Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Helpt mijn paard pult

 
Profiel   

Voor alle pijn reacties…de dierenarts (en osteo) die hem binnenste buiten heeft gekeerd denkt niet dat het pijn is. Die denkt aangeleerd gedrag wellicht ooit pijn geweest.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:04 



 
Profiel   

Ik heb niet alles gelezen maar ik moet heel erg denken aan mijn halve Irish Draught. Is helemaal van binnen naar buiten gekeerd omdat zij dit ook doet (ene dag meer dan de ander) maar kunnen niks vinden wat specifiek wijst op dat gedrag.

Heb je hem al laten testen op PSSM1? Dat heeft die van mij namelijk, haar spieren zijn een stuk gevoeliger, daardoor is op het achterbeen lopen minder makkelijk voor haar, ik denk zelf dat het mede daardoor komt icm aangeleerd/aangewend gedrag. Ik heb geleerd er maar mee heen te doen en alles wat ze aanbied te pakken, niks forceren en voorwaarts oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:08 



 
Profiel   

Oh, niet in Ierland gereden dus?

Want ik dacht even dat wanneer het een jachten gelopende Irish Draught is, dat het mogelijk daar dan nog vandaan kon komen.

Of misschien in Nederland/ Belgie jachten gelopen?
Met alvast excuus aan alle wél zorgvuldig rijdende jacht ruiters... maar euhmm... bij een gemiddelde jacht gaat het er niet altijd even zachtzinnig aan toe en dient de teugel ook nog wel eens als middel om de eigen balans de handhaven( om het maar vriendelijk te zeggen).. dus misschien dat het daar vandaag komt/ daar gewoonte geworden is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:17 



 
Profiel   

Heb je het al gefilmd? Doet hij het onverwacht of voel je het wel aankomen? Hoe stap je los? En dan alle stappen vanaf opzadelen naar opstappen en gaan rijden.

Hoe lang zijn je teugels?

Hoe is jouw houding?

Ik vind het zoals je het nu beschrijft echt te lastig om ongezien te beoordelen. Het kan heel goed zijn dat je zelf iets doet wat we nu niet zien. Dan is het echt te lastig om met ene goede oplossing te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:29 



 
Profiel   

Ik wilde vandaag filmen maar had een tip opgevolgd van een dichte martingaal (dus die dichte flap) er losjes aan te hangen.
Hij heeft dus niet gepult vandaag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen