Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 246 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag het de FNRS jury....

 
Profiel   

Bedankt voor de tip.

1e nee is overigens al binnen, staan alleen open voor deelname op privépony's/paarden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:39 



 
Profiel   

Hoiiii ik heb een vraagje. Ik had laatst mijn 3e F7 proef gereden op de manege. Was net overgestapt op de paarden, maat wou graag meedoen aan de clubkampioenschappen op stal. Het paard was een beetje druk (door mijn spanning, ze is erg gevoelig), maar verder wel prima te rijden gelukkig.

Het liep erg uit, doordat de jury een half uur te laat was. Mijn beugels zaten niet gelijk, aangezien het een manegepaard was en het 2 verschillende beugelriemen zijn met andere gaatjes.

Ik stap de bak ik, begin mijn proef en ik groet. Vervolgens gaat het raampje open en krijg ik op een boze toon te horen dat ik scheef zit en er wat aan moet doen. Ik leg uit dat ik er niks aan kan doen, omdat ik het niet gelijker krijg. (We hadden 5 min staan puzzelen, maar je hebt maar 15 min inrijd tijd dus we moesten opschieten)

Ik kreeg te horen dat ik maar een gaatjestang mocht gaan kopen. Bij een manegepaard. Rest van de proef niet mooi kunnen rijden. Er is ook niet echt opgelet, want ze galoppeerde 1x perongeluk aan en het afgroeten was niet goed aangezien het paard niet stilstond en er was wel meer. Niet genoteerd op mijn protocol. Daardoor ook 2e geworden met een promotiepunt (218 pt), maar vond het niet echt eerlijk.

Dit staat allemaal op film trouwens. Moet ik het gewoon laten? Ik heb ook nu geen zin meer om proeven te rijden eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:09 



 
Profiel   

@2CooleEzels wat vervelend dat er zo gereageerd werd en uiteraard is dat niet de bedoeling.
Een jurylid kan natuurlijk iets missen, en dan kan het fijn zijn als dit in je voordeel uitpakt hihi. Maar ik zie dat jij er van baalt omdat je het niet eerlijk gegaan vind. Heb je dit zelf achteraf al opgepakt met de jury? Misschien had de jury namelijk nog redenen om het niet mee te beoordelen of heeft hij/zij dit wel gedaan en is het iemand die wat hoger punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 11:18 



 
Profiel   

Loes1996 schreef
@2CooleEzels wat vervelend dat er zo gereageerd werd en uiteraard is dat niet de bedoeling.
Een jurylid kan natuurlijk iets missen, en dan kan het fijn zijn als dit in je voordeel uitpakt hihi. Maar ik zie dat jij er van baalt omdat je het niet eerlijk gegaan vind. Heb je dit zelf achteraf al opgepakt met de jury? Misschien had de jury namelijk nog redenen om het niet mee te beoordelen of heeft hij/zij dit wel gedaan en is het iemand die wat hoger punt.


Ik vond het vooral jammer dat er naar mij geschreeuwd moest worden...Ik dacht dat ik misschien overdreven, maar toen ik de video terug keek was dat ook niet het geval. Bij 2 andere proeven werd de jury boos, omdat iemand een pony in een rolkur trok en iemand reed met een bodyprotector over haar jasje heen. Geen idee of het echt zo is gegaan, maar dat zeiden die 2 meiden tegen mij. Het was een erg vreemde ervaring wel en het motiveerde niet echt. Ik baal vooral dat ik geen feedback heb gekregen van de jury. Er stond alleen maar "Niet mooi/Niet goed" op het protocol bij 3 figuren. Ik zou graag willen verbeteren in het rijden en proeven helpen normaal erh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:05 



 
Profiel   

Dat schreeuwen heb ik ooit zelf eens meegemaakt. Als jury. De ruiter bleek mij als schreeuwend ervaren te hebben. De andere kant van het verha was dat ik door haar handelen al zeer geïrriteerd was en al vier keer (!!!) vanuit de juryruimte iets had gezegd en ze me niet hoorde. Toen ze me uiteindelijk wel hoorde, vond ze dat ik schreeuwde. Niet mijn intentie, wel een leermoment dat het zo over kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:42 



 
Profiel   

Ilja000 schreef
Dat schreeuwen heb ik ooit zelf eens meegemaakt. Als jury. De ruiter bleek mij als schreeuwend ervaren te hebben. De andere kant van het verha was dat ik door haar handelen al zeer geïrriteerd was en al vier keer (!!!) vanuit de juryruimte iets had gezegd en ze me niet hoorde. Toen ze me uiteindelijk wel hoorde, vond ze dat ik schreeuwde. Niet mijn intentie, wel een leermoment dat het zo over kan komen.


Ik was aan het groeten en stond dichtbij en verstond haar erg goed dus dat was hier niet het geval. Zelfs mijn vader die keek zei dat hij er van schrok, omdat het zo negatief en hard was...Misschien had de jury haar dag niet? Aangezien er meer waren tegen wie ze schreeuwde/stem verhefde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:51 



 
Profiel   

2CooleEzels schreef
Ilja000 schreef
Dat schreeuwen heb ik ooit zelf eens meegemaakt. Als jury. De ruiter bleek mij als schreeuwend ervaren te hebben. De andere kant van het verha was dat ik door haar handelen al zeer geïrriteerd was en al vier keer (!!!) vanuit de juryruimte iets had gezegd en ze me niet hoorde. Toen ze me uiteindelijk wel hoorde, vond ze dat ik schreeuwde. Niet mijn intentie, wel een leermoment dat het zo over kan komen.

Dat kan hoor. Ik spreek je niet tegen.
Vervelend dat je deze ervaring hebt opgedaan.

Ik was aan het groeten en stond dichtbij en verstond haar erg goed dus dat was hier niet het geval. Zelfs mijn vader die keek zei dat hij er van schrok, omdat het zo negatief en hard was...Misschien had de jury haar dag niet? Aangezien er meer waren tegen wie ze schreeuwde/stem verhefde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:24 



 
Profiel   

Misschien al eens eerder gevraagd. Wie besluit of er wel of niet in zomerteneu (dus zonder wedstrijdjasje) gereden mag worden? Want ik hoorde vandaag dat de regels van de KNHS niet gelden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:52 



 
Profiel   

Organisatie eventueel in overleg met de jury

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:04 



 
Profiel   

Ik heb een vraag over de F15 :) zou je vanaf punt 6 mogen/moeten blijven doorzitten tot en met het wijken van punt 8? Want bij punt 8 staat ‘daarna lichtrijden’. Punt 9 en punt 10 zijn wel duidelijk geformuleerd wat betreft doorzitten en lichtrijden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-23 16:29 



 
Profiel   

Ik zou blijven doorzetten vanaf de X :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-23 18:20 



 
Profiel   

KirstenHorse schreef
Ik heb een vraag over de F15 :) zou je vanaf punt 6 mogen/moeten blijven doorzitten tot en met het wijken van punt 8? Want bij punt 8 staat ‘daarna lichtrijden’. Punt 9 en punt 10 zijn wel duidelijk geformuleerd wat betreft doorzitten en lichtrijden.

[ [url=m/PZ37Jw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hangt van de versie af. April 2022 is licht rijden, tenzij doorzitten wordt gevraagd, dus dan zou je vanaf het einde van die volte weer moeten licht rijden tot aan het wijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-23 18:45 



 
Profiel   

Ilja000 schreef
KirstenHorse schreef
Ik heb een vraag over de F15 :) zou je vanaf punt 6 mogen/moeten blijven doorzitten tot en met het wijken van punt 8? Want bij punt 8 staat ‘daarna lichtrijden’. Punt 9 en punt 10 zijn wel duidelijk geformuleerd wat betreft doorzitten en lichtrijden.

[ [url=m/PZ37Jw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hangt van de versie af. April 2022 is licht rijden, tenzij doorzitten wordt gevraagd, dus dan zou je vanaf het einde van die volte weer moeten licht rijden tot aan het wijken.


Het is inderdaad april 2022, dus lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd. Het kromme is dat bij het wijken van punt 8 ook geen doorzitten wordt gevraagd, maar wel ‘daarna rechtuit en lichtrijden’ :=

Blijven doorzitten lijkt mij ook het meest logische en minder storend voor het paard @Ynskek

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-23 20:36 



 
Profiel   

Zoals ik hem lees moet je het dus na x-a-x weer lichtrijden.
Vanaf F weer doorzitten. Dit gezien het april 2022 is dus lichtrijden, tenzij doorzitten wordt gevraagd.

Anders even checken bij de KNHS zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-23 09:09 



 
Profiel   

Loes1996 schreef
Zoals ik hem lees moet je het dus na x-a-x weer lichtrijden.
Vanaf F weer doorzitten. Dit gezien het april 2022 is dus lichtrijden, tenzij doorzitten wordt gevraagd.

Anders even checken bij de KNHS zelf.


Ja dat is ook wel weer zo. Je bedoeld dan vanaf K weer doorzitten? En waarom dan wel vanaf K en niet bijvoorbeeld vlak voor het afwenden bij A? Ik ga het ook even bij KNHS checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-23 09:31 



 
Profiel   

KirstenHorse schreef
Loes1996 schreef
Zoals ik hem lees moet je het dus na x-a-x weer lichtrijden.
Vanaf F weer doorzitten. Dit gezien het april 2022 is dus lichtrijden, tenzij doorzitten wordt gevraagd.

Anders even checken bij de KNHS zelf.


Ja dat is ook wel weer zo. Je bedoeld dan vanaf K weer doorzitten? En waarom dan wel vanaf K en niet bijvoorbeeld vlak voor het afwenden bij A? Ik ga het ook even bij KNHS checken.


De KNHS zegt het volgende: Ja je moet na de volte blijven doorzitten totdat er word aangegeven dat je weer mag lichtrijden.

Oke, maar als dat zo is, dan zou ik bij de volgende onderdelen ook moeten blijven doorzitten. Punt 14 slangenvolte 4 bogen doorzitten, en dan zou ik volgens de KNHS moeten blijven doorzitten tijdens punt 15 halsstrekken tot en met het aanspringen in de rechtergalop van punt 16. Dat lijkt mij niet logisch. En punt 19 E-B door een S van hand veranderen doorzitten, daarna moet ik dus wederom volgens de KNHS blijven doorzitten tot en met het aanspringen in de linkergalop van punt 20. Dat lijkt mij wel weer logisch. Maar alles is tegenstrijdig met lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd :+

De KNHS had hier ook geen antwoord meer op: Ik zou het even navragen bij de manege waarbij je de proef gaat rijden, want dan weet je zeker wat zij willen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-23 12:11 



 
Profiel   

Ik dacht dat het in de KNHS app was, maar daar kon je filmpjes bekijken van de KNHS proeven. Kan het nu niet zo snel voor je nakijken, maar misschien dat die er ook zijn voor de F-proeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-23 14:09 



 
Profiel   

In het filmpje gaat de Amazone na de slangenvolte weer lichtrijden, na het door een S van hand veranderen blijft ze doorzitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-23 14:26 



 
Profiel   

Huh? We hebben op jurycursus altijd geleerd dat doorzitten tenzij lichtrijden stopt zodra dat onderdeel is afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-23 15:51 



 
Profiel   

@sas66 @thequeensmum bedankt voor de tip van de app! Wat handig zeg, ik wist niet dat daar ook fnrs proefjes op staan. In die appt staat bij punt 8 wel doorzitten, dus ik ga dat doen. De ruiter in het filmpje gaat doorzitten bij het afwenden bij A en dan wijken. Verder inderdaad na elk onderdeel met doorzitten gewoon weer lichtrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-23 17:06 



 
Profiel   

Wellicht weten jullie het, ik kon het online namelijk niet vinden.

Zijn er regels voor de pasfoto voor in het ruiterpaspoort? Voor de zitcompetitie heb ik een foto nodig. Anders maak ik er zelf eentje met mijn telefoon ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-23 07:41 



 
Profiel   

Ik heb gewoon een schoolfoto van ongeveer 10 jaar geleden erin zitten. Gelukkig komt mijn paspoort ookal uit 2014.

Nou is mijn laatste zitcompetitie wel van voor coronatijd, maar toen werd er nooit moeilijk over gedaan.

Ik zou het proberen denk: Witte achtergrond en op timer/selfiestand en gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-23 13:49 



 
Profiel   

Haha, ja! Dat had ik in mijn oude paspoort inderdaad ook _O-
Afijn, inmiddels inderdaad maar een selfie voor mijn witte muur gemaakt. Ze moeten het er maar mee doen := Dankjewel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-23 17:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 246 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 242, 243, 244, 245, 246
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen