Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 243 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag het de FNRS jury....

 
Profiel   

209 probeerde ik ook meestal te vermijden maar dan werd het 208 of 210...een F5 kan er op zich best mee omgaan dat ze niet altijd hun punt halen maar het ligt ook aan de rest van de proef, hoe die eruit zag, en hoe de ruiter de hulpen gaf. Maar soms is het gewoon 209...jammer dan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 08:34 



 
Profiel   

209 doe ik niet aan en ik zal daar dan nooit een 208 van maken (met alle respect voor de keuze van een ander overigens). Dan heeft de ruiter gewoon geluk. Het blijft vrijetijdsbesteding voor zowel ruiter als official.
Kregen we al official niet de opdracht mee de ruiter te motiveren de volgende keer weer mee te willen doen? Ruiter blij, ondernemer omzet en official hobby.

Tante, ik heb je overigens een pb gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:06 



 
Profiel   

209 blijft bij mij 209... je punt toch wat je ziet en als je op 209 uitkomt was het blijkbaar net niet goed genoeg voor een promotiepunt. Geen leuke punten om te geven, maar ik ga nooit achteraf nog punten veranderen op een protocol.

Een 0 heb ik nog nooit gegeven bij de F proeven. En dan ook nog een -2 er achteraan vind ik wel echt vrij heftig, al is het lastig om een mening te geven zonder het gezien te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 20:15 



 
Profiel   

Ik veranderde achteraf ook geen punten hoor, hield het tijdens de proef bij en als ik zag dat ik er op uit zou komen besliste ik of ik het zo liet of ergens een puntje hoger zou geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 20:19 



 
Profiel   

Dat het uitkomt op 209 op een ‘gewone’ manier daar zou ik niet zoveel problemen mee hebben, jammer en uiteraard een beetje zuur voor de ruiter, maar dat hoort er wel een beetje bij soms. Heeft mijn nichtje ook weleens meegemaakt, en dat was echt geen drama. Pony ging toen rennen en bleef steeds wegschieten, maar ze had wel heel motiverend commentaar erbij van de jury, oa dat ze het heel knap geprobeerd had en netjes had opgelost. Helemaal prima en voor het kind ook prima te begrijpen, was ze ook niet verdrietig om.
Maar nu was zelfs met de 0 ertussen er nog een promotiepunt geweest, maar met die -2 er nog eens overheen niet, en dat is voor zo’n kleintje echt wel hartstikke verdrietig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 21:24 



 
Profiel   

Natuurlijk punt ik wat ik zie. De discussie is denk ik vooral welk cijfer we daar aan hangen
Waar een collega van ons blijkbaar een 0 geeft, lees ik hier ook reacties van mensen die dat nooit zouden doen.
Als het totaal zo op het randje ligt, dan heeft de ruiter wat mij betreft een keer mazzel. En nogmaals, met alle respect voor hen die niet een puntje er bij zetten hoor!

Ik moest ineens weer denken aan die heftige discussies op bijscholingen waar er altijd rumoer ontstaat als de docent een 7 heeft gegeven voor een onderdeel en er altijd mensen de discussie aan willen gaan waarom het volgens hen een 6 ofzo zou moeten zijn.
En er zijn jury's die altijd een 6 voor rijbaan verlaten geven of altijd een 7 of 8 voor verzorging. Daar kunnen en mogen we gelukkig iets van vinden.

En gelukkig vinden 'we' hier met zijn allen die 0 met - 2 niet op zijn plaats. ❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 21:41 



 

Over dat 209. Ik had vandaag mijn proef, ging verschrikkelijk. Iemand zei tegen mij dat ik 209 had, maar moest nog mijn protocol ophalen. Echt, ik stortte nog meer in vanbinnen. :') 209 is echt enorm banketstaaf, dan had ik nog liever rond de 203/204 (dat had ik ook verwacht).

Was het opeens 219. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 23:39 



 
Profiel   

Vraagje! :D Mag je in FNRS proeven (Dit geval F16) starten met peesbeschermers (voor+achter)?
Ik ben nu wel al 2 keer gestart hiermee (zonder problemen), maar vroeg me nu ineens af of dat dus eigenlijk wel mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 07:43 



 
Profiel   

Als ze daar ook mee in de les lopen dan mag dat. Jury wil vaak van te voren wel weten of er paarden met bescherming lopen en waarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 07:44 



 
Profiel   

Hoi! Ik schop dit topic even een kilometer omhoog. Graag wil ik even mijn frustratie van vandaag kwijt, met eventueel jullie visie hierop.

Ik heb vanochtend geschreven bij een jurylid, die ik prive ook goed ken, F1 t/m F5. Ik denk dat zeker de helft hier geen winstpunt heeft gehaald, met uitschieters naar ver onder de 200. Ook bij de F1 en F2 hebben meerdere geen winstpunt gehaald. Tijdens het schrijven was ik het meerdere keren tot regelmatig absoluut niet eens met de gegeven punten, maar echt iets eraan doen kan je niet...

Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Wat is nou je beste reactie? Of uitzitten/afwachten en misschien bij de organisatie even aangeven?

Vooral voor de kinderen, die voor het eerst ooit of voor het eerst in 4 maanden weer een proefje mogen rijden, vond ik het zo sneu en demotiverend...

Edit: 209 in de F3 was bijvoorbeeld ook gegeven, terwijl dat absoluut geen slechte proef was. Ik had echt zoiets, geef random een 7 ergens onderin gewoon...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 16:10 



 
Profiel   

Maar als je dit jurylid privé ook kent dan had je het toch zeker bespreekbaar kunnen maken? “Joh, het valt me op dat je nogal laag punt. Hoe zit dat?” Zoiets… juist als ik iemand ken zou ik dat vragen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 16:24 



 
Profiel   

friendly schreef
Maar als je dit jurylid privé ook kent dan had je het toch zeker bespreekbaar kunnen maken? “Joh, het valt me op dat je nogal laag punt. Hoe zit dat?” Zoiets… juist als ik iemand ken zou ik dat vragen..


Ik heb ook zeker aangegeven dat ik het behoorlijk aan de strenge kant vond, maar zij jureert ook echt zo en vrij streng. Meer heb ik er dus niet van kunnen maken. Ik kreeg wel iets van 'Niet goed genoeg, is niet goed genoeg'.

We verschillen gewoon van mening denk voor deze lage proeven qua jurering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 16:27 



 
Profiel   

Ja je kan er sowieso zelf niets aan veranderen maar dan weet je in elk geval de beredenering. Vaak als maneges dit soort jury’s krijgen, komen ze maar 1x is mijn ervaring. Punten strooien is wat anders, maar het moet wel leuk blijven voor de kids.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 16:30 



 
Profiel   

Let wel, dit schrijf ik allemaal zonder te weten of het feitelijk klopt wat je schrijft. Ik ben er niet bij geweest, ik heb geen ruiter gezien en ben ook niet in de positie iets te vinden van de beoordeling van een collega. Soms is er een dag het het niveau over het algemeen gewoon laag js. De kunst is wel om eea te motiveren op het protocol.

In principe geef je in de F1 en F2 alleen geen pp als het gevaarlijk wordt of de ruiter echt niets kan. Anders naar de 210 punten en er onder het advies nog een keer te oefenen voordat de ruiter verder gaat.

De organisatie kan zoiets aangeven bij de KNHS. Wellicht dat die het gesprek aangaan, hoewel het niets verandert aan vandaag.

Misschien ook melden bij het lid van het dressuurforum in jouw regio. Voor de B en hoger kan er dan evt extra bijgeschoold worden. Daar zijn specifiek mensen voor opgeleid. Geen idee of dat ook voor F proeven geldt.

Als laatste kan de organisatie contact zoeken met de accountmanager van de FNRS. Die kan niet rechtstreeks iets veranderen, maar vormt wellicht weer een extra ingang naar de KNHS.


Ik begrijp wel je frustratie als schrijver. Tenslotte ga je er van uit dat ieder kind zijn best doet en ook dat de jury er niet zit om zwart te kijken.

Ik hoop dat je er wat mee kunt en anders blijft er weinig anders over voor deze organisatie dan deze jury even niet meer uit te nodigen.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 19:04 



 
Profiel   

Ilja000 schreef
Let wel, dit schrijf ik allemaal zonder te weten of het feitelijk klopt wat je schrijft. Ik ben er niet bij geweest, ik heb geen ruiter gezien en ben ook niet in de positie iets te vinden van de beoordeling van een collega. Soms is er een dag het het niveau over het algemeen gewoon laag js. De kunst is wel om eea te motiveren op het protocol.

In principe geef je in de F1 en F2 alleen geen pp als het gevaarlijk wordt of de ruiter echt niets kan. Anders naar de 210 punten en er onder het advies nog een keer te oefenen voordat de ruiter verder gaat.

De organisatie kan zoiets aangeven bij de KNHS. Wellicht dat die het gesprek aangaan, hoewel het niets verandert aan vandaag.

Misschien ook melden bij het lid van het dressuurforum in jouw regio. Voor de B en hoger kan er dan evt extra bijgeschoold worden. Daar zijn specifiek mensen voor opgeleid. Geen idee of dat ook voor F proeven geldt.

Als laatste kan de organisatie contact zoeken met de accountmanager van de FNRS. Die kan niet rechtstreeks iets veranderen, maar vormt wellicht weer een extra ingang naar de KNHS.


Ik begrijp wel je frustratie als schrijver. Tenslotte ga je er van uit dat ieder kind zijn best doet en ook dat de jury er niet zit om zwart te kijken.

Ik hoop dat je er wat mee kunt en anders blijft er weinig anders over voor deze organisatie dan deze jury even niet meer uit te nodigen.

Succes!



Thanks voor deze uitgebreide info! Wel goed om te weten, geen idee of ik er iets mee ga doen hoor. Het motiveren van de kinderen miste ik een beetje is denk ik wel mijn conclusie.

Ach, volgende keer beter. Hoogste tijd om misschien zelf maar die licentie te halen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 20:28 



 
Profiel   

Graag gedaan hoor. Daar zijn we hier tenslotte voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 16:22 



 
Profiel   

Mijn vraag; wanneer mogen je overstapt frns springvaardig en daarna mag je beginnen springwedstrijd bij knds zoals springcomptitie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:40 



 
Profiel   

Heb je 1 of 2 vragen?

Wellicht staat je antwoord hier tussen?

https://www.knhs.nl/paardrijden/paardri ... opleiding/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 14:55 



 
Profiel   

Volgens mij bepaalt niemand wanneer je 'over' mag van de FNRS naar KNHS. Het zijn gewoon verschillende clubs voor verschillende mensen. De FNRS is in principe voor manegeruiters en de KNHS voor ruiters met een eigen paard ter beschikking. Soms kan dat door elkaar lopen. Als je bijvoorbeeld een pony least bij een manege, dan kun je daar wellicht bij de FNRS en de KNHS mee starten.
Wil je bij de KNHS meedoen dan kun je jezelf gewoon inschrijven, paard regelen, en rijden. Niemand die je tegen houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 15:39 



 
Profiel   

Hoi! :)

Korte vraag; in de F16 is het niet meer toegestaan om een thiedeman teugel te gebruiken geloof ik toch? :7
En peesbeschermers mochten geloof ik wel? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 14:50 



 
Profiel   

xxIsaa schreef
Hoi! :)

Korte vraag; in de F16 is het niet meer toegestaan om een thiedeman teugel te gebruiken geloof ik toch? :7
En peesbeschermers mochten geloof ik wel? :)


Vanaf f12 geen hulpteugel behalve martingaal geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 14:58 



 
Profiel   

Ik zie dat er al even geen reactie is geweest maar komend weekend ga ik voor het eerst schrijven bij een Fnrs wedstrijd en later op de dag voor het eerst meedoen.
Ik vroeg mij af of het schrijven heel anders is als bij de knhs? Meer opmerkingen bijvoorbeeld? :)
En ik vroeg mij af hoe je je haar moet hebben, ik denk in een knot? Maar dat vind ik lastig maar ben wel aan het oefenen :o in een staart is niet gewenst denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 22:43 



 
Profiel   

roucha1 schreef
Ik zie dat er al even geen reactie is geweest maar komend weekend ga ik voor het eerst schrijven bij een Fnrs wedstrijd en later op de dag voor het eerst meedoen.
Ik vroeg mij af of het schrijven heel anders is als bij de knhs? Meer opmerkingen bijvoorbeeld? :)
En ik vroeg mij af hoe je je haar moet hebben, ik denk in een knot? Maar dat vind ik lastig maar ben wel aan het oefenen :o in een staart is niet gewenst denk ik?

Ik heb 1 keer geschreven bij knhs en meerdere keren fnrs, maar ik vind er geen verschil in zitten! Ligt een beetje aan de jury ook, de ene geeft meer commentaar dan de ander.

Je haar ‘moet’ in een haarnetje, dat kan je wel googlen! Verder moet je haar in ieder geval vast zitten, bij los haar kan je wel aftrek krijgen op verzorging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 22:34 



 
Profiel   

Hoi!
Lang geleden dat hier iets is gepost ;)

Ik start vanavond na lange tijd weer. Maar het is de F3. Nu heb ik vroeger hoger gereden, dus het is even schakelen.

Bij de proef heb je 'de teugel langer laten worden'. Even voor mijn beeld... Het maakt in de F3 zeker niet uit (om minimaal een 6 te hebben) hoe het paard loopt. Dus of het paard je hand volgt en de hals strekt, of juist als een giraf gaat lopen?
Zolang je zelf maar goed op het paard blijft zitten en de lijn rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 11:30 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Hoi!
Lang geleden dat hier iets is gepost ;)

Ik start vanavond na lange tijd weer. Maar het is de F3. Nu heb ik vroeger hoger gereden, dus het is even schakelen.

Bij de proef heb je 'de teugel langer laten worden'. Even voor mijn beeld... Het maakt in de F3 zeker niet uit (om minimaal een 6 te hebben) hoe het paard loopt. Dus of het paard je hand volgt en de hals strekt, of juist als een giraf gaat lopen?
Zolang je zelf maar goed op het paard blijft zitten en de lijn rijdt.


Ik moet zeggen dat ik bijna standaard een 6 geef hier. Je moet gewoon niets met je teugels doen om lager dan een 6 te krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 11:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 243 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen