wat moet ik doen? western of ander paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: wat moet ik doen? western of ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:39

Kris25 schreef:
Ik geloof dat ze met western haar dressuurzadel op heeft, omdat ze nog geen western zadel kan betalen.

Ik denk zelf ook dat het komt omdat jij mss wel meer ontspant omdat je weet dat zij ontspant en dat jullie elkaar daarin versterken. (volg je hem nog?)


ja ik volg hem nog. en ik denk ook dat het probleem daar ook door komt. ik zit bijna nooit echt gespannen op een paard maat met western zit ik toch anders dan met sressuur en springen. ik wil niet zeggen ontspannener maar wel anders... ik weet even niet hoe ik dat het beste kan uitleggen.

maar idd dat merkte ik zelf ook de laatste keer.

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: wat moet ik doen? western of ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:52

Sonja schreef:
Ik vraag me echt serieus af wat TS nu concreet als verschil tussen haar dressuurrijden en haar westernrijden kan benoemen. "meer ontspanning"? OK, maar HOE dan??? Dus toch teugels losgooien???


zachtere hulpen andere controle over het paard. als ik heel eerlijk ben vind ik dressuur meer naar de richting van drang gaan voor een paard en western meer doen uit vrije wil. en idd meer ontspanning...

Anoniem

Re: wat moet ik doen? western of ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:26

Dan weet je waar de fout bij jou zit Lachen

En dressuur is echt geen dwang, want dan doe je dresuur niet goed Lachen

Anoniem

Re: wat moet ik doen? western of ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:49

Yep. Zelfde antwoord maar nu van een westernruiter.

Mandybrandt
Berichten: 317
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Barneveld

Re: wat moet ik doen? western of ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:55

sorry hoor maar ik zie dat je je paard zelf heb ingereden, en op je foto's in je profiel zie ik foto's met slof/elastiek kan niet goed zien wat het is...

maar ja als voor jou betekend dresuur met slof/elastiek en western zonder kan ik goed begrijpen dat je paard dat leuker vind!

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: wat moet ik doen? western of ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 22:01

Mandybrandt schreef:
sorry hoor maar ik zie dat je je paard zelf heb ingereden, en op je foto's in je profiel zie ik foto's met slof/elastiek kan niet goed zien wat het is...

maar ja als voor jou betekend dresuur met slof/elastiek en western zonder kan ik goed begrijpen dat je paard dat leuker vind!


dat heb ik 1 keer gedaan omdat ze toen bij het sturen haar hoofd zo hoog deed dat ik haar de bochten niet door kreeg. na die 1e keer ging het al beter en heb ik de slof nooit meer gebruikt.

trouwens wat is er mis met zelf inrijden? Bloos ik rij vaker paarden in. ik heb al best veel paarden beleerd. en dat is allemaal goed gegaan. er zijn best paarden bij die het ver kunnen schoppen in de wedstrijden. en dan toch wel met name dressuur.

Mandybrandt
Berichten: 317
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Barneveld

Re: wat moet ik doen? western of ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:46

er is niks met paarden zelf inrijden, wel met paarden zelf inrijdne met slof. waarvan ik dacht dat het het geval was.

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: wat moet ik doen? western of ander paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 17:57

het echt inrijden met slof doe ik niet hoor. het liefst alleen zadel en hoofdstel meer niet. die 1e keer was echt omdat ik het niet meer trekte. ze kreeg in de gaten dat als ze het bit vastpakte of haar hoofd heel hoog deed dat ik dan niet veel meer in te brengen had. en dat wou ik dus zo snel mogelijk er weer uit hebben voordat het een gewoonte werd.

ik hoop dat je het snapt.

p.s. het gaat best redelijk met het rijden van de dressuur. het is nog lang niet opgelost maar er komt wat vooruitgang in. ze speelt nu wat meer met haar oren inplaats van strak in de nek houden.
wat ik heb gedaan: meer rust er in brengen door veel te stappen en overgangen te rijden.( deed ik anders ook wel maar veel minder exstreem) en de teugels een stukje langer.

ze vind het nogsteeds niet leuk maar er komt naar een aantal dagen al wel een beetje verandering in.

bedankt voor de tips!