Paard schrikt veel en rent dan bokkend weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: Paard schrikt veel en rent dan bokkend weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:55

Zelf heb ik ook een paard wat heel snel afgeleid is en enorm kan/kon schrikken, het was bij hem het geluid wat hij niet kon zien .
Ik heb het rijden even helemaal los gelaten en ben heel veel op de grond gaan trainen dan volgens de academische rijkunst , kun je je paard helemaal opleiden met alle zijgangen in alle 3 de gangen .
Dat heeft zoveel samenwerking met mekaar dat hij mij is gaan vertrouwen en ik hem , nu rij ik weer met hem en merk als hij onzeker word ik hem beter kan helpen en hij mij ook echt gelooft en vertrouwd.
Want het is een wissel werking , als je je paard ergens doorheen wil helpen maar je hebt geen vertrouwen dat het lukt gaat het bij voorbaat al fout,

Nou druk ik mijn paarden nooit ergens doorheen ik let heel goed op hun signalen en vaak helpt dat het paard al dat je echt laat zien dat jij hem ziet.
Warwick schiller is ook heel fijn om naar te kijken en van te leren , die vind je op you tube
Maar het gaat in de meest van de gevallen om jezelf, het paard volgt zijn instinct de een blokkeert en de andere word gevaarlijk en dat is een hele weg om dat stap voor stap te gaan doen, ik heb echt 2 jaar niet gereden op dit paard , voordeel is nu dat hij alles kent vanaf de grond en dat geeft je ook voordelen onder het zadel, want de zijgangen snapt hij al omdat hij ze vanaf de grond heeft geleerd , dus ja hoe belangrijk is het rijden en het paard voor jou om te kunnen zeggen ik ga eerst eens een weg vanaf de grond doen??
Schriktraining heeft bij mijn paard niet geholpen want hij is niet bang voor dingen maar voor geluiden en dat valt best lastig te trainen daar heb je connectie voor nodig en geen druk.