schreef
Paard is inderdaad op het filmpje al onregelmatig. Je ziet het vooral op de linkerhand. In stap is hij duidelijk korter op links.

Wat een rotsituatie voor je. Ik denk echter wel dat je écht even langs de kliniek zal moeten om dit goed uit te kunnen zoeken. Het bijten op zijn tong is een uiting van ongemak/pijn. Ken je toevallig niet iemand die een rustige pony/paard te 'leen' heeft voor een ritje mee op de trailer? Ik had vroeger een zogenoemd 'hulpshetje' op stal. Die stond op zijn dode gemak hooi te eten in de trailer en dat deed echt wonderen naast mijn zenuwpees.

Nee ja geen idee of iemand daar op zit te wachten. 10 november komt de dierenarts langs om foto’s temaken. Op het filmpje zie ik zelf niet echt iets geks maar ik denk dat je daar ook wel oog voor moet hebben.

Het gekke is dat de rechterbuiging minder goed gaat dan zou je eerder denken aan het rechterachterbeen


Dat hoeft niet zo te zijn. Op de rechterhand moet het paard met linksachter natuurlijk een grotere beweging maken dan met rechtsachter. Als hij linksachter een al een kortere pas maakt op de linkerhand, kan hij het linkerbeen op de rechterhand natuurlijk nog minder goed bijtrekken. Maar goed, wij zijn geen dierenarts, dus goed dat je hem laat bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 16:07 



 
Profiel   

ual_95 schreef
Paard is inderdaad op het filmpje al onregelmatig. Je ziet het vooral op de linkerhand. In stap is hij duidelijk korter op links.


Dat hoeft niet zo te zijn. Op de rechterhand moet het paard met linksachter natuurlijk een grotere beweging maken dan met rechtsachter. Als hij linksachter een al een kortere pas maakt op de linkerhand, kan hij het linkerbeen op de rechterhand natuurlijk nog minder goed bijtrekken. Maar goed, wij zijn geen dierenarts, dus goed dat je hem laat bekijken.


Jaa inderdaad het ene heeft weer met het andere temaken. Ik zie op jouw profiel dat jullie ook niet altijd even geluk hebben gehad met de paardjes. Wat had de johnson? Wat een ongelovelijk mooi paard. Andere ook hoor haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 16:14 



 
Profiel   

De Johnson - History - had een aangeboren afwijking in de schoft. We kochten hem als 2,5 jarige van een goed bekend staande fokker. Hij was te klein gebleven en daardoor goed voor onze portemonnee. Ik had m laten keuren en bij de keuring kwam een botcyste in het kroonbeen naar voren. Navraag bij mijn veearts gedaan die zei dat ze daar (op die plek) zelden of nooit kreupel aan worden. Tja toen zakte de prijs wel heel erg. Ik geloof 1500 betaald toen voor hem destijds. Ik heb zijn hals/rug niet laten rontgenen, maar dat had ik beter wel kunnen doen. Dan had het gebrek gezien geweest. Er zaten allemaal gaten en vergroeiingen in de schoft. Zonder artrose, dus het was aangeboren. Daardoor had hij er geen last van. Tot we in het Z kwamen; dan moet de schoft meer (omhoog) werken. En dat ging niet. Gewoon pech want een jaar later is er een goedgekeurde hengst uit dezelfde merrie gefokt.
Het was echt een bijna once in a liftetime combinatie met mijn dochter. Het was heel verdrietig.
Inmiddels wel weer andere paarden waar we dan ook heel erg gelukkig mee zijn geworden. Zelfde fokker. Daar hebben we inmiddels ook een band mee. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 16:41 



 
Profiel   

Babootje schreef
De Johnson - History - had een aangeboren afwijking in de schoft. We kochten hem als 2,5 jarige van een goed bekend staande fokker. Hij was te klein gebleven en daardoor goed voor onze portemonnee. Ik had m laten keuren en bij de keuring kwam een botcyste in het kroonbeen naar voren. Navraag bij mijn veearts gedaan die zei dat ze daar (op die plek) zelden of nooit kreupel aan worden. Tja toen zakte de prijs wel heel erg. Ik geloof 1500 betaald toen voor hem destijds. Ik heb zijn hals/rug niet laten rontgenen, maar dat had ik beter wel kunnen doen. Dan had het gebrek gezien geweest. Er zaten allemaal gaten en vergroeiingen in de schoft. Zonder artrose, dus het was aangeboren. Daardoor had hij er geen last van. Tot we in het Z kwamen; dan moet de schoft meer (omhoog) werken. En dat ging niet. Gewoon pech want een jaar later is er een goedgekeurde hengst uit dezelfde merrie gefokt.
Het was echt een bijna once in a liftetime combinatie met mijn dochter. Het was heel verdrietig.
Inmiddels wel weer andere paarden waar we dan ook heel erg gelukkig mee zijn geworden. Zelfde fokker. Daar hebben we inmiddels ook een band mee. :D

Oh wat fijn zeg! Had hij er veel last van omdat hij ingeslapen is? Ik ben altijd zo bang dat die sport gefokte paarden weg kwijnen als ze stil komen te staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 16:53 



 
Profiel   

Hij was al een jaar kreupel voor we konden vinden wat er nu precies aan de hand was. 3 veeartsen erbij gehad. Zaten maar te kijken naar die benen :(
Met zo'n diagnose is er natuurlijk geen toekomst voor zo'n dier. Recreatief is geen optie en voor de kar ook zeker niet met zo'n schoft.
Nu had hij ook nog maanblindheid. Dat ging goed zolang we thuis het management deden. Op de wei ging dat niet. En hij was pas 8. Dus een poos nog op de wei, werd m ook niet. We hebben hem nog een maand of 4 op de wei gehad, om even naar het afscheid toe te groeien, maar toen de oogontsteking ging opspelen hebben we hem direct in laten slapen.


Laatst bijgewerkt door Babootje op 01-11-22 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 17:27 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Oh wat fijn zeg! Had hij er veel last van omdat hij ingeslapen is? Ik ben altijd zo bang dat die sport gefokte paarden weg kwijnen als ze stil komen te staan


Nee dat hoeft niet hoor. Ook sportpaarden kunnen gewoon op de wei staan tenzij ze iets hebben waardoor dat niet kan. Zoals maanblindheid bv. Ik vind altijd wel dat je zelf verantwoordelijk bent voor het welzijn van je paard en dus toezicht moet kunnen houden. Als dat niet kan is inslapen het beste. Het paard heeft daar geen bewustzijn van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 17:30 



 
Profiel   

Babootje schreef
michelle933 schreef
Oh wat fijn zeg! Had hij er veel last van omdat hij ingeslapen is? Ik ben altijd zo bang dat die sport gefokte paarden weg kwijnen als ze stil komen te staan


Nee dat hoeft niet hoor. Ook sportpaarden kunnen gewoon op de wei staan tenzij ze iets hebben waardoor dat niet kan. Zoals maanblindheid bv. Ik vind altijd wel dat je zelf verantwoordelijk bent voor het welzijn van je paard en dus toezicht moet kunnen houden. Als dat niet kan is inslapen het beste. Het paard heeft daar geen bewustzijn van.


Ja nee dit paard gaat sowiso nooit weg bij mij. Wat er ook mag uitkomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 17:49 



 
Profiel   

Morgen komen ze dan eindelijk. Zal ik jullie op de hoogte houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 21:24 



 
Profiel   

Ik ben wel heel benieuwd eerlijk gezegd! Ik vind hem op het verkoop filmpje duidelijk kreupel lopen. En dit komt zover ik kan beoordelen niet van de amazone. Die rijdt helemaal niet zo slecht. Heb je niet iets van filmpjes op de volte?

Ik gok zomaar dat er uit de foto’s wel eens wat kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 22:47 



 
Profiel   

Veraaaaah schreef
Ik ben wel heel benieuwd eerlijk gezegd! Ik vind hem op het verkoop filmpje duidelijk kreupel lopen. En dit komt zover ik kan beoordelen niet van de amazone. Die rijdt helemaal niet zo slecht. Heb je niet iets van filmpjes op de volte?

Ik gok zomaar dat er uit de foto’s wel eens wat kan komen.


Dankjewel! Ik ben ook heel erg benieuwd. Heb er een hard hoofd in maargoed zolang ik hem maar niet verlies :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 07:44 



 
Profiel   

Ja graag, ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 09:00 



 
Profiel   

Ook ik ben benieuwd wat hieruit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 10:15 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Ik up hem even op.
Vandaag is de osteopaat geweest en hij was links achter iets onzuiver. We kijken het 2 weken aan, mocht het na de behandeling vandaag niet beter zijn, raadde ze mij aan om toch te kijken voor een inwendig echo onderzoek van het SI gewricht en evt in te laten spuiten. Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?


Inspuiten heeft alleen zin als er ook daadwerkelijk een ontsteking zit dacht ik. Die injecties doen ze met behulp van echo's, om heel nauwkeurig te prikken. De kosten weet ik zo niet, maar denk dat het redelijk betaalbaar is. Misschien kun je je dierenarts bellen voor een kostenindicatie?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen