Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe paardenhobby weer oppakken omg. Amsterdam?

 
Profiel   

Ik heb lang getwijfeld dit topic te openen, ben lang alleen meelezer geweest om mijn ‘paarden-info’ up to date te krijgen. Ook durf ik mijn berichten van jaren geleden zéker niet terug te lezen haha. Maar ik merk dat dit de laatste tijd voor mij meer een vraagstuk is geworden en waar kan ik dat beter bevragen dan op een forum met experts?

Ik ben 30 jaar en geboren en getogen in het voor mij dierbare Amsterdam. Op mijn 6e ging ik voor het eerst ponykamp, dit heb ik de jaren daarna tot mijn 17e gedaan. Ook ben ik op mijn 8e (meteen toen het mocht) begonnen op een manege omgeving Amsterdam, vanuit mijn familie heb ik dit overigens helemaal niet meegekregen (al werd het wel ondersteund te lessen op de manege!). Dit heb ik tot mijn 21e/22e met vol enthousiasme gedaan: ook als ik geen les had ging ik met mijn beste vriendin of andere paarden-vriendinnen naar de manege om mee te helpen met opzadelen, poetsen, vegen, paarden verzorgen of (laten we eerlijk zijn) rondhangen. Daarna werd mijn les, waar ik mij vertrouwd voelde, opgeheven en ‘life got in the way’: studie werd belangrijker, maar ook uitgaan, vrienden en een vast moment voor paardrijles ging verloren. Wel ben ik toen nog een aantal jaren sporadisch blijven lessen of het bos in geweest.

De laatste jaren ben ik niet meer geweest en ik merk dat ik het contact met de paarden steeds meer begin te missen. Toch zit iets me in de weg om terug te gaan naar mijn oude manege. Ik weet zeker dat iedereen daar altijd zijn best heeft gedaan voor de paarden en een groot hart voor de dieren heeft en ook heb ik er een geweldige tijd gehad, dit is dus zeker geen kritiek. Maar paarden houden in deze regio betekent voor de paarden weinig vrijheid buiten. Zeker voor manege dieren staat mij dit tegen: zij verdienen immers ontspannen en ‘paard-zijn’ naast het harde werken en dat is in mijn ogen niet mogelijk.

Op dit moment merk ik dat ik de paarden vreselijk mis, maar hoe krijg ik ze weer in mijn leven? Ik wil liever niet terug naar de manege. Werk 43 uur in de week, heb daarnaast niet heel veel tijd en ben al een tijd ‘uit de paarden’ en heb daarnaast manege-niveau betreft en omgang en rijden. Ook heb ik geen rijbewijs dus is het al lastiger wat verder te reizen (dit staat wel op de planning). Rijden is zeker geen vereiste, alleen weer regelmatig met paarden in contact zijn zou al fijn zijn. Ik denk liever in mogelijkheden, MAAR ‘Nee’ is ook een antwoord, als dat op dit moment niet kan dan hopelijk later wel. Was alleen benieuwd wat jullie daarover te zeggen hebben, of er mensen zijn die een dergelijke situatie bij de hand hebben gehad en suggesties hebben? Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 21:53 



 
Profiel   

[VP] Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?
Misschien is hier iemand die op zoek is naar jou?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 00:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen