Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Kort/stijf achterlopen

 
Profiel   

murls schreef
michelle933 schreef
Ik up hem even op.
Vandaag is de osteopaat geweest en hij was links achter iets onzuiver. We kijken het 2 weken aan, mocht het na de behandeling vandaag niet beter zijn, raadde ze mij aan om toch te kijken voor een inwendig echo onderzoek van het SI gewricht en evt in te laten spuiten. Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?


Inspuiten heeft alleen zin als er ook daadwerkelijk een ontsteking zit dacht ik. Die injecties doen ze met behulp van echo's, om heel nauwkeurig te prikken. De kosten weet ik zo niet, maar denk dat het redelijk betaalbaar is. Misschien kun je je dierenarts bellen voor een kostenindicatie?



[ img ]
Dit is van mijn paard kort geleden, op de kliniek. Kreupelheidsonderzoek gehad, echo en uiteindelijk ingespoten. Hij is niet gesedeerd geweest! We vonden dus wel iets... Eerdere kliniek bezoeken zijn er foto's gemaakt van rug + beide sprongen en echo beide knieën + echo bekken en daar kwam niks uit, behalve een factuur van +- 900... Dus houd wel rekening met hogere kosten als ze niks kunnen vinden en andere dingen uit willen sluiten.

Dacht kwam even uit de mee lees modus nu ik iets nuttigs toe te voegen heb :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 14:01 



 
Profiel   

Nou daar ben ik weer. Hals en Rug waren gewoon harstikke goed. SI ook, alleen op de L6S1 was wel wat artrose te zien. Dit is volgens de dierenarts niet behandelbaar via inspuiting.

Het was wel opvallend dat links bij zijn SI een zenuw loopt die extreem groot was( wars gekneld). En rechts was gewoon goed. Misschien dat hij daarom links achter anders neer zet. Dierenarts had nog nooit zo’n grote zenuw gezien op beeld. Ik ga aan de hand van deze info hiermee aan de slag via fysio/osteopathie. En het gekke is.. ik heb dit ook. In het Si, links. Heeel bijzonder. Maargoed ik ben fijn geholpen en overal uitleg bij gekregen. En wat een apparatuur. :) Toch wel mooi om te zien dat dat tegenwoordig allemaal kan. Ik zal als ik het verslag heb nog wel even toelichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 17:47 



 
Profiel   

Even uit de meeleesstand: goed dat je het hebt laten uitzoeken en verder kan! Heel fijn dat je duidelijkheid hebt +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 18:01 



 
Profiel   

Kan die zenuw te maken hebben met L6S1? En zijn z'n benen ook op de foto geweest? Kan nog steeds zijn dat hij scheef/ vast gereden is en van daaruit is gaan compenseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 08:33 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Kan die zenuw te maken hebben met L6S1? En zijn z'n benen ook op de foto geweest? Kan nog steeds zijn dat hij scheef/ vast gereden is en van daaruit is gaan compenseren.

Nee de benen niet. Rug hals si en bekken. Alhoewel linksachter is vorig jaar natuurlijk al helemaal op de foto gezet en echo van gemaakt en uitverdoofd. De zenuw zat een stuk lager. Ik hou alles gewoon open.

Ik ga beginnen met duivelsklauw te voeren kijken hoe hij het daarop doet. Het is een behoorlijk stresskip dus stress kan natuurlijk ook veel doen met een lijf en wellicht dat ik ook nog valeriaan uitproberen voor zijn koppetje. Maar we zijn ermee bezig. Even beetje uitproberen hoe of wat. Mijn eigen osteopaat komt binnenkort weer langs , dit keer samen met iemand die en dierenarts is en osteopaat. Voornamelijk voor onderzoek vanwege die zenuw links achter. Zij is bekend met verklevingen waaronder ook castratie verklevingen en eierstokverklevingen etc wat ook impact kan hebben op zenuwen.

En qua rijden er komt een ander zadel aan. En zit stiekem tekijken voor bitloos kijken hoe hij het daarop doet. Die littekens op zn tong zitten er niet voor niks. Misschien teveel druk in zijn mond gehad waardoor die op zijn tong is gaan bijten. Arm ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 11:44 



 
Profiel   

Kun je altijd uitproberen, het zou me niet verbazen dat de littekens ook mede door de slof komen omdat hij in een bepaalde houding gedwongen is.

Heeft de DA wel een kreupelheidsonderzoek uitgevoerd? Duivelsklauw is pijnbestrijding..problemen bovenin kunnen ook komen door compensatie. Het is soms een behoorlijke puzzel. Ik denk dat het goed is dat er een DA komt die ook osteo is. Ben benieuwd naar de bevindingen daar van. Houdt je ons op de hoogte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 14:23 



 
Profiel   

Ja, ik vind het ook een beetje vreemd dat er niet gewoon klinisch kreupelheidsonderzoek is gedaan. Inclusief buigproeven en uitverdoven. Dat is nodig om een exacte locatie te bepalen van het probleem. Zoals Elisa en ook Janneke zegt kan door compenseren een heel ander beeld ontstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 12:30 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ja, ik vind het ook een beetje vreemd dat er niet gewoon klinisch kreupelheidsonderzoek is gedaan. Inclusief buigproeven en uitverdoven. Dat is nodig om een exacte locatie te bepalen van het probleem. Zoals Elisa en ook Janneke zegt kan door compenseren een heel ander beeld ontstaan.

Heej ja dat is vorig jaar gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 12:41 



 
Profiel   

Toch wel benieuwd hoe het nu gaat met je paard, TS. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-22 23:21 



 
Profiel   

lowe schreef
Toch wel benieuwd hoe het nu gaat met je paard, TS. :)

Ja super!! Op t moment kan ik helaas niet zoveel doen vanwege het ijs. Maar ik merk aanzienlijk verbetering nu ik de souplessemix geef

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 07:23 



 
Profiel   

Das wel heel bijzonder. Zeker met dit weer en weinig actieve beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 09:41 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Das wel heel bijzonder. Zeker met dit weer en weinig actieve beweging.

Dat gaat over een paar dagen natuurlijk he. Ik heb t over de afgelopen weken ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 16:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen