Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 245 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag het de FNRS jury....

 
Profiel   

De overgang van F proeven en de basiswedstrijdsport zijn meer op elkaar aangesloten, zodat de leerlijn nog vloeiender loopt.
De opbouw van de moeilijkheid is dus ook meer op elkaar aangesloten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 10:57 



 
Profiel   

Ik ga een F13 proef rijden, maar er rijdt nog iemand anders voor mij op hetzelfde paard. Hoeveel proeven zouden er minimaal tussen moeten zitten? Of hoelang zou je moeten inrijden voor een F13 proef?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 11:51 



 
Profiel   

Muztang schreef
Ik ga een F13 proef rijden, maar er rijdt nog iemand anders voor mij op hetzelfde paard. Hoeveel proeven zouden er minimaal tussen moeten zitten? Of hoelang zou je moeten inrijden voor een F13 proef?


Mag je dat zelf weten dan? Meestal wordt dat door de manege bepaald. Hier is dat ongeveer 10-15 min. Bij paard overnemen zit er meestal 2 proeven tussen.

Hoe ging dat toen je de F12 reed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 15:41 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Muztang schreef
Ik ga een F13 proef rijden, maar er rijdt nog iemand anders voor mij op hetzelfde paard. Hoeveel proeven zouden er minimaal tussen moeten zitten? Of hoelang zou je moeten inrijden voor een F13 proef?


Mag je dat zelf weten dan? Meestal wordt dat door de manege bepaald. Hier is dat ongeveer 10-15 min. Bij paard overnemen zit er meestal 2 proeven tussen.

Hoe ging dat toen je de F12 reed?



Volgens mij zaten er altijd minimaal 3 proeven tussen. Nu nog maar 2 dus dat leek mij vrij kort om nog even in te rijden. Degene voor mij moet nog de bak uit en afstijgen en dan moet ik daarna nog opstijgen beugels op maat maken enz. dus het leek mij vrij kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 20:52 



 
Profiel   

Nog een vraag over de nieuwe F10.

12. E Afwenden
13. X Volte 10 meter links, doorzitten gevolgd door
14. X Volte 10 meter rechts.
15. B rechterhand doorzitten.

Alles vanaf punt 13 doorzitten of de eerste volte doorzitten, tweede volte lichtrijden en dan weer bij B doorzitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 21:47 



 
Profiel   

Ik zou t lezen als vanaf X doorzitten. Dus E-X nog lichtrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 22:23 



 
Profiel   

Alleen de volte 10 meter links doorzitten, de rest lichtrijden. En dan vanaf de B weer doorzitten.

Is bedoelt om te laten zien dat je hetzelfde kan blijven rijden of je nu doorzit of lichtrijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 07:39 



 
Profiel   

Voor het eerst in eeuwen weer proefje rijden.

In de nieuwe (2022) F12- A proef staat vanaf regel 18 het volgende:

18. F-X-H van hand veranderen, daarbij enkele passen middendraf. Daarna doorzitten
19. M-E van hand veranderen, daarbij
20. Op lijn A-C halthouden, 4 sec stilstaan
21. Voorwaarts in arbeidsdraf
22. E-F van hand veranderen
23. K-X-G wenden
24. Halthouden en groeten.

Welk stuk moet ik nu doorzitten? Vanaf waar tot waar? Al voor H, erbij of na H? En tot het halthouden bij 24. of al eerder weer lichtrijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-22 16:18 



 
Profiel   

Myranda schreef
Voor het eerst in eeuwen weer proefje rijden.

In de nieuwe (2022) F12- A proef staat vanaf regel 18 het volgende:

18. F-X-H van hand veranderen, daarbij enkele passen middendraf. Daarna doorzitten
19. M-E van hand veranderen, daarbij
20. Op lijn A-C halthouden, 4 sec stilstaan
21. Voorwaarts in arbeidsdraf
22. E-F van hand veranderen
23. K-X-G wenden
24. Halthouden en groeten.

Welk stuk moet ik nu doorzitten? Vanaf waar tot waar? Al voor H, erbij of na H? En tot het halthouden bij 24. of al eerder weer lichtrijden?

Zoals ik t lees staat er DAARNA doorzitten dus sowieso niet voor H maar erna. Maar tot waar vind ik eerder verwarrend. Ik denk tot aan t moment van halthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-22 17:17 



 
Profiel   

Na de middendraf gaan doorzitten tot het halthouden, daarna weer lichtrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 07:49 



 
Profiel   

Zoals ik hem lees ga je doorzitten na de middendraf. Dan blijf je doorzitten tot het halthouden. Daarna begin een nieuw draf stuk waarbij het doorzitten niet gevraagd wordt en ga je dus gewoon lichtrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 08:09 



 
Profiel   

Bedankt! Dan hou ik dat aan. Na het halthouden weer de basisregel van lichtrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 21:13 



 
Profiel   

Hoii!
Ik weet dat je voorheen vanaf de F12 niet meer met thiedeman mocht rijden..
Is dit nog steeds zo? Ik weet dat begin dit jaar met de nieuwe proeven ook wat regels waren gewijzigd, maar kan hierover niet snel iets vinden. Als ik via google zoek, kom ik bij de KNHS reglement uit en ik vind niks over de FNRS

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 20:23 



 
Profiel   

Juttertje88 schreef
Hoii!
Ik weet dat je voorheen vanaf de F12 niet meer met thiedeman mocht rijden..
Is dit nog steeds zo? Ik weet dat begin dit jaar met de nieuwe proeven ook wat regels waren gewijzigd, maar kan hierover niet snel iets vinden. Als ik via google zoek, kom ik bij de KNHS reglement uit en ik vind niks over de FNRS


Fnrs heeft een eigen reglement


https://www.knhs.nl/paardrijden/paardri ... ing-brons/

Maar vanaf de F12 is nog steeds enkel een martingaal als hulpteugel toegestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-22 20:29 



 
Profiel   

Persoonlijk heb ik als jury al moeite met een thiedeman vanaf de F9. Vaak staan ze te strak afgesteld waardoor je niet de constante verbinding kan zien. Als dat zo is heb je bij mij al een onvoldoende op dat onderdeel. Ik de F9 en hoger moet je toch echt al handig genoeg zijn om zonder hulpteugels (martingaal daargelaten) een proef door te kunnen sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 05:22 



 
Profiel   

Tatyana schreef
Persoonlijk heb ik als jury al moeite met een thiedeman vanaf de F9. Vaak staan ze te strak afgesteld waardoor je niet de constante verbinding kan zien. Als dat zo is heb je bij mij al een onvoldoende op dat onderdeel. Ik de F9 en hoger moet je toch echt al handig genoeg zijn om zonder hulpteugels (martingaal daargelaten) een proef door te kunnen sturen.


Ik ben het met je eens dat ruiters op F9 niveau al een nette constante verbinding zouden moeten kunnen tonen. Echter zijn ze ook afhankelijk van wat de manege wil aan hulpteugel. Afstelling van de hulpteugel kun je hen niet aanrekenen aangezien dit door de manege gedaan wordt.

Daarnaast moeten we als jury zijnde het reglement aanhouden en dat geeft aan dat de thiedeman pas vanaf de F12 niet meer mag en in de F9 tm 11 nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 07:02 



 
Profiel   

Bedankt voor de reactie :) manege heeft bij dit paard liever een thiedeman, maar ben blij te lezen dat ik zonder moet :') En ikzelf vind het paard zonder thiedeman veel fijner zelfs :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 11:18 



 
Profiel   

ynskek schreef
Tatyana schreef
Persoonlijk heb ik als jury al moeite met een thiedeman vanaf de F9. Vaak staan ze te strak afgesteld waardoor je niet de constante verbinding kan zien. Als dat zo is heb je bij mij al een onvoldoende op dat onderdeel. Ik de F9 en hoger moet je toch echt al handig genoeg zijn om zonder hulpteugels (martingaal daargelaten) een proef door te kunnen sturen.


Ik ben het met je eens dat ruiters op F9 niveau al een nette constante verbinding zouden moeten kunnen tonen. Echter zijn ze ook afhankelijk van wat de manege wil aan hulpteugel. Afstelling van de hulpteugel kun je hen niet aanrekenen aangezien dit door de manege gedaan wordt.

Daarnaast moeten we als jury zijnde het reglement aanhouden en dat geeft aan dat de thiedeman pas vanaf de F12 niet meer mag en in de F9 tm 11 nog wel.


Daarom bespreek ik dit dan ook met de betreffende manege en bij de meeste hoor ik dat ze het er mee eens zijn en wordt de hulpteugel losser gemaakt of eraf gehaald. Nog nooit problemen mee gehad of rare situaties. Als ik eerlijk moet kunnen beoordelen op constante verbinding, kan dat niet met een te strakke thiedeman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 13:15 



 
Profiel   

Tatyana schreef
Persoonlijk heb ik als jury al moeite met een thiedeman vanaf de F9. Vaak staan ze te strak afgesteld waardoor je niet de constante verbinding kan zien. Als dat zo is heb je bij mij al een onvoldoende op dat onderdeel. Ik de F9 en hoger moet je toch echt al handig genoeg zijn om zonder hulpteugels (martingaal daargelaten) een proef door te kunnen sturen.


Snap je strekking, regels zeggen idd anders.

Hier vandaag een andere proef gezien dan de jury :) Helaas, ook dat hoort erbij.

Leasepony van dochter is nog al vinnig, loopt over tempo en gaat dan vaak tegen de hand lopen en dat geeft een onrustig beeld.

Wat vinden jullie van de term tdh in een F8 proef? Ik schrok daar nogal van :o

Dochter zette haar beste proef ooit neer op deze pony, en reed echt behoorlijk wat onderdelen de krampen in, maar de rest wat echt keurig was werd afgestraft.

Op naar de volgende! En ja, deze mama had er meer moeite mee dan het kind :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:32 



 
Profiel   

F8 is voor mij geen beginnersniveau meer, maar dan moet er een leuk rondje gestuurd kunnen worden. Als de pony echt tdh komt krijg je die opmerking ook van mij ja, met eventuele uitleg bij de prijsuitreiking/aan het einde van de proef/boel tekst onderaan of achterop het protocol. Er is een reden dat ik altijd uitloop :S

Wel is FNRS echt gericht op de ruiter en hoe die dingen oplost, daar kijk ik ook naar. Deze maand heb ik ergens gejureerd waar denk ik zeker 5x 'tdh' op het protocol geschreven mocht worden, die pony kreeg gewoon geen ruimte om te lopen en achteraf hoorde ik ze zeggen 'Dat de pony zo heet was'. De opmerking geef de pony eens ruimte om te lopen heb ik even ingeslikt, want de prijsuitreiking waarbij de ruiter onderaan was geƫindigd was echt net geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:43 



 
Profiel   

Snap wat je zegt, echter loopt deze pony altijd zo, al gaat ze achterstevoren erop zitten.

Enige wanneer het minder wordt is als zij haar handen iets wijder zet en naar voren steekt, daar werd ze echt op bepaalde oefeningen zwaar op afgestraft! Ze ging voor de ontspanning, dat is op veel onderdelen gelukt.

Maar door handenstand een 5 als pony met z'n neus over de hoefslag loopt tijdens halsstrekken.....

Hoop dat ze snel een punt in de B haalt dan kan ze gaan springen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:47 



 
Profiel   

Weet iemand hier misschien of het is toegestaan om je eens op een andere manege in te schrijven voor een F proef? Dus ruiter van buitenaf.

Uiteraard is er een FNRS lidmaatschap en paspoort in bezit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:26 



 
Profiel   

In overleg met het organiserende bedrijf is dit in principe toegestaan :j

Het is wel aan t bedrijf waar je heen wil om hier een keuze in te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:39 



 
Profiel   

ynskek schreef
In overleg met het organiserende bedrijf is dit in principe toegestaan :j

Het is wel aan t bedrijf waar je heen wil om hier een keuze in te maken.


Heb jij daar ervaring mee in onze regio? Welke manege staat daar voor open, weet jij dat toevallig?


Ze heeft een waanzinnige pony aangeboden gekregen ( wedstrijden uitgesloten voor nu ) maar wil heel graag de F proeven blijven rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:45 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
ynskek schreef
In overleg met het organiserende bedrijf is dit in principe toegestaan :j

Het is wel aan t bedrijf waar je heen wil om hier een keuze in te maken.


Heb jij daar ervaring mee in onze regio? Welke manege staat daar voor open, weet jij dat toevallig?


Ze heeft een waanzinnige pony aangeboden gekregen ( wedstrijden uitgesloten voor nu ) maar wil heel graag de F proeven blijven rijden.


Begin eens met de manege waar ze de F-proeven gereden heeft zou ik zeggen.
En kijk verder eens op de kaart voor een FNRS-manege in je eigen regio.
Ik weet wel een manege die dat doet, maar wellicht is dat 1,5 uur rijden ofzo.
Wel leuk dat ze door wil gaan met de proefjes.

https://www.fnrs.nl/fnrs-bedrijven
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 245 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen