Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zeggen jullie? Paardrijden wel/geen sport?

 
Profiel   

Sorry dat ik zo laat nog een reactie stuur maar ik wou ff zeggen dat ik het enorm erg vind dat paardrijden officieel geen sport meer is in België.
Maar dat is het wel want schaken is toch ook een sport en daarbij zit je toch ook alleen maar neer zwemmen is ook een sport maar iedereen kan toch zwemmen.Mensen zeggen vaak tegen mij dat ik niets doe op mijn paard en dat het enkel dierenmishandeling is.Maar het is juist de bedoeling dat het eruit ziet alsof je niets doet.Kijk maar naar dressuur hoe minder je ziet dat je signalen geeft aan je paard hoe beter.Trouwens ik weet niet of het jullie opgevallen is maar het zijn meestal voetballers die dat soort dingen zeggen.Maar kijk een eens naar een voetbalwedstrijd wedden dat er geen 1 wedstrijd voorbij gaat waarin er niemand 'geblesseerd' is.ik heb dat eens tegen een voetballer gezegt en hij zei dat dat enkel voor de show is. Toen reageerde ik dat als wij vallen ze zeggen dat we geen drama moeten spelen en gewoon doen alsof er niets is gebeurt.

DUS VOOR EENS EN VOOR ALTIJD PAARDRIJDEN IS WELDEGELIJK EEN SPORT.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 19:39 



 
Profiel   

Ik begrijp je helemaal TS. Ik krijg ook regelmatig (en dan 9 van de 10 keer op school) naar mijn hoofd geslingerd dat paardrijden geen sport is. Tja dan zijn veel andere sporten dat toch ook niet. Wat ik dan zeg:
“Ga zelf maar een keer op het paard rijden waar ik op rij, dan hobbel je d’r zo af.”
Of:
“Doe maar eens een lesje paardrijden, zullen we wel kijken wie d’r gelijk heeft.”
Ik vind het complete onzin dat mensen t geen sport vinden. Het is wel een sport. Toen ik in groep zes zat werd het op gegeven moment zó erg (door groep achters die ermee “plaagden” wat meer pesten was) dat ik in actie ben gekomen.
Toen hebben mijn vriendinnen en ik naar het ministerie een bericht erover gestuurd (waar dus de vraag was of het wel of niet een sport was) en die stuurden ons door naar de KNHS en ja hoor: volgens hen is het een sport!! Hoeray *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 19:50 



 
Profiel   

Jeetje zeg waar maak je je druk om? Heb jij minder plezier aan paardrijden omdat andere vinden dat het geen sport is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 19:50 



 
Profiel   

Ik vraag me iedere keer weer af hoe, in dit geval, 8 jaar oude topics weer boven raken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 20:27 



 
Profiel   

nevica schreef
Ik vraag me iedere keer weer af hoe, in dit geval, 8 jaar oude topics weer boven raken. :')

Ik vraag me ook steeds af hoe ik me dat nooit realiseer _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 20:39 



 
Profiel   

Ik vind voetbal ook geen echte sport ze zijn namelijk meer aan het acteren dan echt sporten en echt goed zijn ze daar in niet :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 20:43 



 
Profiel   

Ik ben geen Belg, maar volgens mij is dat "paardrijden in België geen sport is" van een site net als de spelt in Nederland :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 20:45 



 
Profiel   

Als we iedereen nou in de waarde laten, ook de voetballers, komt het echt wel goed. Ergens ben ik zeer zeker voor de afschaffing van dieren in ''de sport'' maar dat je bij paardrijden gewoon actief fysiek en mentaal bezig bent is bekend als je een beetje onderzoek doet\zelf op een paard stapt. Adem in, adem uit, laat het gaan. Mensen die geen onderzoek willen doen\geen discussie willen aangaan zijn het bekvechten\je zorgen maken ook niet waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 20:55 



 
Profiel   

Relserk schreef
Ik vind voetbal ook geen echte sport ze zijn namelijk meer aan het acteren dan echt sporten en echt goed zijn ze daar in niet :o .


Voor de voetbal jochies heb ik meestal als antwoord: Voetbal moeten we dan ook maar niet meer als sport zien, tis eigenlijk alleen maar een rondje in een vierkantje krijgen. :+
Ze kijken mij dan vaak met een hele wazige blik }>


Even serieus:
Ik denk persoonlijk dat het er om gaat wat je doet. Om maar de twee klassieke vergelijkingen als voorbeeld te nemen:

Je kan voetballen, waarbij je goede verdedigende en aanvallende acties maakt, veel rent en achteraf zegt van meer had ik echt niet kunnen doen. Of je kan voetballen waarbij je min of meer de bal over "schiet" en m dan een keer een tikje in het goal geeft. En waarbij het verdedigende team een beetje achter de bal aan sukkelt.

Hetzelfde geldt voor paardrijden. Je kan rijden, waarbij je veel overgangen rijd, uithoudingsvermogen traint, oefeningen voor bijv. een proef oefent, etc. etc. Of je "hobbelt" een paar rondjes, zoals je in de eerste paardrij lesjes / proeflessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 21:07 



 
Profiel   

Denk dat na 12 jaar de TS geen nieuwe meningen hoeft te weten :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 21:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen