Vervolg van pasoabit met twee teugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 18:39

Ik ben gisteren alleen het bos ingeweest met bram. Ik heb een pasoa bitje geleend en die ingedaan. En een teugel aan de grootste ring en eentje aan de onderste ( het zijn 2 kleine ringetjes) . De teugel die aan de onderste zat heb ik met 1 pinkje erbij gehouden zodat hij niet in de weg hing, en de andere gewoon vast gehouden. Dit was de eerste keer sinds een jaar dat ik alleen met hem het bos ben in geweest. Ik heb alless gedaan van stap tot een sprintje. Ik heb 1 keer de tweede teugel erbij gepakt toen hij na het sprintje niet meer terug wilde komen en hij reageerde er iets te fel op, en kwam meteen omhoog. Hij stond wel meteen stil, maar ja niet echt op de goeie manier. Ik weet voor mezelf nu dat het dus niet uitmaakt of ik hem met een gewoon enjelbroken D-trensje rij of met een pasoabit, ik rij lekkerder met het gewone bitje. Hij heeft het dus gewoon niet nodig. Weer een ervaring rijker, en een hoop geleerd Clown

Groetjes Ymke

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 18:42

Nou, je weet nu tenminste wat je wel en niet kan doen Lachen . Brando reageert dus absoluut niet fel op het pessoa, maar je hebt meer dan genoeg paarden die er niet tegen kunnen. Zoals bijvoorbeeld Bram. Verder maakt het niks uit. Zolang je maar lekker met hem kan rijden!! Lachen

_________________
Joepie, eindelijk 16!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-11-03 17:42 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:37

Die van mij wordt krankzinnig van een pessoabit, terwijl ik wel met snaffle shanks kan rijden (enkelgebroken westernbit met scharen). Misschien ligt het aan de dikte van het bit, stoort dat toch teveel, of schaart het tegen het gehemelte aan. Misschien vindt Bram dat ook wel irritant, en merk je dus niks 'positiefs' van het scherpere van dit bit.