na galop wordt paard onrustig en wil steeds opnieuw galopperen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenteklokje
Berichten: 336
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 23:25

ik zat dit oude topic van mezelf nog eens te lezen. Leuk om te lezen dat het toen voor mij een ding was, en nu ik een paar maanden verder ben, eigenlijk nauwelijks nog. Het punt was destijds ook dat ik het paard eigenlijk in draf net iets te hard liet draven waardoor hij onder mijn uit liep. In draf is dat nog te handelen, immers lichtrijden gaat wel goed. In de galop werd het een ander verhaal. Dat is nu redelijk onder controle. Ook helpt het om vanuit de stap aan te springen, veel comfortabeler dan ik dacht. Wat hij nu wel heeft, is het stelling vragen met buiging om de rechtervolte. Dat vind ik nog moeilijk, gebruik steeds mijn binnenbeen. FOEI (daar heb ik dus maar een nieuw topic voor gestart)
groetjes *\o/*

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:44

Lenteklokje schreef:
ik zat dit oude topic van mezelf nog eens te lezen. Leuk om te lezen dat het toen voor mij een ding was, en nu ik een paar maanden verder ben, eigenlijk nauwelijks nog. Het punt was destijds ook dat ik het paard eigenlijk in draf net iets te hard liet draven waardoor hij onder mijn uit liep. In draf is dat nog te handelen, immers lichtrijden gaat wel goed. In de galop werd het een ander verhaal. Dat is nu redelijk onder controle. Ook helpt het om vanuit de stap aan te springen, veel comfortabeler dan ik dacht. Wat hij nu wel heeft, is het stelling vragen met buiging om de rechtervolte. Dat vind ik nog moeilijk, gebruik steeds mijn binnenbeen. FOEI (daar heb ik dus maar een nieuw topic voor gestart)
groetjes *\o/*


Wat is daar zo foei aan? Heb je een linkje naar je nieuwe topic?

Lenteklokje
Berichten: 336
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 10:33

Suzanne F. schreef:
Lenteklokje schreef:
ik zat dit oude topic van mezelf nog eens te lezen. Leuk om te lezen dat het toen voor mij een ding was, en nu ik een paar maanden verder ben, eigenlijk nauwelijks nog. Het punt was destijds ook dat ik het paard eigenlijk in draf net iets te hard liet draven waardoor hij onder mijn uit liep. In draf is dat nog te handelen, immers lichtrijden gaat wel goed. In de galop werd het een ander verhaal. Dat is nu redelijk onder controle. Ook helpt het om vanuit de stap aan te springen, veel comfortabeler dan ik dacht. Wat hij nu wel heeft, is het stelling vragen met buiging om de rechtervolte. Dat vind ik nog moeilijk, gebruik steeds mijn binnenbeen. FOEI (daar heb ik dus maar een nieuw topic voor gestart)
groetjes *\o/*


Wat is daar zo foei aan? Heb je een linkje naar je nieuwe topic?

[RT-V] Stelling vragen op de volte, wat zijn de hulpen?

weet niet of dit werkt, topic staat bij rijtechnische vragen, stelling en buiging op de volte. Dank!

alixblanc
Berichten: 95
Geregistreerd: 19-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:51

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 10-jarige Cruzado merrie. Ik denk dat ze half Andalusier en half Arabier is, misschien daardoor dat ze zo graag galoppeert.

Maar idd, mijn merrie loopt in het begin ook traag maar nadat we 2 keer hebben gegaloppeerd moet ik haar constant tegenhouden omdat ze zo graag wilt gaan.

Wat ik doe is haar wat minder krachtvoer geven en voor het rijden even longeren. Tijdens het rijden rijd ik veel overgangen.

Ik weet niet of dit je helpt xx :)

Lenteklokje
Berichten: 336
Geregistreerd: 23-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 18:37

alixblanc schreef:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 10-jarige Cruzado merrie. Ik denk dat ze half Andalusier en half Arabier is, misschien daardoor dat ze zo graag galoppeert.

Maar idd, mijn merrie loopt in het begin ook traag maar nadat we 2 keer hebben gegaloppeerd moet ik haar constant tegenhouden omdat ze zo graag wilt gaan.

Wat ik doe is haar wat minder krachtvoer geven en voor het rijden even longeren. Tijdens het rijden rijd ik veel overgangen.

Ik weet niet of dit je helpt xx :)


bedankt voor de reactie! Oh ja een Arabier, lekker pittig ding dus. Ik had het probleem aardig onder controle. Heb ook instructies gekregen, o.a. een draf op een lager tempo, veel gecontroleerder, meer beheerst, tegen verzamelde draf aan en dat hielp. Ook hielp het om vanuit de stap aan te springen, eigenlijk is dat best ontspannen en minder moeilijk dan je zou denken.
En veel afwisseling, als je voelt dat hij uit zich zelf gaat aanspringen, verzin wat onverwachte oefeningen. Die hem afleiden. Of gaan draven aan de vrije teugel, om de ontspanning erin te krijgen, wel eens geprobeerd?
Nu met het grasseizoen is hij eerlijk gezegd iets te dik waardoor het rijden heel anders is. Nu is hij eerder te sloom ha ha. En dan de vliegen. Maakt niet uit, dat komt wel weer :-)
succes