Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Onder benen stil houden

 
Profiel   

Zelf rij ik al ong 4 jaar en alles gaat eigelijk prima maar ik stoor me heel erg dat mijn onderbenen niet stil zijn.
Ook in de gallop heel erg de neiging ze op te trekken zodat ik “meer” zit.

Heb hier last van bij alle paarden die ik rij, dresuur zadel, vz zadel, spring zadel, paard of pony t maakt allemaal geen verschil.

Heeft iemand tips of oefeningen hiervoor? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 20:53 



 
Profiel   

Yep, billen en bovenbenen ontspannen, zodat je met je heupen mee kunt swingen met je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 21:51 



 
Profiel   

Heel actief bezig zijn met je benen. Het liefste iemand die elke keer vanaf de grond zegt dat je je benen lang moet houden zodra je ze optrekt. Het is een stom trekje die je jezelf hebt aangeleerd en die moet je weer afleren. Ik ken het maar al te goed. :j

Wat eventueel verder kan helpen is (tijdelijk) extreem je hakken uitdrukken en daarmee je heel bewust maken van je voeten in de beugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 00:53 



 

Stukje in verlichte zit gaan, terwijl je je onderbenen laat afhangen vanuit je knie. Daarna ga je weer zitten en probeer je dat losse gevoel vast te houden. Merk je dat je ze weer optrekt, doe je hetzelfde. Op den duur is je muscle memory dan zo getraind dat je je onderbenen mooi blijft ontspannen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 01:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen