wanneer rijden met een slofteugel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:49

Urielle schreef:
Ik zou helemaal niet met hulpteugels en tralalala beginnen. Je geeft aan dat je merrie het aan de longe prima doet met bijzets, dus blijkbaar werk jij dan toch ergens niet goed in. Ik zou er veel mee gaan lessen en evt. eens nakijken of je merrie rugproblemen of blokkades heeft waardoor ze moeilijker haar rug kan gebruiken. Je rijdt haar ook nog niet zolang schrijf je, dus geef het de tijd en durf er tijd in te investeren.



mee eens

SunnyLoverke
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: Thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:36

Heey.. Mijn pony doet sinds een paar dagen zijn hoofd egt naar achter gooien met rijden, ik heb gister een behoorlijke klap tege mijn gezicht gekregen,, veel mensen hebben mij aangeboden om een slofteugel te gebruiken, ook omdat hij absoluut niet aan de teugel te krijgen is.
Het is verder een superbeestje maar zodrahij iets fout doet en dat ook weet dan zeg ik meestal kwaad zijn naam dat is normaal voldoendemaar nu geeft hij me dus letterlijk een kopstoot. of hij gaat gewoon rechtop staan. wat kan ik hieraan doen??

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:01

Eens kijken naar het tuig en zijn tanden en rug laten controleren. Dit is niet normaal, tenzij jij iets teveel inwerkt met je handen en hij hierop reageert.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:17

SunnyLoverke schreef:
Heey.. Mijn pony doet sinds een paar dagen zijn hoofd egt naar achter gooien met rijden, ik heb gister een behoorlijke klap tege mijn gezicht gekregen,, veel mensen hebben mij aangeboden om een slofteugel te gebruiken, ook omdat hij absoluut niet aan de teugel te krijgen is.
Het is verder een superbeestje maar zodrahij iets fout doet en dat ook weet dan zeg ik meestal kwaad zijn naam dat is normaal voldoendemaar nu geeft hij me dus letterlijk een kopstoot. of hij gaat gewoon rechtop staan. wat kan ik hieraan doen??


Hij neemt je in de maling, paard voorwaarts houden; dan lukt het hem niet meer.

On-topic:

Een slof om rond te rijden is geen goed idee als je zelf niet het gevoel hebt hoe een paard op de juiste manier rond is. Een paard moet over de rug en met het neusje iets voor de loodlijn, op het moment dat je met een slof rijd pak je vaak beide af (tenminste als je dus niet op de juiste manier een slof gebruikt) Door op deze manier een paard te rijden, krijgt je paard dus niet de juiste ruimte om het achterbeen onder de massa te plaatsen waardoor je ervoor zorgt dat het paard de rug vast gaat zetten, kan je paard zelfs spierproblemen ontwikkelen.

Als je amar aan wil nemen dat elk paard vanzelf rond wordt als je het op de juiste manier rijdt ben je al verder. Rij overgangen en zorg dat je evenveel verbinding krijgt op beide teugels. Wanneer het paard voorwaarts aan het been is en die gelijke verbinding heeft zakt het paard vanzelf in => wordt hij dus rond.

Inno1985

Berichten: 295
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Leiderdorp

Re: wanneer rijden met een slofteugel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:23

Hallo Eigenaar van het paard is aanwezig

Wat paardemeisje zegt over het in de maling nemen is wel beetje waar, want ze doet dat bij mij namelijk ook, ik zelf heb nu sinds kort les (heb me paard sinds 1 januari dus nog niet zo lang), en ik moet zeggen dat je haar er echt even doorheen moet krijgen, want ze zit je gewoon uit te proberen. Want ik werd boos omdat ze aan het etteren was, en toen ging ze ineens heel ontspannen lopen.

@paardemeisje; Als je terug bent van vakantie, kan ik misschien wel een keer regelen dat je een keer een les kan volgen, misschien dat dat je helpt, bij mij ging het gelijk na 1 les al veel beter.
En dat vervelende gedrag van inno is maar heel af en toe, niks van aantrekken, gewoon ff goed boos worden, helpt vaak wel.

Nou Groetjes Tamara