Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 236 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 246  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag het de FNRS jury....

 
Profiel   

Ik heb een beige wedstrijdjas en een witte rijbroek en handschoenen.
Nu heb ik dit witte shirt eronder.
Ik heb wel een Plaats in Maar nog geen speld. Moet dit bij f3 ?[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 21:59 



 
Profiel   

Prachtig toch!
Als je er netjes verzorgd uitziet (speld niet nodig) dan krijg je een 7.
Heb je losse haren, vieze laarzen of zoiets dan kan er een punt af gaan.
Denk er wel om dat als je handschoenen aan doet, deze wit of beige moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 22:22 



 
Profiel   

Tilmar schreef
Prachtig toch!
Als je er netjes verzorgd uitziet (speld niet nodig) dan krijg je een 7.
Heb je losse haren, vieze laarzen of zoiets dan kan er een punt af gaan.
Denk er wel om dat als je handschoenen aan doet, deze wit of beige moeten zijn.


Oké ik heb zo haarnetje/klipje
En de handschoenen zijn idd wit.
Ik ga alles even poetsen dag van te voren haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 22:31 



 
Profiel   

Hoi ! :)

Ik ga aankomende zondag een F13 proef rijden met een manegepaard waar ik nog niet heel vaak op gereden heb :) Nu is hij vrij sterk en voorwaarts en dit maakt het rijden van een overgang terug in tempo (precies op de letter helemaal) soms vrij pittig :j
Nu vraag ik me af hoe jullie dit als jurylid beoordelen? Liever iets te laat maar wel een mooie overgang, of een abrupte overgang om maar precies op de letter uit te komen?

Alvast bedankt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 17:40 



 
Profiel   

Nou, het liefst dus een mooie overgang op de letter.

Het is hier al vele malen gezegd, de beoordeling hangt van zoveel dingen af. Met name hoe jij je hulpen geeft en doseert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 17:47 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
eventueel schreef
Ze ziet er prachtig uit en zit keurig recht met haar tenen mooi naar voren! Gewoon volgende keer weer proberen en de moed niet opgeven, ik vind dit wat zeggen over de jury. Je dochter is nog wat klein, maar paardrijden is niet alleen maar sport, het is ook karaktervormend. De volgende keer haalt ze vast een mooi resultaat en dan heeft ze geleerd dat doorzetten loont. Ofzo. Stomme jury :n .

(Het kind van een vriendin van mij een keer in de L1 geen winstpunten. Bijna geen commentaar op het protocol, maar onderaan stond: mooie laarzen. M.a.w. waardeloos gereden, maar je laarzen zijn mooi hoor. Stomme opmerking :O )


Haar boodschap gisteren was, dat ze net zo lang door blijft
gaan totdat ze een beker wint :+ :D


En..... Vandaag had ze er weer 1 te pakken! F2 behaald, 237 punten en een 1e prijs. Deze Mama is zó trots :o <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 21:56 



 
Profiel   

237! _O_ Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 23:20 



 
Profiel   

Prrrr schreef
237! _O_ Gefeliciteerd!


Monsterscore he {:}
Zelf heeft ze totaal geen besef :+

Toen we op stal aankwamen vertelde ze mij, dat ze
vandaag voor een oranje rozet ging, en dat is gelukt *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 09:19 



 
Profiel   

Vraagje!

Ik moet in de F9 4 seconden stilstaan bij E of B. Ik stond net 1/2 seconden stil en toen zette mijn pony een stapje naar voren. Moet ik dan opnieuw 4 seconden stilstaan, of gewoon doortellen en na de 4 seconden (waar hij dus wel een stap gezet heeft) door rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 18:48 



 
Profiel   

Ik zie graag dat je dan opnieuw gaat tellen. :j Dan laat je zien dat je er echt de tijd voor neemt. (en je kan zelf even uitrusten :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 19:06 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik zie graag dat je dan opnieuw gaat tellen. :j Dan laat je zien dat je er echt de tijd voor neemt. (en je kan zelf even uitrusten :P )

Oke! Op mijn protocol stond een 7, maar wel een streep onder de vier en ook bij de opmerkingen een 4 met een streepje eronder.

Helaas was het echt bloedheet, dus dan rij je liever gewoon door dan dat je die 4 seconden stilstaat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 19:12 



 
Profiel   

Ja dat snap ik wel op zich wel.

Maar bij mij is 4 tellen ook echt 4 tellen. Doe je de gehele oefening netjes dan krijg je een 8, sta je korter stil gaat je cijfer ook omlaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 19:19 



 
Profiel   

Mag je in een f4 proef met sporen rijden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 20:10 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Mag je in een f4 proef met sporen rijden ?



Mits correct gebruikt is het niet verboden maar ik vraag me af of je dat moet willen.

Waar heb je ze voor nodig bij de oefeningen in de F4?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 20:24 



 
Profiel   

Als de manege houder dat goed vind.... Je kunt je afvragen of je op F4 niveau in staat bent om sporen op de juiste manier te gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 20:25 



 
Profiel   

Ik ga op een paard rijden die zeer moeilijk vooruit te rijden is.
Mijn instructeur vroeg of ik het in de volgende les eens met sporen wou proberen.
Vooral een volte in galop wil ze eruit vallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 20:30 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Ik ga op een paard rijden die zeer moeilijk vooruit te rijden is.
Mijn instructeur vroeg of ik het in de volgende les eens met sporen wou proberen.
Vooral een volte in galop wil ze eruit vallen


Sporen zijn niet bedoeld om je paard voorwaarts te rijden :X

Ze zijn voor het verfijnen van je hulpen...

Probeer het paard eens voorwaartser te krijgen door het rijden van veel tempo wisselingen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 21:13 



 
Profiel   

Tempo wisselingen behandelen we al.
Woensdag gaan we het proberen met sporen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-19 21:22 



 
Profiel   

Bij verkeerd gebruik van de spoor zou je bij mij er wel een opmerking over krijgen op je protocol en is dit terug te zien in ‘juistheid van de beenhulpen’ maar uiteindelijk is het aan de manegehouder/instructie of je ermee mag rijden ja/nee. Ik denk dat het belangrijk is dat je paard al op kuitdruk voorwaarts gaat en dat je zelf een stil been hebt zodat je de spoor alleen gebruikt als het nodig is voor net dat beetje extra verfijning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 22:13 



 
Profiel   

Vandaag met sporen om gereden
Ik hoefde maar een beetje druk te leggen en ze reageerde al een stuk beter.
Vandaag en volgende week rijd ik 2x op haar een keer tijdens de privé les en andere tijdens de groepsles.
Volgende week heb ik het proefje.
Natuurlijk blijf ik werken om haar zonder voorwaarts te rijden Maar voor nu is het een goede oplossing

Doordat ik regelmatig zitlessen heb gehad de laatste tijd heb ik een goede zelfstandige zit met stille beenligging anders had ik niet met de instructrice besloten voor sporen ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 23:19 



 
Profiel   

Hoihoi, ik heb een vraag rondom het zomertenue, want er is besloten dat we daarin de zitcompetitie regiofinale van aankomende zondag mogen rijden {:}
Mag zo'n wedstrijdshirt ook ipv een blouse? Ik heb namelijk een bruin shirt met een witte kraag, en steentjes over de knopen heen. (Het bruine past oa bij mijn laarzen)
Het is een erg net shirt wel, maar ik weet niet wat een jury er van zou vinden? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 14:21 



 
Profiel   

Windstriker schreef
Hoihoi, ik heb een vraag rondom het zomertenue, want er is besloten dat we daarin de zitcompetitie regiofinale van aankomende zondag mogen rijden {:}
Mag zo'n wedstrijdshirt ook ipv een blouse? Ik heb namelijk een bruin shirt met een witte kraag, en steentjes over de knopen heen. (Het bruine past oa bij mijn laarzen)
Het is een erg net shirt wel, maar ik weet niet wat een jury er van zou vinden? :o


Dit kun je op de dag zelf vragen maar reglementair is volgens mij blouse met lange mouwen...

Neem in ieder geval je jasje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 14:45 



 
Profiel   

ynskek schreef
Windstriker schreef
Hoihoi, ik heb een vraag rondom het zomertenue, want er is besloten dat we daarin de zitcompetitie regiofinale van aankomende zondag mogen rijden {:}
Mag zo'n wedstrijdshirt ook ipv een blouse? Ik heb namelijk een bruin shirt met een witte kraag, en steentjes over de knopen heen. (Het bruine past oa bij mijn laarzen)
Het is een erg net shirt wel, maar ik weet niet wat een jury er van zou vinden? :o


Dit kun je op de dag zelf vragen maar reglementair is volgens mij blouse met lange mouwen...

Neem in ieder geval je jasje.

Lijkt me een goed idee. Ik rijd nog vroeg, maar een vriendin met ook zo'n shirt rijdt wat later op de dag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 14:52 



 
Profiel   

Waar gaat die toets over die bij de even nummers bij de f worden gehouden.
Volgende week zondag f4 maar kan mij niet echt een voorstelling van maken.
Heb 1x f3 gereden en daar zat niet een bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 14:59 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Waar gaat die toets over die bij de even nummers bij de f worden gehouden.
Volgende week zondag f4 maar kan mij niet echt een voorstelling van maken.
Heb 1x f3 gereden en daar zat niet een bij

Je hebt een boek waar de theorie in staat!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 15:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 236 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 246  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen