Veiligheidsbeugels met schokdemping

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evilginger

Berichten: 210
Geregistreerd: 18-12-22

Veiligheidsbeugels met schokdemping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 23:17

Na al heel wat veiligheidsbeugels bekeken te hebben, kom ik er maar niet uit wat nu goede veiligheidsbeugels zijn die ook schokdempend zijn. Dit laatste is uitermate belangrijk voor mij, aangezien ik weinig tot geen kraakbeen meer heb in mijn knieën. Momenteel rij ik met de Harry’s Horse Compositi Reflex en qua schokdemping vind ik deze enorm fijn, toch wil ik graag veiligheidsbeugels i.v.m. een jong paard en puur voor mijn eigen veiligheid.
De beugels van Sprenger hoeven niet aangeboden te worden, deze lijken mij voor het veiligheidsdeel niet voldoende

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Veiligheidsbeugels met schokdemping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:51

Ik heb de sprengers maar wilde graag toch een open klappende veiligheidsbeugel en ben zodoende bij de Lemieux uitgekomen. Ik heb er toen weken mee gereden maar vond de demping echt niks voorstellen, kreeg zelfs weer last van mijn knieën. Zodoende deze set weer verkocht en toch weer naar de sprengers gegaan. Voor zover ik weet zijn er verder geen veiligheid beugels met demping die open klappen.

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:29

Misschien is de Flex on safe on een optie?

evilginger

Berichten: 210
Geregistreerd: 18-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 00:15

_RobinA_ schreef:
Misschien is de Flex on safe on een optie?


Ben ik inderdaad over aan het twijfelen, vind ze enkel erg duur :/

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:37

Ze zijn inderdaad erg duur. Ik heb daarom een kortingsactie bij Hypostore afgewacht, dan zijn ze toch weer wat goedkoper :j Ik heb knie- en enkelklachten en ben heel erg blij met deze stijgbeugels. Met rijden heb ik vooral last van mijn enkelbanden, maar sinds ik met deze beugels rijd heb ik daar geen last meer van! Hoe ze voor de knieën werken weet ik niet, ik heb zelf geen last van de knieën met rijden.

[HAR] Flex on Safe on veiligheidsbeugels
In dit topic kun je nog een ervaring met deze beugels vinden en een site waar je de beugels eventueel zou kunnen uitproberen :)