Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Zou een paard in de sloot springen?

 
Profiel   

Een net bekeerde Haflinger _O-
Met een bles in de vorm van een kruisje?
Beste autocorrect ooit :')

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 11:00 



 
Profiel   

Snadrem schreef
Een net bekeerde Haflinger _O-
Met een bles in de vorm van een kruisje?
Beste autocorrect ooit :')

[ [url=m/RWxeKI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag van de week een foto van een haf met een kruisaftekening op zn hoofd. Kan hem nu uiteraard niet terug vinden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 11:11 



 
Profiel   

;)
Palmera schreef
hagelslag schreef
Doet me denken aan een Haflinger die net bekeerd was en op 't strand uitgetest moest ivm strandritten.

Fietsers van achter, Haflinger vond 't eng...
Ik zeg nog neeee ik wil niet in de sloot....
Nog voordat ik weer een uitweg zag, waren we ook alweer boven _O-
Gelukkig stond er geen water in de sloot

De haflinger was net bekeerd?
Snap het dan, hij ging voor de doop. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 12:01 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
Mijn paard is tijdens een buitenrit ooit de sloot ingesprongen om een plas te ontwijken... :+



Hahahahaha....de sukkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 15:16 



 
Profiel   

Mijn paard ging recent viral omdat ie faliekant over ons nieuwe houten hek wilde springen en er toen dus volledig doorheen ging.
Ik zie hem er dus onder het zadel wel voor aan om zo de sloot in te springen ja. :')

Het zal niet snel gebeuren, maar zeg nooit nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-23 15:25 



 
Profiel   

Wat ik meestal doe is deels meegaan in zijn vluchtreactie. Dus hem de ruimte geven waar hij kan vluchten, dus niet naar de sloot. Als je hem volledig ophoudt zal hij meer paniek krijgen en op een gegeven moment doorbreken naar een onhandige plek.

Daarnaast besteedt ik ontzettend veel aandacht aan mijn pony’s angsten. Als hij iets eng vindt dan loop ik er juist op af. Op het begin zonder hem. Laten zien dat het goed is en dan steeds meer met hem. Nu heb ik hem al een stuk rustiger als ik zeg dat het goed is. Daarnaast moet hij alles aanraken wat hij eng vindt. Dus hij krijgt steeds meer vertrouwen in mij als ik zeg dat het goed is.

Ondanks dat het blijft een vluchtdier. Een hond die op ons af komt gerend en daarmee vier prullenbakken omver loopt, zorgt er nog steeds voor dat hij de benen wil nemen. Al gaat het met deze aanpassingen steeds meer gecontroleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-23 13:01 



 
Profiel   

Lily1994 schreef
Wat ik meestal doe is deels meegaan in zijn vluchtreactie. Dus hem de ruimte geven waar hij kan vluchten, dus niet naar de sloot. Als je hem volledig ophoudt zal hij meer paniek krijgen en op een gegeven moment doorbreken naar een onhandige plek.



dag Lily, dank voor jouw reactie en ik ben het met jou eens!! Overigens dit probleempje was van een paar maanden terug, inmiddels heb ik hem meer onder controle. En het helpt bij ons ook om hem even door te rijden, dus stel we stappen rustig, hij schiet ineens in de draf, dan doorrijden in de draf en hem dan onder controle zien te krijgen. Stel hij schiet in de galop, dan doorrijden in de galop etc. Alhoewel mijn primaire reactie als hij echt weg schiet in de galop er nog niet helemaal uit is, namelijk direct teugels strak aanhalen (balansprobleempje?) en handen te hoog..... Heb je daar ook nog een tip voor :) dus handen laag en rustig terug nemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-23 08:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen