Bosrit spannend vinden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Bosrit spannend vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 08:12

Hallo bokkers
Ik ga morgen op bosrit, ik vind dat onwijs spannend omdat ik er jaren geleden heel hard ben afgevallen en daardoor soort “trauma” heb aan buiten rijden. Hebben jullie misschien tips voor mijn zenuwen onder controle houden?

Ik wil heel graag keer op buitenrit omdat ik nu de kans nog heb en straks misschien niet meer…
Ik hoop dat jullie tips hebben en werd beetje lief :)

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:20

Je gaat niet alleen, neem ik aan?
Is het een georganiseerde rit bij een manege of bedrijf? Of is het met je eigen paard/verzorgpaard?

Geef iig aan bij de begeleiding/organisatie/buitenrij-maatjes dat je onzeker bent en waarom. Dan kunnen zij daar rekening mee houden.
Ga je bij een manege rijden, dan kunnen zij met deze informatie ook zorgen voor een geschikt paard voor jou om op te rijden.

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 08:21

mairead schreef:
Je gaat niet alleen, neem ik aan?
Is het een georganiseerde rit bij een manege of bedrijf? Of is het met je eigen paard/verzorgpaard?

Geef iig aan bij de begeleiding/organisatie/buitenrij-maatjes dat je onzeker bent en waarom. Dan kunnen zij daar rekening mee houden.
Ga je bij een manege rijden, dan kunnen zij met deze informatie ook zorgen voor een geschikt paard voor jou om op te rijden.


O ja vergeten te noteren
Ik ga met mijn instructrice op de Manege waar ik nu nog werk en rijd

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:23

Het is moeilijk om die zenuwen te bedwingen.

Mijn moeder dronk vroeger eerst een glas wijn voor ze met haar volbloed op pad ging :+

Wat de beste oplossing is, is een héél braaf paard. Dan stap je op met knikkende knietjes, maar verdwijnen de zenuwen (hopelijk) gaandeweg omdat je voelt dat het goed zit.

Weet je al met wat voor paard je gaat rijden?

Elisa2

Berichten: 37184
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:38

annikeee19 schreef:
Hallo bokkers
Ik ga morgen op bosrit, ik vind dat onwijs spannend omdat ik er jaren geleden heel hard ben afgevallen en daardoor soort “trauma” heb aan buiten rijden. Hebben jullie misschien tips voor mijn zenuwen onder controle houden?

Ik wil heel graag keer op buitenrit omdat ik nu de kans nog heb en straks misschien niet meer…
Ik hoop dat jullie tips hebben en werd beetje lief :)


Let op je ademhaling (buikademhaling), ga zingen, zoek afleiding, zorg voor een super door en door betrouwbaar paard. Ga stapje voor stapje om op die manier stapje voor stapje weer wat vertrouwen terug te krijgen.

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 08:40

Elisa2 schreef:
annikeee19 schreef:
Hallo bokkers
Ik ga morgen op bosrit, ik vind dat onwijs spannend omdat ik er jaren geleden heel hard ben afgevallen en daardoor soort “trauma” heb aan buiten rijden. Hebben jullie misschien tips voor mijn zenuwen onder controle houden?

Ik wil heel graag keer op buitenrit omdat ik nu de kans nog heb en straks misschien niet meer…
Ik hoop dat jullie tips hebben en werd beetje lief :)


Let op je ademhaling (buikademhaling), ga zingen, zoek afleiding, zorg voor een super door en door betrouwbaar paard. Ga stapje voor stapje om op die manier stapje voor stapje weer wat vertrouwen terug te krijgen.


Dankjewel Elisa !!!

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Bosrit spannend vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:20

Eerst een geschikt paard.

Portootje drinken, liedje zingen, Happy birthday fluiten ( past goed bij staptempo en heeft een positieve vibe), babbelen met de vriendinnen, vertellen tegen je paard hoe dapper het wel is. Bedenken wat een ongelooflijke bofkont jij wel bent dat je op buitenrit kan, massa's mensen zouden dit ook willen maar kunnen bet om één of andere feden iet.

NIET beginnen rondkijken wat er allemaal fout zou kunnen gaan of herinneringen ophalen aan angstmomentjes.

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 12:13

Het ging echt onwijs goed gister bedankt voor jullie tips bokkers!!! :D

Elisa2

Berichten: 37184
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bosrit spannend vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:14

Wat een fijne update! dat geeft de burger moed..nu op naar de volgende bosrit dus?

Enjoylife38
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-23

Re: Bosrit spannend vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:47

Mediteren vsn te voren

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 23:16

Gelukkig op naar meer ritjes {:}

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 07:55

Paardjes83 schreef:
Gelukkig op naar meer ritjes {:}


Ja ga morgen weer om even door te pakken *\o/*