Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kind valt voorover met lichtrijden, tips?

 
Profiel   

Mijn 7 jarige metekindje zit op paardrijles *\o/*
Heel leuke stal waar ze kleinschalig bezig zijn en elk kind zijn vaste pony heeft. Buiten het rijden leren ze ook alle verzorging zoals uitmesten, hooinetjes vullen, .. maar ook dingen zoals grondwerken, longeren, ....
Topplek dus! Maar 1 probleempje..

De kids leren nu lichtrijden.
Mijn metekindje valt hierbij erg fel naar voren (weinig balans).
Als de "juf" tips geeft is ze echter nogal snel ontmoedigd en wil ze niet meer verder want ze "kan het toch niet". (Iets met hoogbegaafd en laag zelfbeeld, maar hier zijn ze goed mee bezig).

Nu vroegen ze mij, als meter en paardengek of ik haar kon helpen. Omdat ze van mij makkelijker dingen aanneemt.

We zijn nu al een keertje met de BBP op stap geweest voor haar balans en hierop zit ze eigenlijk echt als een huis.
Nu wil ik graag binnenkort met zadel proberen, maar ik heb natuurlijk alleen een volwassenen zadel.

Zijn er tips, om bvb thuis te oefenen?
Ik dacht al een een soort squat op een krukje/fitness bal en dan dus focussen op recht blijven zitten en zacht landen .
Bokriempje voor extra steun aan zadel? Maar hierdoor word het voorover vallen mss versterkt?
Oefening als een paar passen recht blijven staan, paar passen doorzitten wou ik ook al meenemen en dan vanuit stilstand en stap opbouwen.

Maar mss zijn er nog meer tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:41 



 
Profiel   

Haar eerst en vooral uitleggen dat níemand lichtrijden in 1 keer beheerst en dat het heel erg normaal is dat ze het nu nog niet kan.
Veel hoogbegaafde kinderen hebben geen idee van het concept leren en leven vaak in een wereld van "ik kan het" of "ik kan het niet" ( wat dan ook direct de te vermijden zaken zijn/ neiging tot opgeven)

Ze moet dus uitgelegd krijgen ( als dat al niet gebeurd is) dat het klopt dat ze het nog niet kan.. maar dat ze zal merken dat als ze oefent het na heel veel oefenen het steeds een beetje beter kan, totdat ze het op een dag gewoon echt helemaal kan..

als ze je niet gelooft:
Maak er maar een weddenschap van oid....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:47 



 
Profiel   

Doe het balans ontwikkelen spelenderwijs, zeker op die leeftijd. Met je linkerhand linkerteen in de beugel aanraken. En dat rechts. En met je linkerhand je rechterteen en andersom. En de oren van je pony. Z’n staattwortel. En dan eerst stilstaand, later in stap. Een onzichtbaar parcours roepen is ook altijd leuk (laaghangende takken, bukken! Boomstam, staan in je beugels! Diep ravijn, even meevliegen met je armen naar de overkant!). Rondje om de wereld voor het afstappen, etc. En geef het lekker de tijd, het duurt gewoon even voor je dat ‘aha’-gevoel van lichtrijden hebt. En benoem elke stap die lukt, ga daarna weer even verder in stap en dan probeer je ‘t nog eens. :)


Laatst bijgewerkt door Elanor op 08-07-22 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:51 



 
Profiel   

Neem met haar de leerkuil door, waarom is oefenen belangrijk en waarom is het verleidelijk om te stoppen als iets niet lukt?

Het zit hem eerder in mindset dan in iets lichamelijks denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 12:51 



 
Profiel   

Oefening baart kunst en daar gaat tijd over, dat weet ze wel en wij ook natuurlijk. .. hebben idd al uitgebreid uitgelegd dat het normaal is dat sommige dingen tijd kosten en dat ik bvb het nu wel kan, maar dat ik ook lang heb moeten oefenen en daar nog steeds mee bezig ben.
Van ons kan ze commentaar redelijk verdragen. Maar bij de "juf" die ze nog niet zo goed kent. Ervaart ze het sneller als kritiek denk ik.

Ik snap het kind volledig want ik zat net zo in mekaar (en nu nog gedeeltelijk).

@ elanor,
Dat zijn idd nog leuke spelletjes om te doen! Thanks!

Het ging dus idd meer om de praktijk nu. Hoe kunnen we haar houding ondersteunen? Meer gevoel voor balans geven? Door leuke oefeningen die we bvb ook thuis kunnen doen om bepaalde spieren sterker te maken bvb.
Want nu zei ze tegen haar mama dat de benen pijn doen als ze rechtop moet zitten, dus ik denk ook een kwestie van nog niet genoeg "paardrijspieren".

Bij doorzitten zit ze wel rechter bvb. Alleen bij lichtrijden kiept ze dus volledig naar voren.

Ik wil het lichtrijden gewoon af en toe oppakken met haar op een speelse manier tussen haar normale lessen door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 13:33 



 
Profiel   

Dat is best lastig dan voor haar. Ik zou proberen het meer spelenderwijs te houden. Dus geen nadruk op het lichtrijden en de techniek, maar dat "voorbij" laten komen tijdens alle zit en balans oefeningen.

Als ze goed zit, zou ik haar voorlopig ook veel laten doorzitten. Ten eerste krijgt ze daar balans van en als je stimuleert waar ze wel goed in is, is dat voor haar een stimulans.

Ook zonder beugels of op een bbp kan je haar af en toe laten staan. Je weet zelf dat lichtrijden licht moet zijn en een klein stukje omhoog komen uit het zadel. Dat kan je ook zonder beugels. Juist als ze dat bijv de eerste keer 2x goed doet, is dat een opsteker. Dan kan ze iets nieuws.

Misschien kan je een western zadeltje op de kop tikken? Onze zoon liet ik de knop vasthouden en dan zonder teugels rijden. Hij heeft het geleerd op zijn shet destijds, dus werd een milkshake. Maar met de knop kan ze misschien zichzelf eerst wat naar boven "duwen"

Als ik kinderen lesgaf, liet ik ze bijv ook een rondje alleen staan in de beugels.

Maar leren lichtrijden kost wat tijd. Zoals je haar beschrijft, zou ik daarom vooral stimuleren met wat wel goed gaat en dan wat luchtiger zijn over het lichtrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 13:48 



 
Profiel   

superpony schreef
Dat is best lastig dan voor haar. Ik zou proberen het meer spelenderwijs te houden. Dus geen nadruk op het lichtrijden en de techniek, maar dat "voorbij" laten komen tijdens alle zit en balans oefeningen.

Als ze goed zit, zou ik haar voorlopig ook veel laten doorzitten. Ten eerste krijgt ze daar balans van en als je stimuleert waar ze wel goed in is, is dat voor haar een stimulans.

Ook zonder beugels of op een bbp kan je haar af en toe laten staan. Je weet zelf dat lichtrijden licht moet zijn en een klein stukje omhoog komen uit het zadel. Dat kan je ook zonder beugels. Juist als ze dat bijv de eerste keer 2x goed doet, is dat een opsteker. Dan kan ze iets nieuws.

Misschien kan je een western zadeltje op de kop tikken? Onze zoon liet ik de knop vasthouden en dan zonder teugels rijden. Hij heeft het geleerd op zijn shet destijds, dus werd een milkshake. Maar met de knop kan ze misschien zichzelf eerst wat naar boven "duwen"

Als ik kinderen lesgaf, liet ik ze bijv ook een rondje alleen staan in de beugels.

Maar leren lichtrijden kost wat tijd. Zoals je haar beschrijft, zou ik daarom vooral stimuleren met wat wel goed gaat en dan wat luchtiger zijn over het lichtrijden.


Vandaar dat ik haar al op de BBP heb laten rijden om te kijken hoe ze zat.
Bedankt voor de tips ook! Die ga ik zeker meenemen.
Lichtrijden op de BBP is idd ook een goed idee. Daar heeft ze redelijk veel grip op, dus moet prima kunnen.
Denk dat ze in mijn gewone zadel alleen maar meer uit balans zal komen.

Op les zijn ze ook wel goed bezig hoor. Daar krijgen ze ook zitles zonder zadel bvb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 14:09 



 
Profiel   

Kan ze al galopperen?

Je kan eens kijken of je de focus ook wat kan verleggen. Ze wil en moet dat lichtrijden leren en dat is lastig en nu wat frustrerend. Maar als ze bijv lekker gek kan doen, al kan galopperen, je bezig gaat met handen los rijden, een val lesje, wat balkjes etc, vergeet ze misschien dat ene lastige ding en gaat ze zien dat er ontzettend veel te leren is.

Nu is lichtrijden lastig, maar daarna gaat ze nog honderden keren tegen dingen aanlopen die niet in 1 keer gaan.

Hoe ver zijn de andere kinderen in haar les? Het kan ook moeilijk zijn als ze als laatste erbij is gekomen en de rest al wat lichtrijden beheerst. Zal goed zijn als ze wat "gestuntel" van anderen ziet.

Misschien heb je zelf met rijden iets dat moeizaam gaat? Betrek haar bij jouw training en wat je moeilijk vindt.
Ik had met mn jonge ruin destijds problemen met de rechtergalop en mn zoon ging me dan "helpen"

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 15:18 



 
Profiel   

Heeft ze een brede lespony en is ze klein/smal van postuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 15:24 



 
Profiel   

Ik ben naast rijlessen voltige gaan doen dat ik leerde rijden. Het voordeel aan voltige is dat het gewoon gymmen op paard is en dat was voor mijn gebrekkige lichaamsbewustzijn echt heel erg goed. Daarnaast misschien de "juf" vragen meer te focussen op positieve dingen voor nu? Zodat ze tijd heeft om ongestoord en in haar eigen tempo te oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 15:27 



 
Profiel   

Hoe geeft de juf les? Is ze heel positief en motiverend of hamert ze alleen maar op rechtop zitten? In mijn ervaring is het, vooral bij kinderen die een "ik kan het niet meteen dus ik kan het niet" mindset hebben" heel belangrijk om heel duidelijk en enthousiast te zeggen als er dingen wel goed gaan. Kiept ze naar voren maar gaat ze wel heel netjes sta-zit-sta-zit? Dan gaat er iets goed, dus dan ben je als juf blij en enthousiast. Dat er dan nog 34 andere dingen niet zo goed gaan, dat maakt niet uit. Dat komt wel. Het kwartje moet even vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 15:27 



 
Profiel   

Mijn drie kinderen hebben allemaal op voltige gezeten toen ze wilden gaan paardrijden. Is heel erg goed voor je zit en je gevoel. Verder reden we allemaal geregeld zonder beugels, dat helpt allemaal om je zit te verbeteren.

In het begin leren kinderen vaak lichtrijden door te kijken wanneer een been naar voren komt, en dat als ritme aanhouden. Kun je vanaf de rug prima zien.

Toch denk ik dat evenwicht hier het sleutelwoord is, dat lichtrijden komt later wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 15:59 



 
Profiel   

Rijden op een (manege)zadel dat niet passend is voor de ruiter, zorgt er voor dat (licht)rijden heel lastig is. Ik ben eigenlijk onder de indruk dat als de ruiter niet naar voren kukelt. Ik heb ooit als beginner een zadel gekocht die passend was voor mijn paard, maar totaal niet voor mij. Veel te groot. Mijn benen bleven naar voren en achter swingen, hoeveel les ik ook nam. Ik werd een beetje handig erin door mijn benen absoluut niet meer te laten steunen in de stijgbeugels. Ik heb daarna nog enorm veel zadels uitgeprobeerd, ook zadelmakkers - en passers langs gehad. Het beste rijd ik gewoon met de barebackpad. Stabiel als wat.

Ik denk dat dat ook aan de hand is bij je metekindje. Omdat ze zit als een huis zonder zadel. Laat haar dat voelen. Lekker zonder beugels en zadel. En pas verwachtingen aan.

De oefeningen die jij noemt spreken mij minder aan. Daar ligt de focus op kracht. Ik zou de focus leggen op ontspanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 16:53 



 
Profiel   

Leg er eerst eens een bontje over de zadel zitting, geeft wat meer stroefheid en ook BBP gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 17:03 



 
Profiel   

Je kan wel vanalles oefenen, maar sommige zadels hebben op sommige ruiters nu eenmaal het effect dat ze zo voorover vallen en dan is het vechten tegen het zadel dat zal blijven in de les-situatie op diezelfde pony met datzelfde zadel.

Mocht dat het geval zijn dan zou je kunnen vragen of ze wellicht op een ander zadel of BBP mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 18:40 



 
Profiel   

Lichtrijden "moet" makkelijk zijn.

Veel instructrices hebben het over 'sta-zit'.
Zeg liever: op - neer.
LAAT je opgooien, ga niet staan.

Evenwicht IS onder de 8 jaar lastig, maar dingen als voltige helpen wel.
Rijden in de verlichte zit ook.

De kern om in balans te zitten is "makkelijk" :
de lijn van oor, schouder, hara punt van karate, heup, bal van de voet.

Bovenlichaam naar voren betekent doorgaans: voeten te ver naar achter.
(En achter de beweging betekent vaak: voeten te ver naar voor.)

En het kan geen kwaad om iets uit te leggen mbt bekken kantelen en dat je je jezelf helpt door je navel in te trekken.
... dat kun je op de grond oefenen, en spelenderwijs door op bijvoorbeeld een korte, los liggende ronde balk te blijven staan.
(Let op als volwassene: het is een spel, graag veel pret etc - maar wat we willen is:
ontspannen kaak, lage schouders, open vingers - en dat gaat het beste met gekanteld bekken / navel in.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 00:08 



 
Profiel   

Waarom valt ze naar voren?

Gooit ze haar benen naar achteren in draf?

Dan kan het -tijdelijk- zinvol zijn om haar niet te zeggen dat haar achterlijf naar achteren moet, maar haar benen naar voren.


Verder kun je, ook gewoon stilstaand, iemand houdt piny vast, oefenen met lang maken en klein maken.

Lang maken, proberen met hoofdkruin zo hoog mogelijk te komen.
Dus niet naar voren gaan staan, maar echt zo recht mogelijk.

Proberen het lichaam te laten snappen dat het huidige patroon niet het gewenste is.


Bij dit type kinderen kán het soms helpen om het theoretisch uit te leggen. Dus terwijl ze niet eens op het paard zit.
Bij sommige kinderen valt het kwartje dan ineens wel als ze op het paard zitten, omdat het brein de bewegingen -hypothetisch- al geprobeerd heeft.
En dan kan het sóms in de echte praktijk ineens simpeler gaan.

Gooi desnoods een oud zadel over een regenton in de tuin ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 00:26 



 
Profiel   

Ik zou eigenlijk ook eerst naar de randvoorwaarden kijken voor je haar allerlei oefeningen laat doen.
Hoe lang rijdt ze nu?
Je zegt dat ze een vaste pony heeft. Bovengenoemd is al de bouw van de pony en het zadel. Wellicht is de beugellengte niet optimaal. Kan ze het niet eens op een andere pony proberen? Eentje met een makkelijke vlakke gang als deze dat niet heeft. Ikzelf heb met sommige paarden en zadels ook moeite om stil licht te rijden omdat ik korte benen en redelijk ronde bovenbenen heb en ik denk dat er vanuit mijn bekken ook en bepaalde beperking zit. Dit heeft niet altijd met de breedte van het paard te maken, maar de rondgeribtheid en de als het zadel een breed zitvlak heeft.

Zeker bij jonge kinderen in de groei kan het ook te maken hebben met ontwikkeling van het bekken en komt die balans soms vanzelf met de groei. Een bokriempje kán helpen maar ook averechts werken. Dat is uitproberen. Als ze wel heel netjes kan doorzitten zonder haar handen ergens aan vast te houden dan vraag ik me af of het heel erg aan de balans ligt, maar dat kan ik niet onderbouwen.

De verlichte zit oefenen kan helpen. Daarbij leer je boven het zwaartepunt te blijven. Met verlichte zit bedoel ik dan niet helemaal boven de pony hangen of helemaal de lucht in gaan maar een klein stukje uit het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 01:32 



 
Profiel   

Ik leg vaak de metafoor uit dat ze moeten doen alsof ze skeelers hebben.. als je met skeelers je voeten achter de massa hebt, lig je ook op je snufferd.. die vergelijking kunnen kinderen vaak wel pakken..
Komt uit de centered riding.. net als 'het winkelwagentje' en 'de pijltjes uit je borst' die ook bij lichtrijden van belang zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 07:01 



 
Profiel   

Waardoor kukelt ze naar voren? Inderdaad eens goed kijken, veel kindjes hebben de neiging hun benen naar overal te gooien behalve onder zich. Ik geef soms ook ponylesjes m, ook op een soort mini-stal zoals jij beschrijft, en voor de kinderen hier mogen draven moeten ze eerst zelfstandig rechtop kunnen staan in stap. Niet verlichte zit, gewoon rechtstaan. Heel veel onderen kukelen in eerste instantie naar voren omdat ze hun benen naar achteren gooien en hun rug hol trekken. Dat geeft niet, dan doen we het gewoon opnieuw. Ik maak er meestal spelletjes van, zoals hierboven al beschreven is. Soms gaan we ook op muggenjacht, al rechtopstaand. Dan zitten er bv 3 muggen achter zich, moeten ze 3x achter zich in de handen klappen. Of 1 mug voor zich, of 2 boven zich. Eens ze een paar passen stabiel kunnen staan (al staan ze nog lang niet helemaal recht), gaan ze stukjes draven aan de hand waarbij ze het zadel mogen vasthouden, eens dat lukt, kan je beginnen lichtrijden. Intussen blijf je het staan oefenen. En wil vooral niet te snel; heel veel kinderen kunnen in stap al helemaal zelfstandig alle figuren rondsturen, maar gaan nog aan de Linge om te draven omdat er zich voor het lichtrijden nog willen/moeten vasthouden. Dat geeft niet, dan werk je gewoon aan ‘en nu gaan we met 1 handje lichtrijden’ en dat moeten ze dan voor enkele passen. Je roept dan op tijd ‘goed zo! Neem maar terug vast’ , voor er evenwichtsverlies is. Doen ze dat goed, vraag je om een paar passen zonder handen te proberen. Het lichtrijden is aartsmoeilijk. Dus we maken er gewoon heel veel toffe kleine stapjes van, de kans dat 3 passen goed gaan zonder handen is reeel dus dat doen we eerst. En dan gaan we naar 5, 7, 10 passen, en voor je het weet draagt het kind de hele cirkel zelfstandig rond. Ze mogen hit overigens geen teugels in draf voor ze in draf zelfstandig rechtop kunnen staan, omdat we anders kinderen hebben die zich aan de teugels gaan vasthouden en dan gaan ze vaak ook voorover hangen. Ze hoeven nog niet licht te kunnen rijden, ze kunnen best gewoon los draven in doorgebeten draf en aan de longe voor lichtrijden. In dat geval doen we meestal eerst lichtrijden en dan los draven, zodat het kind met een ‘Wow ik kan los draven!’ Idee afsluit.

Daarnaast wisselen we geregeld af tussen let zadel en zonder zadel (maar dan met een longeersingel met handgrepen), op die manier kunnen dr kinderen veilig zonder zadel stappen en draven. Als ze hun evenwicht verliezen, kunnen ze zich vastgrijpen aan de handvaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 07:50 



 
Profiel   

Het kan zomaar combinatie zadel , pony , ruiter zijn. Dat ze enorm uit balans raakt .
Als ze haar beentjes al niet om de pony heen kan laten vallen omdat het een ronde pony is. Kan het been niet aangesloten liggen en als ze dan op en neer moet in t zadel is het alsof je op je tenen moet gaan in de beugels en kiep je naar voren , voor de balans te houden en niet te vallen. Ze moet zich voelen alsof ze in het paard zit en niet op het paard .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 08:23 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Het kan zomaar combinatie zadel , pony , ruiter zijn. Dat ze enorm uit balans raakt .
Als ze haar beentjes al niet om de pony heen kan laten vallen omdat het een ronde pony is. Kan het been niet aangesloten liggen en als ze dan op en neer moet in t zadel is het alsof je op je tenen moet gaan in de beugels en kiep je naar voren , voor de balans te houden en niet te vallen. Ze moet zich voelen alsof ze in het paard zit en niet op het paard .


Of het is gewoon onervarenheid. Lichtrijden is gewoon niet makkelijk om te leren en balans is gewoon iets wat je moet oefenen.

Wij hadden vroeger geen vaste pony's en de zadels waren niet ideaal, sommige pony's heel rond en andere niet, maar we leerden het lichtrijden allemaal. De ene sneller als de ander, maar met leuke oefeningen voor balans en er spelletjes van maken konden we het uiteindelijk allemaal op elke pony en elk zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 08:30 



 
Profiel   

Ik heb jarenlang manegelessen gegeven en vaak ligt het aan het zadel, de plaatsing van de beugelhaak of de beugellengte. Liever de beugels iets te kort dan te lang en let heel goed op dat de lijn schouder heup hak en knie teen klopt. Wat ook kan helpen voor de balans is de verlichte zit oefenen. Succes, het komt vanzelf maar het kan soms frustrerend zijn als het zadel niet een ideale verhouding heeft tot de ruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 08:41 



 
Profiel   

Ja, het zadel is ook een punt wat bij mij opkomt. Ik kan al heel lang heel goed lichtrijden, maar heb wel eens op zadels gezeten waarbij ik bewust schuin naar voren moest lichtrijden om bij "zit" niet onzacht in aanraking te komen met de lepel. Ik kan dat opvangen maar zo'n beginnend ruitertje uiteraard nog niet.

Voor oefenen thuis denk ik aan een balansbal. Er zijn wel oefeningen te vinden op YouTube. Maar denk aan vanuit de heupen recht naar voren en achteren rollen, van links naar rechts, diagonalen, rondjes. En bijvoorbeeld afwisselend linker en rechter voet optillen (is moeilijk!).
Hiermee kan je de balans en coördinatie oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 10:06 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties en tips!

Ze word heel goed begeleid daar en op een heel rustige, speelse manier.
Ze worden dus zeker niet gedwongen.
Ze doen veel afwisseling tussen zonder zadel, met zadel, grondwerk ed. Dus dat zit wel goed.
Een beetje zoals bij jou @Goldyc.
De lesgever en stal is dus echt helemaal TOP _/-\o_

Ik ben zelf nog niet bij de lessen geweest dus heb alle informatie van de mama en van foto's en filmpjes.

Het zadel is wel een kinderzadel/kleine maat zadel en qua beugellengte zit dat wel goed (mama wil geen foto's online dus die kan ok niet delen).
Het is een grote C/ kleine D-pony, niet smal of breed, gewoon normaal gebouwd.
Er loopt altijd iemand naast ook of ze zitten aan de longe.
De meeste kinderen zitten nog niet lang op les en het is nu haar 1ste kamp.
Ze leren pas net lichtrijden. Op een heel rustigeanier. Galopperen hebben ze nog niet gedaan dacht ik.
Op de filmpjes ziet het er wel uit alsof haar benen goed stil liggen en in de juiste positie, ze kiept echt vanuit de heupen naar voor. Dus wrs is het een kwestie van kantelen van het bekken en de navel intrekken. Mss teveel steun op de tenen?/ voet niet ver genoeg in de beugel?

Ik ga ich deze week ook eens kijken naar een lesje zodat ik het irl zie.

Hier op de BBP in rustige jog en draf zat ze wel echt als een huis.

De mama had dus gevraagd of ik in de vrije tijd hier wat mee aan de slag wil. Met jullie tips kom ik al een heel eind!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 11:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen