Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Verkeerde houding

 
Profiel   

LillvalantoS schreef
Bel eens naar countrymill! Je kan bij hun op locatie zadels proberen waaronder ze ook 2ehands hebben:) Ik ben ook woonachtig in zuidholland en rij daar ook altijd heen

Leuk voor als je een eigen trailer hebt en als je paard makkelijk te laden is haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 13:32 



 
Profiel   

Informeer eens bij Zadls en Meer of bij de Zadeloutlet

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 14:02 



 
Profiel   

Octant doen. Fijn zadel, goede kwaliteit voor een nette prijs. Past ook op veel paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 22:43 



 
Profiel   

Bates zou voor jou wel ideaal zijn qua zit. Of wow. Ook fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 23:10 



 
Profiel   

Nog even over de zitmaat: zadels verschillen zó ontzettend erg met hoe groot het zitvlak is. Ik heb ongeveer dezelfde maten als jou (alleen nog iets kleiner), maar op mijn 18inch springzadel vind ik mezelf te groot en op mijn zus haar wintec van 17,5inch verzuip ik. Ook heb ik op 16,5inch en 17inch zadels gereden die mij zowel te klein, te groot of perfect passend waren. Dus de inchmaat zegt helemaal niks over “hoe groter de inchmaat, hoe zwaarder jouw gewicht”.

Ik geloof dat de inch maat bepaalt wordt door de afstand tussen het hoogste punt van de lepel en de boom (het voorste hoogste puntje en het achterste hoogste puntje :P ) te meten. Een steile lepel kan wel dezelfde inchmaat hebben als 1 met een vlakke lepel, maar die steile lepel heeft automatisch minder zitvlak dan de vlakke.

Laat je dus niet ontmoedigen door de te kleine inchmaat van dit zadel, je ziet er hartstikke goed uit en er is niks te veel of te weinig. En zelfs al zou dat de zaak zijn, dan nog moet een zadel ook passend zijn voor jou. Je houdt je kranig vol met dit zadel, bedenk je hoe het gaat als het voor jou ook past!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 02:33 



 
Profiel   

Ik weet niet of AJ tot bij jou komt. Zij geeft deze merken (en meer) ook 2e hands
https://ajhorseproducts.com/Webwinkel-C ... dels.html#

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 04:43 



 
Profiel   

Hoi,
Wat knap dat je je kwetsbaar opstelt en het zou kunnen dat het zadel niet werkt voor jou. Maar eigenlijk zou ik toch eerst nog eens investeren in een Centered Riding les of Joker les met je eigen zadel om te onderzoeken of je hier toch beter in kunt zitten. Misschien dat de beugelophanging in dit zadel nog naar achteren kan, of dat je iets meer voor in het zadel kunt zitten met de "juiste" bekkenstand ? Of dat de beugels qua lengte nog tussen lang en kort in kunnen.
Vanaf een foto zie je niet alle (on)mogelijkheden.
Bij Joker (of een andere simulator) kun je ook wisselen met je eigen zadel en het zadel wat bij de simulator hoort om zo verschillen te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 08:27 



 
Profiel   

Ik heb niet alles gelezen van reacties.

Op de eerste foto vind ik je te lang zitten (en rij zelf lang zeg maar) op de foto met kortere beugels vind ik je ook te kort zitten maar daar zit ook echt meer verschil in ik zou beginnen met 2 gaten korter. Het ziet er netter uit omdat je daar stil staat waardoor het er rustiger uitziet op de eerste foto "draaf" hè?. Als ik zo kort zou zitten als krijg ik kramp ;)

Zitvlak van je zadel echt te klein je moet op je kont zitten. Zo als je zit wordt je eigenlijk naar voor gelanceerd. Je kan ook eens kijken hoe je erin zit zonder beugels en je benen gewoon te laten hangen ;)

Ik vind niet dat je af moet vallen. Ik heb dat zelf wel gedaan. Ik ben 179 en ben van 85kg naar 70 kg gegaan en ik ben 39 jaar. Dus het kan wel. Maar ik vind jou er goed uitzien en dus is echt niet nodig.

Er valt veel winst te halen in zadel en beugels.

Het gekke is dat als ik de filmpjes bekijk. Ik je niet eens te lang vind zitten. Wel te ver naar achter in het zadel. Als je meer in het midden zou zitten dan hangen gelijk je benen mooier zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 08:40 



 
Profiel   

jetm schreef
Hoi,
Wat knap dat je je kwetsbaar opstelt en het zou kunnen dat het zadel niet werkt voor jou. Maar eigenlijk zou ik toch eerst nog eens investeren in een Centered Riding les of Joker les met je eigen zadel om te onderzoeken of je hier toch beter in kunt zitten. Misschien dat de beugelophanging in dit zadel nog naar achteren kan, of dat je iets meer voor in het zadel kunt zitten met de "juiste" bekkenstand ? Of dat de beugels qua lengte nog tussen lang en kort in kunnen.
Vanaf een foto zie je niet alle (on)mogelijkheden.
Bij Joker (of een andere simulator) kun je ook wisselen met je eigen zadel en het zadel wat bij de simulator hoort om zo verschillen te voelen.
Hoi ik snap wat je bedoelt maar ik heb hiervoor een wintec zadel gehad en daar had ik juist het tegenover gestelde mee. In dat zadel zt ik achterover met mijn benen te ver naar voren. Ik ben er wel echt van overtuigd dat dit door t zadel komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 09:04 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Ik heb niet alles gelezen van reacties.

Op de eerste foto vind ik je te lang zitten (en rij zelf lang zeg maar) op de foto met kortere beugels vind ik je ook te kort zitten maar daar zit ook echt meer verschil in ik zou beginnen met 2 gaten korter. Het ziet er netter uit omdat je daar stil staat waardoor het er rustiger uitziet op de eerste foto "draaf" hè?. Als ik zo kort zou zitten als krijg ik kramp ;)

Zitvlak van je zadel echt te klein je moet op je kont zitten. Zo als je zit wordt je eigenlijk naar voor gelanceerd. Je kan ook eens kijken hoe je erin zit zonder beugels en je benen gewoon te laten hangen ;)

Ik vind niet dat je af moet vallen. Ik heb dat zelf wel gedaan. Ik ben 179 en ben van 85kg naar 70 kg gegaan en ik ben 39 jaar. Dus het kan wel. Maar ik vind jou er goed uitzien en dus is echt niet nodig.

Er valt veel winst te halen in zadel en beugels.

Het gekke is dat als ik de filmpjes bekijk. Ik je niet eens te lang vind zitten. Wel te ver naar achter in het zadel. Als je meer in het midden zou zitten dan hangen gelijk je benen mooier zeg maar


Zonder beugels worden mijn bovenbenen nog verder naar achterheplaats. Ik krijg erg veel pijn dan in mijn benen liezen en rug

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 09:08 



 
Profiel   

michelle933 schreef
BeFunny schreef
Ik heb niet alles gelezen van reacties.

Op de eerste foto vind ik je te lang zitten (en rij zelf lang zeg maar) op de foto met kortere beugels vind ik je ook te kort zitten maar daar zit ook echt meer verschil in ik zou beginnen met 2 gaten korter. Het ziet er netter uit omdat je daar stil staat waardoor het er rustiger uitziet op de eerste foto "draaf" hè?. Als ik zo kort zou zitten als krijg ik kramp ;)

Zitvlak van je zadel echt te klein je moet op je kont zitten. Zo als je zit wordt je eigenlijk naar voor gelanceerd. Je kan ook eens kijken hoe je erin zit zonder beugels en je benen gewoon te laten hangen ;)

Ik vind niet dat je af moet vallen. Ik heb dat zelf wel gedaan. Ik ben 179 en ben van 85kg naar 70 kg gegaan en ik ben 39 jaar. Dus het kan wel. Maar ik vind jou er goed uitzien en dus is echt niet nodig.

Er valt veel winst te halen in zadel en beugels.

Het gekke is dat als ik de filmpjes bekijk. Ik je niet eens te lang vind zitten. Wel te ver naar achter in het zadel. Als je meer in het midden zou zitten dan hangen gelijk je benen mooier zeg maar


Zonder beugels worden mijn bovenbenen nog verder naar achterheplaats. Ik krijg erg veel pijn dan in mijn benen liezen en rug


Dat was alleen om te kunnen zien hoe je dan zit. Niet dat je zonder moet gaan rijden. Maar met het oog op of de beugels evt nog naar achter kunnen bijv. Hoe zit het als je zonder beugels stil zit in het zadel. Daaraan kun je best veel zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 09:17 



 
Profiel   

Ik zou eerst een cetered Reusing lesje eraan wagen. Zij kunnen je laten voelen hoe je het liefst dan wel zou moeten zitten. Daar kun je dan weer rekening mee houden in de aanschaf van je zadel. dat je zo “gek” zit komt niet perse door je zitten op zich. Je zadel drukt je daar heen. Maar geloof dat jullie al tot die conclusie waren gekomen.

Ik heb zelf een heel fijn kent en masters dressuurzadel. 7 jaar geleden tweedehands gekocht voor 700,/ ofzo en nog altijd veel plezier van. Hij heeft een open zit maar je voelt je wel gesteund zegmaar. De wrongen zijn verplaatsbaar maar uiteindelijk heb ik ze er helemaal afgehaald. Iedereen die nu mijn zadel nog steeds ziet zeg wauw wat een mooi zadel heb je! Ik ben dr blij mee. Zit heerlijk. Op en eventueel ooit volgende paard is dit het eerste merk/model waar ik naar zou kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 09:18 



 
Profiel   

Hoeveel korter had je toen je beugels? Is het een idee om te kijken als je tussen de te lange maat beugels en de kortere in gaat zitten wat het dan doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 09:20 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Ik weet niet of AJ tot bij jou komt. Zij geeft deze merken (en meer) ook 2e hands
https://ajhorseproducts.com/Webwinkel-C ... dels.html#


Dit wilde ik net hier zeggen.

Zij heeft veel keuze in 2de hands zadels, ze neemt echt de tijd voor je paard en voor jou. Ze is bij mij 4 uur geweest zodat wij het juiste zadel konden vinden voor ons..

Mocht ze tot bij jou komen, zou ik haar zeker aanraden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 09:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen