Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van western naar engels, help!

 
Profiel   

Onlangs heb ik na 16 jaar het rijden weer opgepakt. En ondanks dat ik niet kan lopen van de spierpijn, kan ik niet wachten tot m’n volgende les. *\o/*

Punt is alleen; ik heb tot m’n 19e western gereden of op een engels zadel vrij buiten.

Mijn muscle memory is tot mijn grote verbazing dusdanig nog op western ingesteld dat ik nu op zoek ben naar eenvoudige tips om dit om te schakelen. Mijn instructrice gaf al aan dat m’n twee hersenhelften nu moeten samen werken en gaf zoveel goede tips, maar mijn adhd burn out brein heeft niet alles opgenomen :+

Iemand voor mij een duidelijke website of tips voor filmpjes?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:04 



 
Profiel   

Zelf ben ik jaren geleden ook van western naar anders rijden gegaan, mij sprak de academische rijkunst erg aan, omdat daar de oefeningen echt voor het paard te verbeteren zijn , persoonlijk vind ik het engels rijden in elk geval in Nederland niet erg paard vriendelijk en de oefeningen meer als kunstjes gezien worden en gaat het meer om de ruiter die plezier beleeft aan het paard
Zelf zocht ik een manier om samen met mijn paard te leren en te ontwikkelen, maar vooral mijn paard te verbeteren.
Western rij je op zit en neckreinig wat je bij de dressuur niet ziet waar er meer op het hoofd gereden word en in de AR word er heel erg naar het paard geluisterd en ook echt met de indirecte hulpen en zit gereden en niet met de hand/stuur aan het hoofd, bovenal vind ik het fijn als ik met mijn paard samen kan werken en dat het paard ook echt plezier heeft in wat wij samen doen.
Dus miss eens op you tube zoeken naar filmpjes erover

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 14:13 



 
Profiel   

Ik rijd 23 jaar western maar stap wel eens op iemand zijn paard op verzoek en merk dat het mij niets uitmaakt op welk zadel ik zit. Je kan jezelf helpen door tijdens het rijden een oog af te dekken met een ooglapje. We hadden met een paar van stal een Joker les en bij 1 van ons lukte het haar niet goed haar zit te vinden op Joker. Dit veranderde direct nadat haar linker oog was afgedekt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 14:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen