Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:23

@ Saskiaatje ik zeg dat het mijn mening is, dus als ik dat vind zal het wel zo zijn he. jij kan toch niet oordelen over of iets mijn mening is ja of nee

marleen_usar

Berichten: 24685
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:24

Waarom die vergelijking moeder en kind omdat mijn paard als een kind van me is,ik behandel hem met respect.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:25

ik ben ook geen voorstander van slaan tussen de oren. ik geef liever mijn paard een mep op een andere plaats. ik geef nog liever een harde gil of iets in die richting. ook ik ben van mening dat een zweep als extra hulpmiddel is bij bijvoorbeeld trage reactie voor mijn hulpen. neemt niet weg dat als mijn paard echt loopt te etteren dat ik hem geen tik geef, maar tussen de oren vind ik niet zo geweldig! ik zou dan eerder gaan werken aan de vertrouwensband tussen het paard en mijzelf.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:25

Kimmie_Paard schreef:
@ Saskiaatje ik zeg dat het mijn mening is, dus als ik dat vind zal het wel zo zijn he. jij kan toch niet oordelen over of iets mijn mening is ja of nee


Ik kan heel goed oordelen of iets jouw mening is 'ja of nee'. Praat op een objectieve manier, en ik respecteer je mening. Praat op een subjectieve manier, en je praat alsof het féiten zijn.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:26

marleen_usar schreef:
Waarom die vergelijking moeder en kind omdat mijn paard als een kind van me is,ik behandel hem met respect.


Dus als je op je paard gaat zitten en hij gaat bokken, bokken, bokken, bokken, steigeren, rennen, bokken, bokken, dan ga je eraf en zet je hem op stal en ga je lekker met hem knuffelen of whatever?

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:26

Saskiaatje schreef:
Kimmie_Paard schreef:
@ Saskiaatje ik zeg dat het mijn mening is, dus als ik dat vind zal het wel zo zijn he. jij kan toch niet oordelen over of iets mijn mening is ja of nee


Ik kan heel goed oordelen of iets jouw mening is 'ja of nee'. Praat op een objectieve manier, en ik respecteer je mening. Praat op een subjectieve manier, en je praat alsof het féiten zijn.



oja , en nu in een taal die zelfs ik snap

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:27

ik zou eerder mijn hand (met teugel erin, kan best) tegen zijn hoofd houden, zodat hij zich zgz echt 'stoot'. dus niet meppen met de hand ook, maar gewoon ertegen houden. Het is wel iets dat je jezelf moet aanleren natuurlijk, maar m.i. is dit zelfs nog makkelijker dan die zweep tussen z'n oren geworsteld krijgen Haha!

marleen_usar

Berichten: 24685
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:28

Ga na waarom hij steigerde ik heb ooit behendigheids wedstrijden gelopen met een hond van mij, nou er zat geen gang ik en ben uiteindelijk gestopt.Ik had hem over de hindernissen kunnen sturen onder dwang maar heb dat niet gedaan.

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:29

weetje volgens mij, heb je gewoon een beetje te veel agressie. maar leef die dan uit op een muur. en anders wil ik wel een zo'n boksbal naa rje toestuuren, maar reageert het in elk geval af op iets wat geen gevoel heeft, inplv. op een levend wezen. nu is het je paard wie is de volgende?

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:29

ponyzotje schreef:
ik zou eerder mijn hand (met teugel erin, kan best) tegen zijn hoofd houden, zodat hij zich zgz echt 'stoot'. dus niet meppen met de hand ook, maar gewoon ertegen houden. Het is wel iets dat je jezelf moet aanleren natuurlijk, maar m.i. is dit zelfs nog makkelijker dan die zweep tussen z'n oren geworsteld krijgen Haha!


Tsja, het gaat natuurlijk om de eerste reactie. Als mijn paard zou steigeren, zou ik ook niet weten wat ik zou doen. Misschien zou ik zelfs wel helemaal niks doen, wegens de schrik.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:29

ik vind de vergelijking met een kind niet geheel terecht hier...dat is even wat anders (buiten dat; als een kind echt stierlijk vervelend is krijgt het echt wel een tik...)
een paard mag je ook best even op zijn plaats zetten met een tik van je zweep, maar doe dit dan verantwoord en niet tussen de oren. ik heb ergens gelezen dat als je paard omhoog komt dat het dan beter is om met je zweep of stuk touw onder de buik te slaan. (dit stond op een site ergens)

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:29

Aan Alexandra15: Ik vind dat je goed gehandelt hebt. Laat de mensen maar banketstaaf, je hebt erbij die vinden dat je het goed deed en hetzelfde zouden doen. En je hebt altijd mensen die het beter weten (Beste stuurlui staan aan wal). Mensen die dit nog nooit hebben meegemaakt, kunnen beter helemaal niks zeggen, want je kan niet voorspellen hoe je in zo'n situatie handelt.

Ik ben best streng voor mijn pony geweest. Hij heeft aardig wat tikken gehad in het begin (vooral toen hij zo uitprobeerde). Maar nu weet hij waar hij aan toe is, wat wel en wat niet mag. En we hebben de leukste tijd nu, en geen zweep meer nodig !



Kimmie_Paard schreef:
Het is gewoon triest, dat je je paard slaat.


Kimmie_Paard schreef:
nou ik heb niet geleert dat ik een zweep heb om een paard lekker in elkaar te gaan lopen slaan.

bokt iedereen doet alsof ze paarden vrienden zijn, maar uiteindelijk gebruikt de helft een zweep om een paard in elkaar te meppen. oliebol! een paard heeft ook gevoel.. :S je hebt het recht niet om een paard te slaan, wees blij dat die dieren voor ons willen werken. ze doen ons een plezier hoor. misschien vind de helft van de paarden het wel niet leuk, en staan ze liever op het land


Kimmie_Paard schreef:
Ja en dan word het een tikje genoemt, sorry vind dat het eerder onder dierenmishandeling valt als onder een tikje of corrigeren van een paard




Hoezo penny ?! Slapen
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 26-06-06 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:30

Kimmie_Paard schreef:
weetje volgens mij, heb je gewoon een beetje te veel agressie. maar leef die dan uit op een muur. en anders wil ik wel een zo'n boksbal naa rje toestuuren, maar reageert het in elk geval af op iets wat geen gevoel heeft, inplv. op een levend wezen. nu is het je paard wie is de volgende?


Weet je? Volgens mij kén je mij helemaal niet. Waar heb ik gezegd dat ik mijn 'aggressie' uitoefen op mijn paard?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:30

Kimmie_Paard probeer een beetje na te denken.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:31

Kimmie_Paard schreef:
weetje volgens mij, heb je gewoon een beetje te veel agressie. maar leef die dan uit op een muur. en anders wil ik wel een zo'n boksbal naa rje toestuuren, maar reageert het in elk geval af op iets wat geen gevoel heeft, inplv. op een levend wezen. nu is het je paard wie is de volgende?


zeg...kun je die boksbal dan naar mij toesturen? Haha! mijn vriend is bijna jarig en wil al heel lang zo'n ding Clown

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:31

Amber_ schreef:
Aan Alexandra15: Ik vind dat je goed gehandelt hebt. Laat de mensen maar banketstaaf, je hebt erbij die vinden dat je het goed deed en hetzelfde zouden doen. En je hebt altijd mensen die het beter weten (Beste stuurlui staan aan wal). Mensen die dit nog nooit hebben meegemaakt, kunnen beter helemaal niks zeggen, want je kan niet voorspellen hoe je in zo'n situati handelt.



[quotes Kimmie_Paard]


Hoezo penny ?! Slapen


Hè hè, éindelijk iemand die het met me eens is.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:32

Saskiaatje schreef:
Amber_ schreef:
Aan Alexandra15: Ik vind dat je goed gehandelt hebt. Laat de mensen maar banketstaaf, je hebt erbij die vinden dat je het goed deed en hetzelfde zouden doen. En je hebt altijd mensen die het beter weten (Beste stuurlui staan aan wal). Mensen die dit nog nooit hebben meegemaakt, kunnen beter helemaal niks zeggen, want je kan niet voorspellen hoe je in zo'n situati handelt.



[quotes Kimmie_Paard]


Hoezo penny ?! Slapen


Hè hè, éindelijk iemand die het met me eens is.


Ja echt ! Met volle 100% ! Knipoog

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:32

Saskiaatje schreef:
ponyzotje schreef:
ik zou eerder mijn hand (met teugel erin, kan best) tegen zijn hoofd houden, zodat hij zich zgz echt 'stoot'. dus niet meppen met de hand ook, maar gewoon ertegen houden. Het is wel iets dat je jezelf moet aanleren natuurlijk, maar m.i. is dit zelfs nog makkelijker dan die zweep tussen z'n oren geworsteld krijgen Haha!


Tsja, het gaat natuurlijk om de eerste reactie. Als mijn paard zou steigeren, zou ik ook niet weten wat ik zou doen. Misschien zou ik zelfs wel helemaal niks doen, wegens de schrik.

ik doe normaal gezien niks buiten heel erg naar voor leunen en teugels lossen. Maar iemand die die zweep tussen z'n oren krijgt, kan het ook wel forceren om enkel haar hand daar te brengen, denk ik Lachen
Is maar 'n tip he Knipoog

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:33

nou ik reed altijd op een pony die een uur lang niks anders deed als bokken en stijgeren. ik heb hem geen een keer een tik op zijn hoofd gegeven! ik deed mijn handen naar voren spoorden hem aan. als hij dan nog op twee benen bleef staan kreeg hij een tik tegen zijn hals. die pony was vast erger als jou paard, hij is waarschijnlijk omdat hij altijd stijgerde naar de slacht gebracht. maar dat weet ik neit zeker. alleen niemand heeft er ooit ook maar over naar durven denken om die pony op zo'n manier zijn streken afteleren! je hoord anderen met respect te behandelen behandel je dieren dan ook met respect!

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:33

ponyzotje schreef:
Saskiaatje schreef:


Tsja, het gaat natuurlijk om de eerste reactie. Als mijn paard zou steigeren, zou ik ook niet weten wat ik zou doen. Misschien zou ik zelfs wel helemaal niks doen, wegens de schrik.

ik doe normaal gezien niks buiten heel erg naar voor leunen en teugels lossen. Maar iemand die die zweep tussen z'n oren krijgt, kan het ook wel forceren om enkel haar hand daar te brengen, denk ik Lachen
Is maar 'n tip he Knipoog


Haha, dan kan diegene ook een ei tussen z'n oren krijgen. Dat wil ik altijd nog een keertje meemaken, kijken of het echt werkt.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:34

Kimmie_Paard schreef:
nou ik reed altijd op een pony die een uur lang niks anders deed als bokken en stijgeren. ik heb hem geen een keer een tik op zijn hoofd gegeven! ik deed mijn handen naar voren spoorden hem aan. als hij dan nog op twee benen bleef staan kreeg hij een tik tegen zijn hals. die pony was vast erger als jou paard, hij is waarschijnlijk omdat hij altijd stijgerde naar de slacht gebracht. maar dat weet ik neit zeker. alleen niemand heeft er ooit ook maar over naar durven denken om die pony op zo'n manier zijn streken afteleren! je hoord anderen met respect te behandelen behandel je dieren dan ook met respect!


Misschien als je hem dus wat harder had aangepakt, dat hij gewoon wist dat hij het niet mocht doen ! En was hij niet naar de slacht gebracht, omdat hij manieren had geleert. Wat is hier nu dan eigenlijk echte dierenmishandeling ?!
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 26-06-06 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:34

dusseh dat paard is geslacht omdat niemand zijn probleem wou aanpakken? niet echt een goed verhaal he? ontkracht enkel je standpunten. Idd Amber Lachen

saskiaatje, ja, maar je hand heb je altijd bij je Haha!

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:35

Amber_ schreef:
Aan Alexandra15: Ik vind dat je goed gehandelt hebt. Laat de mensen maar banketstaaf, je hebt erbij die vinden dat je het goed deed en hetzelfde zouden doen. En je hebt altijd mensen die het beter weten (Beste stuurlui staan aan wal). Mensen die dit nog nooit hebben meegemaakt, kunnen beter helemaal niks zeggen, want je kan niet voorspellen hoe je in zo'n situati handelt.



[quotes Kimmie_Paard]


Hoezo penny ?! Slapen

[/quote]

ben ik penny? Afbeelding niet dus, kan er alleen niet tegen als mensen hun paard slaan!

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:35

Kimmie_Paard schreef:
nou ik reed altijd op een pony die een uur lang niks anders deed als bokken en stijgeren. ik heb hem geen een keer een tik op zijn hoofd gegeven! ik deed mijn handen naar voren spoorden hem aan. als hij dan nog op twee benen bleef staan kreeg hij een tik tegen zijn hals. die pony was vast erger als jou paard, hij is waarschijnlijk omdat hij altijd stijgerde naar de slacht gebracht. maar dat weet ik neit zeker. alleen niemand heeft er ooit ook maar over naar durven denken om die pony op zo'n manier zijn streken afteleren! je hoord anderen met respect te behandelen behandel je dieren dan ook met respect!


Je reed altijd op een pony die een uur lang niks anders deed dan bokken en steigeren? Hij is naar de slacht gebracht wegens het steigeren? Misschien was het slim geweest om hem toch een keer een tik tussen zijn oren te geven. Enne, als je zo into 'respect voor je paard' bent, waarom ben je dan niet afgestapt? Ik bedoel, als hij zo aan het bokken en steigeren was vond hij het blijkbaar niet leuk?!

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:35

Amber_ schreef:
Kimmie_Paard schreef:
nou ik reed altijd op een pony die een uur lang niks anders deed als bokken en stijgeren. ik heb hem geen een keer een tik op zijn hoofd gegeven! ik deed mijn handen naar voren spoorden hem aan. als hij dan nog op twee benen bleef staan kreeg hij een tik tegen zijn hals. die pony was vast erger als jou paard, hij is waarschijnlijk omdat hij altijd stijgerde naar de slacht gebracht. maar dat weet ik neit zeker. alleen niemand heeft er ooit ook maar over naar durven denken om die pony op zo'n manier zijn streken afteleren! je hoord anderen met respect te behandelen behandel je dieren dan ook met respect!


Misschien als je hem dus wat harder had aangepakt, dat hij gewoon wist dat hij het niet mocht doen ! En was hij niet naar de slacht gebracht, omdat hij manieren had geleert. Wat is hier nu dan eigenlijk echte dierenmishandeling ?!


Precies!