Isolda en Jantina in een Echte buitenbak!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-01 19:30

Een echte buitenbak, met zand en een echte omheining. Weer eens wat anders dan strandzand Haha!
Ik moest er een eind voor rijden, de bak was erg zwaar, maar het was fijn.
Alleen...... Haha! Jantina heeft weer eens wat *LOL*

Onderweg was ik mijn zweep verloren door een klein accefietje met een trekker. Ik denk ik rijd wel verder en neem mijn zweep op de terugweg wel mee. Ik rijd altijd met zweep, maar gebruik hem nooit voor Isolda. Alleen voor verveledende honden ofzo.
Toen ik in de bak kwam en aan het oefenen ging, bleef ze heel erg aan mijn been kleven. Reageerde niet goed, niet snel genoeg. Ze ging wel in draf, maar alleen na 2x schoppen en dan alleen nog in een sukkeldrafje. Ik was compleet verbaasd, de laatste tijd heb ik haar zover dat ze direct reageerd op mijn been! En nu.... Verward

Ik vraag me dus af of Isolda zo aan die zweep hangt. Ik heb dat dingdus altijd bij me, maar gebruik hem alleen als het moet. Een tikje erbij als ze niet snel genoeg reageert ofzo. Komt de laatste drie/vier weken weinig voor.

Na 3 rondjes modderen vond ik een stokje op de grond en heb die gebruikt. Een flinke kletser op haar bil.
En daar begon madam te sjouwen hoor! Met zweep was ik bijzonder trots op haar, ze boog keurig af en deed na wat oefenen haar stelling naar links en rechts keurig! Ook de overgang van stap naar draf ging perfect en de overgang terug ging iets beter.
Ikke heeeeeel tevreden.

Maar hoe krijg ik haar nou van die zweep af? Dat ik haar zonder zweep ook aan het sjouwen krijg? Alhoewel het niet zo erg ernstig is, want ik rijd toch altijd met zweep...... Maar nou ja, jullie snappen het wel. Toch ? Haha!

jildert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 20:58

Heb hetzelfde probleem gehad, reed altijd met zweep, en mijn paard was goed voorwaarts aan het been, zonder zweep was hij niet vooruit te branden, heb het als volgt opgelost: eerst een half uurtje met zweep en goed voorwaarts, daarna zweep weg gooien en kijken hoe hij reageert, als hij dan niet goed reageert weer zweep erbij, wel goed dan een tijdje doorrijden en daarna ophouden met rijden Cool Cool Volgende keer kortere tijd rijden met zweep en dan zien hoe het gaat Pling Pling . Bij mij duurde het een weekje en ik kon zonder zweep rijden en goed voorwaarts Party!! Party!! Party!! Party!!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 21:46

Ik had het zelfde probleem ik had 'm alleen maar vast en verder niets gebruikte 'm nooit en paard super voor het been.
Vaak gooide ik 'm ook halverwege het rijden weg (in de bak he)En soms als het niet ging (maar dat was zelden) dan pakte ik 'm er weer bij. En ja dan moet je in de M zonder zweep. De allerkleinste minispoortjes gekocht wantja hij was fel op het been dus ik had geen sporen nodig.
Meteen de eesrte keer was ie sloom. nog wel aan het been maar ik moest veel meer drijven dan normaal voor een beetje actie. ach je schuift het op lastig zo de eerste keer.
De keer erop pakte ie me dus flink. Ik kreeg er geen middendrafje uit geperst.
en ja aan m'n knoppie's had ik niets.. de 2de proef was zo mogelijk nog erger want jawel ik kreeg 'm niet eens in galop....
In overleg met mijn instructeur de volgende proef een paar lange prikkers om gedaan. Ik heb ze niet nodig gehad hij was heel braaf tot de eerste binnen wedstrijd. totaal geen reactie op de galophulp,hulp herhaald en weer niets .
Ik heb toen de prikkers tussen z'n ribben geplant en het is (afkloppen) sinds 1.5 maand over of ik met of zonder sporen/zweep rijd hij gedraagd zich..

Toch blijf ik het zo lastig vinden wantw at als ie weer door heeft van a ze heeft niets bij zich/om? je begint niets ofja takkie plukken.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 13:28

Ik heb dus idd ook aan sporen gedacht Kim, maar ik ben bang dat ik haar ga zitten prikken zonder dat ik het weet.
Ik weet namelijk niet hoe ver ik mijn hakken van Isolda af houd.....
Maar ach, ik rijd verder met zweep, in de M kom ik nooit, dus *LOL* *LOL*