Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

1.5 km galopperen, hoe lang doe je daar over?

 
Profiel   

Hoihoi,

Hoe lang doe je over 1.5 km galopperen, met een D pony? Niet precies te zeggen natuurlijk, maar ongeveer?

Mijn pony moet voor de verrichtingen 1.5 km galopperen, in een tempo net wat boven gewoon galopperen in de bak. Nou heb ik momenteel nog niet de mogelijkheid de afstand precies bij te houden, dus wou ik gewoon timen met de stopwatch op m'n mobiel. Maar ik twijfel over de tijd die ik daarvoor ongeveer aan moet houden.

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:24 



 
Profiel   

Ik heb geen idee, maar met de app Equilab kun je je trainingen grof bijhouden. Misschien kun je op die manier erachter komen wat voor jouw pony geldt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:28 



 
Profiel   

Hm ik doe over 2km 20 a 25 min te voet. 3km jogging deed ikzelf 14 min over.

Denk dat je met een pony snel die 1,5km voorbij bent hoor, zeker in galop.
Minder dan 5 min?

Heb dit gevonden:
Paard - Mens
stap 5 km /uur - 4 km /uur wandelen
draf (arbeids) 8 km /uur - 8 km/uur joggen
draf (renbaan) 54 km /uur - 43 km /uur sprinten
galop (arbeids) 16-27 km /uur
galop (renbaan) 63 km /uur

Edit wiskunde...
Heb berekend vanaf 16km/u dan zou je dus net geen 6 min doen over 1,5km.


Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 10-08-22 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:33 



 
Profiel   

In een B cross moeten pony's 450 meter per minuut.
Als je dat aanhoudt doe je over 1,5 km 3 minuten en 20 seconden.

In de rijstijl wedstrijden springen pony's (wat eerder de B was) is de snelheid 300 meter per minuut. Dan zou je 5 minuten doen over 1,5 km.

Ik denk dat je tempo daar ergens tussen in moet liggen? Dan is 4 minuten wellicht een goede richtlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:36 



 
Profiel   

Ik heb de equilab app. Volgens de app zijn de galopjes in de bak 11-15 km per uur ongeveer, en buiten hebben we gisteren 17 km per uur gegaloppeerd. Dat was een rustig handgalopje, niet gekoerst.
Als we echt crossen kan mijn haflinger (oud type) mx 30 km per uur halen, de KWPN zal rond de 40/45 ergens zitten denk ik maar die mocht de haflinger niet achterlaten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:40 



 
Profiel   

In de indoor eventing klasse B voor D/E ponies is de richtsnelheid 300 - 350 meter per minuut. Als je van 350 meter per minuut uitgaat en 't omrekent, dan kom je op 4 minuut 17 seconden voor 1.500 meter.

Ik heb hiervoor specifiek indoor eventing genomen omdat het tempo dan iets lager (eerder een stevige handgalop) is dan tijdens de reguliere eventing.

Succes met de proeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:47 



 
Profiel   

Ik vermoed dat je een tempo van ongeveer 20 km/u moet aanhouden, dat is (ruim) boven normaal arbeidstempo. Dan is 3 minuten/km en dus 4,5 minuut voor jouw anderhalve kilometer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 16:53 



 
Profiel   

Met een app zoals map my run kan je het aantal meters dat je rijdt meten.
Rijd op de heenweg vanaf een bepaald punt 1,5 km en dan galoppeer je terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 17:15 



 
Profiel   

Ik heb ooit 2,5km gegalloppeerd dat duurde 10 minuten, was de hele terugweg van de manege naar huis :)
Was ook een Dpony!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 18:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen