Eraf gebokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:43

Ik verzorg sinds deze week een ruin van 3,5, hij is al ingereden en ik mag hem beschouwen als van me eigen, ik doe hem elke dag. alleen het probleem is, hij heeft een te groot zadel en daar heeft ie geen last van behalve met galop. Ik ging in galop en hij gooide zijn hoofd naar voren en zijn kont omhoog. Resultaat: ik lag daarvoor hem op mijn rug. Bloos Ligt dit denk jullie alleen aan het zadel of ook aan dat hij niet goed kan galoperen? Alles gaat verder prima hij is soms alleen erg lui! Ik durf nu eigenlijk ook niet meer in galop, want heb geen zin weer daar te belanden.. ik vind het niet erg als hij alleen bokt ofzo, maar hij gooit zijn hoofd echt helemaal omlaag dat je over zijn nek heen vliegt! Weet iemand wat ik kan doen? Ik krijg wel een nieuw haflingerzadel dus dat is wel opgelost, maar ik denk niet dat als hij een nieuw zadel heeft hij gelijk ophoud met die streek die hij geeft. Clown

* Hopelijk staat het hier goed want ik rijd buiten, en dit ging over buitenrijden.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:45

je rijdt een erg jong paard en vindt het raar dat hij "streken" heeft? en buitenom dat is het natuurlijk niet goed om met een slecht passend zadel te rijden.

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:45

Nee daarom koop ik ook een nieuwe hé, en ik zeg niet dat het raar is ik vraag alleen hoe ik eraf kan komen..

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:46

Vraagje aan jou:
Kan jij goed lopen op schoenen die óf 2 maten te klein óf 2 maten te groot zijn? Óf een broek die 2 maten te groot is, wil jij dat dragen?????!!?!!?!?!?!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:48

niemand kan je toch garanderen dat een paard, zeker ene jong paard, geen bok meer zal geven? ik denk niet een "streek" is die je een paard kan afleren. imo is dit jong en onervaren. is hij ook ingereden met dat slecht passend zadel? want dan kan hij natuurlijk sowieso een aversie hebben ontwikkeld tegen een zadel op z'n rug of pijnlijke plekken hebben opgelopen.

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:48

Naja als ik alleen maar zulke reacties krijg, laat dan maar.. ik vraag het wel aan een pro iemand.

En hij heeft een extra bontje eronder zodat het zadel beter past alleen in galop werkt het dus blijkbaar niet zo goed..

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:48

Saskiaah schreef:
Nee daarom koop ik ook een nieuwe hé, en ik zeg niet dat het raar is ik vraag alleen hoe ik eraf kan komen..


door een nieuw goed passend zadel te nemen, en hem te vertrouwen.
rustig blijven en misschien is zijn rug nog niet sterk genoeg?

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:49

vincenza schreef:
Saskiaah schreef:
Nee daarom koop ik ook een nieuwe hé, en ik zeg niet dat het raar is ik vraag alleen hoe ik eraf kan komen..


door een nieuw goed passend zadel te nemen, en hem te vertrouwen.
rustig blijven en misschien is zijn rug nog niet sterk genoeg?

Ik neem ook een nieuw zadel. Lachen Maar ik vind het vervelend als ik gelijk reacties krijg van: 2 maten te groot (schoenen en te klein) blabla.. niet over jou hoor maar waarom denk je dati k een nieuw zadel neem?

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:51

Saskiaah schreef:
Naja als ik alleen maar zulke reacties krijg, laat dan maar.. ik vraag het wel aan een pro iemand.

En hij heeft een extra bontje eronder zodat het zadel beter past alleen in galop werkt het dus blijkbaar niet zo goed..



Hoi, sorry, je krijt zulke reacties omdat het niet goed in te schatten is vanop een afstandje, en dat is dan ook sneu voor je. Ik wilde je geen verdriet doen ofzo. Maar een jong paardje zijn rug is nog niet zo sterk, dus dat maak je sterk door grondwerk te doen en cavaletti's te laten lopen. Onbelast werk en los longeren.

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:52

hopelijk was dit positiever Knipoog

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:53

je moet dit niet als een aanval zien. je zegt dat je een probleem hebt en een wezenlijk, zoniet het, deel van het probleem is terug te voeren op je zadel. zeker bij een jong paard moet je voorzichtig en goed te werk gaan. succes bij het vinden van een pro-iemand die zegt dat een slecht zadel hier niet aan heeft bijgedragen. als je hier reacties krijgt die je niet leuk vindt, komt dat doordat mensen vanuit het paard denken en niet degeen willen plezieren die een probleem heeft.
Laatst bijgewerkt door chevax op 14-09-06 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:53

Ja dat snap ik dat je me geen verdriet wilt doen hoor, maar sommige reacties komen hier nogal bot over. Lachen En hij vind het gewoon erg fijn om buiten te rijden, en er hebben voor mij 2 meisjes van 12 mee gereden, en die hebben hem denk ik ook niet al te veel plezier gedaan. Maaar hij vind buitenritten wel heel leuk, is ie altijd enthousiast mee.. maar kan ik sowieso niet beter wachten met galoperen? Een paar maandjes? Het is toch ook zwaarder dan draf?

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:54

het schijnt dat als je zorgt dat hij zijn hoofd omhoog heeft hij neit kan bokken ... Geen idee of dat werkt hoor! Bij de galop kan je dan beter wat naar achter zitten, de meeste mensen gaan juist naar voren omdat ze sneller gaan dan, en als je dan ver naar voren zit lig je er idd snel af Haha!

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:56

Ja ik dacht ook, ik houd dat hoofd makkelijk omhoog, niet dus! Hij deed het zo snel dat ik zo op zijn nek lag, gelukkig staat hij wel gelijk stil als ik eraf lig.. maar ik weet ook even niet zo snel hoe ik dat hoofd goed omhoog kan houden als hij hem zo onverwachts naar beneden gooit!

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:06

laat hem eens los in de bak galopperen en kijk dan eens wat hij doet en hoe hij galoppeert en of jij daar wat van kan leren

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:06

houdt hij zijn hoofd omhoog wanneer hij galoppeert? of houdt hij het hoofd juist láág??

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 17:07

Er is geen bak Boos! alleen de hei..

het enige wat ik echt bij hem merk is dat er een goede band ontstaat. Ik heb altijd gehad dat als ik van een paard afval dat ike r niet meer opdurfde enzo.. maar bij hem ging ik er zo weer op.. dus dat is wel positief vind ik zelf! Alleen ik durf gewoon even niet in galop, en ik ga pas rijden als ik het nieuwe zadel heb. Lachen

Uhm eerst houd hij zijn hoofd 'normaal' en hij galopeerd ook normaal maar dan gaat hij telkens harder en knalt ie zijn hoofd omlaag.

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:28

okee, superpaard dus, voorwaarts neerwaarts, klopt, dus met zijn hoofd laag betekent dat hij zijn rug gebruikt, ga jij dan zijn hofd omhoog houden, kan hij niet voorwaarts en niet naar beneden. hij kan dus niet weg aan de voorkant, dat probeert hij jou te vertellen.
superhorsie

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 17:30

Huh wat bedoel je precies, of kom ik nu heel dom over Verward?

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:31

Jij vind het raar dat je zulke reacties krijgt? Waarom ga je in godsnaam galopperen als je zadel niet goed ligt Scheve mond omg.. sorry hoor, maar ik kan er niets anders over zeggen.. Wacht dan gewoon totdat je je nieuwe zadel hebt!!

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 17:33

Omdat ik het ook pas meer merkte bij galop..

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:35

haha, ik geef ook LES in grondwerken, heb zelf een jaarling en ja ook hij gaat laag wanneer hij galoppeert.
ze moeten toch voorwaarts? snelheid maken?
hoe doe jij dat op je fiets? je buigt voorover en gaat vaart maken. en aarom? om je rug te kunnen gebruiken. nou, dat doet je paardje ook. en jij geeft hem wanneer eje op hem zit de ruimte om voorwaarts te gaan: dus schouders naar achteren en voorwaarts denken.
kan je ook zonder zadel btw.

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:36

Sfiejj schreef:
Jij vind het raar dat je zulke reacties krijgt? Waarom ga je in godsnaam galopperen als je zadel niet goed ligt Scheve mond omg.. sorry hoor, maar ik kan er niets anders over zeggen.. Wacht dan gewoon totdat je je nieuwe zadel hebt!!


dit WEET ze al.

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 17:39

vincenza schreef:
haha, ik geef ook LES in grondwerken, heb zelf een jaarling en ja ook hij gaat laag wanneer hij galoppeert.
ze moeten toch voorwaarts? snelheid maken?
hoe doe jij dat op je fiets? je buigt voorover en gaat vaart maken. en aarom? om je rug te kunnen gebruiken. nou, dat doet je paardje ook. en jij geeft hem wanneer eje op hem zit de ruimte om voorwaarts te gaan: dus schouders naar achteren en voorwaarts denken.
kan je ook zonder zadel btw.

Ooh je hebt wel gelijk hierin, als je sneller wilt ga je inderdaad naar voren! Maar hij bokt er dus bij en dan lig je snel beneden! Bloos En ik krijg morgenavond me nieuwe zadel! Mijn oppasadres brengt me erheen omdat ik geen eigen vervoer heb, echt lief van ze! Haha!

bergkraai

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Eraf gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:39

ik zou proberen een les te gaan nemen.. en eerst lekker in een bak gaan rijden in de buurt ofzo..