Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Goede manege omgeving Rhenen gezocht

 
Profiel   

Hoi!

Over iets meer dan een maand verhuis ik vanuit Zeeuws-Vlaanderen naar Rhenen. Omdat het paard dat ik hier rijd niet mee gaat, en we over een paar jaar een huis willen kopen en ik daarom voorlopig geen eigen paard wil kopen, ben ik op zoek naar een goede manege waar ik dressuurlessen kan volgen, fijn kan buitenrijden en waar het eventueel mogelijk is meerdere keren per week te lessen of een paard te leasen (ik heb Z niveau gereden, dus basis manegelessen vallen af :o ).

Belangrijkste vind ik dat de paarden het goed hebben. Dat ze dagelijks buiten komen, goed passend harnachement hebben, er blij uit zien en zich niet kapot hoeven lopen/werken. Faciliteiten zijn voor mij van ondergeschikt belang. Qua afstand het liefst in een straal van 20-25 km om Rhenen.

Uiteraard heb ik al wat maneges gevonden, maar ik ben heel benieuwd naar ervaringen of maneges/stallen waar ik zelf nog niet op gestuit ben.

Heeft iemand een tip/tips? Ik ben heel benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:55 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk wegblijven van Blauwendraad :o Die had je waarschijnlijk al gevonden. Misschien meer richting Bennekom en Ede? Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Geen manege maar wel een fijne plek om te lessen: Passie voor Dressuur in Echteld.

Alvast welkom in de omgeving trouwens! Ik woon er zelf niet maar mijn paard staat in Rhenen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:07 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Ik zou persoonlijk wegblijven van Blauwendraad :o Die had je waarschijnlijk al gevonden. Misschien meer richting Bennekom en Ede? Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Geen manege maar wel een fijne plek om te lessen: Passie voor Dressuur in Echteld.

Alvast welkom in de omgeving trouwens! Ik woon er zelf niet maar mijn paard staat in Rhenen :+

Blauwendraad had ik inderdaad gevonden en nogal wisselende berichten over gelezen, ja.

Bennekom/Ede is inderdaad prima. Passie voor Dressuur ga ik opzoeken, dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:11 



 
Profiel   

Ik deel de mening mbt wegblijven bij Blauwendraad en de Foliohoeve in Bennekom raad ik je ook af.

Stal Eikelboom in Wageningen heb ik wel positieve verhalen over gehoord, maar ben ik zelf nooit geweest. Toen ik nog in die regio woonde heb ik via een boktadvertentie een bijrijdpaard gevonden en toen ben ik steeds viavia bij nieuwe bijrijdpaarden uitgekomen. Misschien helpt dat je verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:14 



 
Profiel   

Ook Dragonder zou ik je niet aanraden. Onze dochter lest bij manege Ravenswaaij. Daar hebben ze zover ik ik kan schatten fijne paarden. Vaker lessen is mogelijk, is maar net wat je afspreekt. In de zomer gaan ze ook wel op buitenrit. Alleen geen bos oid in de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:18 



 
Profiel   

Oh en dankzij de zoekfunctie op bokt weer aan herinnert- Quadenoord in Renkum heb ik ook hele goede dingen over gehoord. Zelf maar een keer geweest en die herinnering was erg positief

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:35 



 
Profiel   

Wil je echt lessen? Of is eventueel een bijrijdpaard ook een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:57 



 
Profiel   

vroeger gaf de eigenaresse van stal miltenburg ook les op haar eigen paard. Dat is echter wel al heel lang geleden maar misschien dat ze dat nog steeds doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:06 



 
Profiel   

Meile schreef
Ik deel de mening mbt wegblijven bij Blauwendraad en de Foliohoeve in Bennekom raad ik je ook af.

Stal Eikelboom in Wageningen heb ik wel positieve verhalen over gehoord, maar ben ik zelf nooit geweest. Toen ik nog in die regio woonde heb ik via een boktadvertentie een bijrijdpaard gevonden en toen ben ik steeds viavia bij nieuwe bijrijdpaarden uitgekomen. Misschien helpt dat je verder?

Goed te lezen. Dan sla ik die maneges over.

Eikelboom ga ik op mijn lijstje zetten (Blauwendraad en Folio zijn doorgestreept).

En zeker helpt het me verder. Een bijrijdpaard/verzorgpaard is ook zeker een optie. Mits het me geen geld kost en ik ermee mag lessen (op eigen kosten).


SusanH schreef
Ook Dragonder zou ik je niet aanraden. Onze dochter lest bij manege Ravenswaaij. Daar hebben ze zover ik ik kan schatten fijne paarden. Vaker lessen is mogelijk, is maar net wat je afspreekt. In de zomer gaan ze ook wel op buitenrit. Alleen geen bos oid in de omgeving.

Dragonder ook niet, okay. Ravenswaaij had ik ook gevonden. Ga ik die wel eens bezoeken, bedankt.


Meile schreef
Oh en dankzij de zoekfunctie op bokt weer aan herinnert- Quadenoord in Renkum heb ik ook hele goede dingen over gehoord. Zelf maar een keer geweest en die herinnering was erg positief

Quadenoord staat ook op de lijst. Dank je.


Drico schreef
Wil je echt lessen? Of is eventueel een bijrijdpaard ook een optie?

Bijrijdpaard/verzorgpaard is ook zeker een optie. Mits het me niks kost (ik wil ook rustig stallen/weides mesten, voeren, harnachement e.d. onderhouden, dat ben ik van mijn huidige verzorgpaard en vroegere eigen paarden ook altijd gedaan) en ik er op eigen kosten mee mag lessen :).


pjer schreef
vroeger gaf de eigenaresse van stal miltenburg ook les op haar eigen paard. Dat is echter wel al heel lang geleden maar misschien dat ze dat nog steeds doet?

Ik ga eens zoeken, dank je wel +:)+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:29 



 
Profiel   

Stal van Miltenburg heeft geen eigenaresse, maar een eigenaar. Die geeft geen les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:48 



 
Profiel   

SusanH schreef
Stal van Miltenburg heeft geen eigenaresse, maar een eigenaar. Die geeft geen les.

Maar er kan wel les gevolgd worden, of is het een pensionstal met privépaarden? Want in dat laatste geval hoef ik m niet op de lijst te zetten :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:50 



 
Profiel   

Is een pensionstal. Dus kan van je lijstje af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:51 



 
Profiel   

Ah een pensionstal zie ik. Ik was even in de war omdat ze buitenritten aanbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:53 



 
Profiel   

O dat is bijzonder. Je kan wel gelijk vanuit stal naar buiten. Maar het is echt een pensionstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:03 



 
Profiel   

Er staan wel mensen bij ons die lesgeven, maar niet op hun eigen paard voor zover ik weet! Dochter van de eigenaar traint haar eigen paarden en heeft zo nu en dan een project voor de verkoop.

Website is al verouderd :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:06 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Er staan wel mensen bij ons die lesgeven, maar niet op hun eigen paard voor zover ik weet! Dochter van de eigenaar traint haar eigen paarden en heeft zo nu en dan een project voor de verkoop.

Website is al verouderd :P

Ah dat zou t misschien verklaren :P.

Nou ja, dat is dan iig geen optie. Een eigen paard heb ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:09 



 
Profiel   

Mocht je een bijrijdpaard zoeken, dan kan je altijd eens bij ons langs komen en jezelf op het whiteboard aanbieden :)) Wie weet is er toevallig iemand die nog een bijrijder zoekt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:11 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Mocht je een bijrijdpaard zoeken, dan kan je altijd eens bij ons langs komen en jezelf op het whiteboard aanbieden :)) Wie weet is er toevallig iemand die nog een bijrijder zoekt!

Dat is wel een goede tip! Een bijrijdpaard waar ik ook mee mag lessen zou ook perfect zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:13 



 
Profiel   

Ik denk dat ik de juiste plek gevonden heb :D. Zodra ik verhuisd ben ga ik eens langs bij Passie voor Dressuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 17:56 



 
Profiel   

Wat leuk dat je in rhenen gaat wonen. Ik rijd er wel eens in het bos met de paarden (of wandel met mn hond) Wel een hele verandering van omgeving denk ik he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 12:52 



 
Profiel   

Manege de Fruithof in Heteren heeft ook leasepaarden en goed niveau instructie is mogelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 12:55 



 
Profiel   

WesternWay schreef
Wat leuk dat je in rhenen gaat wonen. Ik rijd er wel eens in het bos met de paarden (of wandel met mn hond) Wel een hele verandering van omgeving denk ik he?

Jazeker, maar wat een mooie omgeving. Heel mooi.


koos2015 schreef
Manege de Fruithof in Heteren heeft ook leasepaarden en goed niveau instructie is mogelijk

In principe heb ik de ideale plek gevonden, maar mocht dat niks worden neem ik daar een kijkje :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-20 13:06 



 
Profiel   

Ik ben zelf ook op zoek naar een leasepaard in deze omgeving.

Heb nu contact gezocht met de Blauwen draad en Folio hoeve.
Echter lees ik hier niet echt positieve reacties. Zit het in de lessen of de sfeer die er hangt?
Hoor het graag, mag ook via PB!

Fruithof is iets te ver voor mij, Stal Eikelboom eigenlijk ook, maar gezien de positieve reactie hier, nog wel de moeite waard om daar te gaan kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 10:31 



 
Profiel   

als het je allemaal niet bevalt raadt ik je manege Groenewoude aan! eigenaresse weet goed waar ze mee bezig is, paarden zijn super leuk en super netjes!
is voor jou een eindje rijden maar bevalt me top!
ik heb op een andere manege gereden die echt niks aan is, benieuwd? pb!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen