niet schuimen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniicka_x
Berichten: 223
Geregistreerd: 01-08-06

Re: niet schuimen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:52

odetteke schreef:
knolliepower schreef:
En een paard dat aan de teugel gereden word, word de ademhalingsweg dicht geknepen waardoor ze niet meer kunnen slikken.


Als echt de luchtwegen dicht geknepen zouden worden zou je maar een paar minuten kunnen rijden voordat je paard ter aarde stort Knipoog



tjah als het waar zou zijn dat de ademhalingswegen dicht geknepen zouden worden zou er geen paard meer in de dressuursport lopen dus dat is echt onzin.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: niet schuimen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:53

R_ChiChi schreef:


Maar is je paard op dat moment ook in beweging? Dit geld namelijk alleen voor een paard in beweging. Wanneer een paard galopeert is de ademhalingsweg wijd geopend en de weg naar de slokdarm stevig gesloten, dit omdat eten en galloperen tegelijk volslagen onmogelijk is in de natuur. Zo snel een paard even stilstaat zal de slokdarm zich openen en kan hij gewoon slikken.

@Qimm: een sukkelent paard heeft niet altijd zijn hoofd in de lucht, maar een paard dat echt vaart maakt en zijn zuurstof hard nodig heeft, heeft altijd zijn hoofd in de lucht.


Ze mag van mij tijdens het uitstappen en hap gras of hooi nemen en al lopend knauwt ze dat weg. Dat ze niet helemaal normaal was wist ik al Haha! Knipoog Nee grapje, maar ik laat haar natuurlijk niet hard werken met haar mond vol, dit is alleen in vrije stap.

Dat schuimen doet ze al als ik haar het hoofdstel laat zien, ik denk niet dat dat ermee te maken heeft dat ze dan niet kunnen slikken. Er is trouwens een verschil tussen kwijlen en schuimen. Die van mij schuimt echt.