Hoe vaak rijles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:32

Ik vind zo'n oortje juist heel fijn, zonder versta ik mijn instructrice niet goed

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:34

Mijn instructrice kan heel hard schreeuwen :D
Heb echt geen moeite met haar verstaan. Ze vindt het zelf prettiger zonder, geloof ik. Mij kan het niet zoveel schelen.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:47

Ik heb ook les met een oortje, ik vind het echt heerlijk! Ik ben ook echt half doof als ik met iets bezig ben namelijk, dan zit ik echt in mijn eigen wereld hahaha met zo'n oortje kan het niet niet horen :+ :')

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:59

Indiana79 schreef:
Ja, dat lijkt mij ook erg storend zo'n oortje.


Volgens mij vinden de meeste het juist fijn, waarom niet proberen?
Veel instructie stapt over op oortjes omdat ze dan hun stem sparen, niet meer hoeven te schreeuwen en niet meer elke keren dingen opnieuw hoeven uit te leggen omdat de lesser het niet verstaat.

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:17

Ik moest er op het begin heel erg aan wennen, maar nu vind ik t wel fijn!

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:38

Ik vind het ook juist fijn. Minder hoeven te focussen wat er nu precies gezegd wordt en niet meer hoeven vragen wat ze zeiden. Wel altijd 2 oortjes in en dan volume aanpassen aan wat ik fijn vind.
Instructie spaart haar stem ook nog eens.

Ik werd er mentaal ook altijd moe van om instructie te verstaan en te volgen door de bak, draaide toch vaak mijn hoofd richting hen onbewust. Dat heeft ook weer invloed op paard. Had niks met volume te maken van degene die les gaf :=

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:58

Probeer met lessen een structuur te houden een in de zoveel tijd lessen- dan kan je ergens aan werken en naartoe plannen. Les plannen als je ergens tegenaan loopt ben je te laat. Ik vind het altijd lastig om aan te geven als instructeur, want je praat in je eigen portemonnee maar les met regelmaat en probeer dat vast te houden. Ook als je alleen recreant bent een paard dat alleen gebruikt wordt voor buitenritten moet juist goed gereden worden.
Lessen met een instructie set is niet alleen om je beter verstaanbaar te maken maar ook om je goed op je paard te laten zitten, zonder gaan ruiters toch snel met het hoofd gedraaid of scheef zitten om je te horen- ook blijft men onbewust op de volte om de instructeur heen cirkelen.
Ook is de toon van gewoon praten of over andere geluiden heen roepen prettiger als je aan het rijden bent

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:02

Daannvd92 schreef:
Indiana79 schreef:
Krijgen jullie ook les met een oortje?



Ja, alleen mijn lesgever heeft een oortje met terugpraatfunctie.
Dus heb zelf een oortje gekocht zonder terugpraatfunctie, ze hoeft mijn gehijg en gesprekken met paard niet te horen. :+

Het is juist prettiger om te communiceren als je rijdt, antwoord geven op de vragen van de instructeur ook op normale toon , anders krijg je ongelijke communicatie de een praat op normale toon en jij moet half omgedraaid terug roepen- dan gaat het nut van het oortje teniet. >ik ga me dan als instructeur aanpassen aan jouw stem volume en dan loop ik ook te schreeuwen, is niet handig

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:38

Indiana79 schreef:
Krijgen jullie ook les met een oortje?

Nee.